פורום הריון ולידה

הוספת נושא חדש לפורום הריון בסיכון ושמירת הריון

 קיצור צוואר ומשפך
לתשומת לבך: עליך להרשם כדי לפרסם תגובה.
על מנת להרשם, יש ללחוץ כאן. ההרשמה הינה חינם!
חיוך [:)] חיוך גדול [:D] מגניב [8D] מסמיק [:I] לשון [:P] רשע [):] קריצה [;)] ליצן [:o)] חיבוק [hug] תינוק [B] זועף [:(] ביישן [8)] המום [:0] כועס [:(!] מת [xx(] לב [|)] נשיקות [:X] מאשר [^] לא מאשר [V] שאלה [?] מצויין! [++] לא טוב! [--] ספר [i] מלאך [o_] עוגה [cake] מתנה [gift] אהבה [love] ורד [rose] אצמעות [fin] חסידה [stork] מוצץ [pacifier] קניות [shopping] טרול [fin] עצור [stop] סימן קריאה [excla] אין כניסה [entrance] בן [boy] בת [girl] דואר [email] טלפון [phone]
 

ה ה ו ד ע ה    ה מ ק ו ר י ת
Halomg פורסם - 15/05/2017 : 00:59:57
שלום ,
אני בהריון בסיכום גבוה נמצאת בשבוע 23+4 עם משפך ואורך צוואר של 33 מקבלת פעם בשבוע זריקת פרוגסטרון
בעברי לידה מוקדם של תאומים בשבוע 24 ובנוסף הריון בשמירה ולידה בשבוע 36 .
אני נמצאת בלחץ מאוד גדול עקב הממצאים עכשיו של המשפך... האם המצב באמת כה חמור? בנוסף קיבלתי נרות קרינון לתמיכה נוספת אך ראיתי כי לא מומלץ לקחת אותם אחרי 3 חודשי ההריון, האם זה נכון? האם זה יכול להועיל לקיצור ?
אשמח לתשובתכם
תודה
1    ה ת ג ו ב ו ת    ה א ח ר ו נ ו ת    (החדשות ביותר ראשונות)
ד"ר ערן הדר Posted - 19/05/2017 : 11:08:52
שלום רב

ההיסטוריה היא אכן מטרידה, כלומר העובדה שהיו לך לידות מוקדמות בעבר מהווה גורם סיכון ללידה מוקדמת חוזרת (אך לא בהכרח תהיה לידה מוקדמת. הטיפול הוא אכן על ידי זריקות פרוגסטרון במצב זה.
מבחינת הצוואר, א"צ הוא תקין (כלומר מעל 25 מ"מ) ולכן אני מבין שהמשפכיות אינה גדולה ונותר אורך צוואר תפקודי וסגור מעבר למשפכיות שהוא תקין. במידה והצוואר ימשיך ויתקצר ו/או המשפכיות תגדל - אז נרות פרוגסטרון יהיו מתאימים יותר מאשר זריקות פרוגסטרון, משום שיכולים למנוע את קיצור הצוואר.

ד"ר הדר

[img] http://www.yoledet.co.il/images/signatures/Eran_Logo.jpg[/img]

מותר ואסור לאכול בהריון והנקה