טיולים ומתכונים לשבועות לכל רחבי הארץ - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • Special events – -:
    צפון:

    1. קטיף פטל – משק זק – שדה יעקב:
    קטיף עצמי במשק ז"ק במושב שדה יעקב אשר בעמק יזרעאל. בשבתות המשק סגור.
    טלפון: 04-9832539,050-5530862
    המחיר שמשלמים בכניסה מזכה אתכם בזכות לאכול ככל יכולתכם מהפרי. מלבד קטיף עצמי של הפירות תוכלו לקטוף לעצמכם גם תבלינים .
    בין החודשים סוף מאי ועד אמצע - סוף יוני ניתן לקטוף זנים שונים של פטל, תותי עץ שחורים, תאנים לבנות וסגולות וקקטוסים וליהנות מפריחתם של צמחי תבלין.
    איך להגיע: נסיעה על כביש מספר 70. בצומת התשבי יש לפנות לכביש מספר 722 עד למושב שדה יעקב.
    מושב שדה יעקב, ליד הגן הלאומי בית שערים, 04-9832539
    ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-14:00, שישי בין השעות 09:00-18:00, שבת - סגור.
    מחיר: 20 שקלים למבוגר, 15 שקלים לילד מעל גיל 3.
    ואם אתם כבר הגעתם לשדה יעקב לא להחמיץ את המבוך - מבוך בעמק הינו מבוך ענק המשתרע על 8,000 מ"ר ובו 2 ק"מ שבילים מפותלים ומסובכים לחוויה. לפרטים נוספים ולהזמנות - מיכאל בולקא, "מבוך בעמק", מושב שדה - יעקב, טל' 0505404473 (לא בשבת). המבוך סגור בשבתות ובחגים.

    2. קטיף במטה שעל- רמת הגולן:

    הקטיף יתחיל ביום חמישי 24.5 החל מ-10:00, אז יחל במקום קטיף עצמי של פטל, דובדבנים ואוכמניות כחולות. עוד במקום אפשרות לקמפינג באוהלים או בחושות בדואיות. ובעניין האוכל - פינות ישיבה ומנגל שתוכלו לערוך לעצמכם, וכן אפשרות לארוחות בוקר וערב.
    איפה: שעל, רמת הגולן, 04-6981651, 052-4600465.
    ראשון עד שישי בין השעות 08:30-15:00, יום שבת סגור.
    מחיר: 22 שקלים מגיל 3. פירות שתרצו לקחת הביתה: 15-20שקלים לק"ג לפי סוג הפרי.

    3. קטיף בוסתן הגולן – רמת הגולן:

    ענבים ושזיפים

    בבוסתן הגולן שבעין זיון תוכלו למצוא שפע פירות ארץ ישראלים ואירופאים, לאכול כאוות נפשכם ו/או לקנות. בין מאי ליולי אמורים להבשיל הדובדבנים המתוקים והחמוצים ופירות היער. באוגוסט יבשילו תפוחים, אגס אסייני, שזיפים וענבים. שימו לב! האתר ייפתח רק אחרי חג השבועות על מנת לתת לפרי להבשיל. כדאי להתקשר לפני ולוודא שיש תמורה לנסיעה הארוכה צפונה. עוד בבוסתן (בתוספת תשלום): פינת יצירה ואפייה, רכיבה על סוס פוני, טיולי טרקטורונים ופינות פיקניק קסומות.
    בוסתן הגולן, עין זיוון, 050-7254912, לקבוצות: 050-7738000
    הבוסתן ייפתח מסוף יוני עד סוף אוגוסט, בימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-17:00.
    מחיר: 25 שקלים לילד, 30 שקלים למבוגר.

    4. קטיף של תותים בטעם של פעם -מושב בן עמי:
    במושב בן עמי שליד נהריה, תמצאו את הבוסתן של שמואל ויעל ובו 40 מיני פירות אקזוטיים. הבוסתן משתרע על 8 דונם, המוקדשים ברובם לקטיף עצמי. בבוסתן ממתינים לכם מגוון זני פטל שמבשילים בהדרגה מסוף מאי ועד סוף אוגוסט, כמה זני תות עץ עסיסיים (זהירות על החולצה, הכתם לא יורד, ואם שכחתם אז להוריד עם סנו אוקסיג'ן), ותות שדה גדול בטעם של פעם. במקום אפשר לקבל הסברים על הפירות האקזוטיים ולרכוש שתילים אורגניים וללא חומר ריסוס.
    מושב בן עמי, מול בית חולים נהריה, 050-461981 ,050-6949882 מתי: שישי ושבת בין השעות 08:00-18:00 (או עד גמר הפרי הבשל), בשאר ימי השבוע, יש לתאם את הביקור מראש
    מחיר: 15 שקלים לאדם. ילדים עד גיל 3 חינם. פירות הביתה: 30 שקלים לק"ג. למה: כי טרי ועסיסי.

    5. שבועות במעין חרוד:
    28 – 29 במאי
    הפנינג משפחות - מופע שירה וציבור ליד המערה, סוד המעין-
    הרפתקאה לנוסע בזמן ותאטרון בלבלו- חוויה מיוחדת בתחנות
    ההיסטוריה של מעין חרוד.
    לפרטים נוספים : 04-6532211

    6. שבועות בבית לחם הגלילית:
    רפת ומחלבה ביישוב שנהפך לאתר תיירות המסביר על חיי הפרה, מההמלטה ועד היותה פרה בוגרת, ומשלב פעילות חליבה וטיפול בפרות ברפת. התוכנית מתחלקת לשתיים: פעילות של שעה וחצי ברפת, שבה מסבירים המדריכים מדוע הפרה נותנת חלב ולמי. בשעה שהילדים מאכילים את העגלים, המבוגרים יקבלו הרצאה על גנטיקה והזרעה מלאכותית.
    וגם: במכון החליבה לומדים לחלוב ביד כמו פעם וסביב שולחן מפרידים את השומן מהחלב ומכינים יחד שוקו וחמאה.
    הפעילות בשבת החל מ-10:00, ובימי חג וחול יש לתאם מראש. טל': 9832437- 04 אתר אינטרנט: ww.shvilparot.co.il.
    מחיר: 20 שקלים למשתתף מגיל שנתיים וחצי.
    7. ברווזים בכפר ברוך:

    בית גידול לברווזים שהוסב למרכז מבקרים המציע סיור חווייתי על עופות המים בכלל והברווז בפרט. הביצים נשמרות בתוך תנורים מבוקרי חום וכך אפשר להראות למבקרים את תהליך התפתחות האפרוח בתוך הביצה, בקיעה בזמן אמת והתפתחות האפרוח עד הגיעו לבגרות.
    פינת יצירה עם עבודות יצירתיות בנושא הברווז, הביצה והנוצה, לכל הגילאים ובמגוון חומרים; פינת ליטוף עם אפרוחי ברווזים בני יומם, ארנבונים, שרקנים ועוד.
    שבת וחג - כניסה: 10:00-15:00; במהלך השבוע - בתיאום מראש. טל': 6540882 - 04.
    מחיר: ילד 27 שקלים; מבוגר: 22 שקלים.

    8. מושב אלמגור בוסתן לבונה – מול הכינרת:בבוסתן של משפחת לישנסקי יותר מ-100 סוגים שונים של עצי פרי מיוחדים מרחבי העולם. בכל עונה אפשר לטעום מיני פירות וצמחי תבלין עם טעמים אקזוטיים ולא מוכרים. בבוסתן עורך בעל המקום יוסי לישנסקי סיור של שעה וחצי בין העצים השונים, מעודד את השומעים לטעום מהפירות המיוחדים שהבשילו ומספר את סיפורה המרתק של משפחתו הוותיקה מתקופת ניל"י.
    וגם: טעימה מפירות הבוסתן, שתייה קרה וליקר מפירות הבוסתן בתוספת פוקצ'ה חמה מהטאבון.
    יש צורך בתיאום מראש והסיור מיועד לקבוצות מ-13 איש ויותר. טל': 5385757- 052
    מחיר: סיור - 40 שקלים לאדם.

    9. דג בכפר-יקנעם המושבה:

    אדמות חקלאיות שהוסבו לפארק דיג ענק שבו מתקיימות פעילויות לכל המשפחה ולבני נוער. במקום מתקיים דיג עצמי וניתן לשכור חכות. אפשר גם לבנות רפסודות מקני במבוק ומקבלים הדרכה בשעת הפעילות על מבנה הרפסודה שיאפשר לשוט במים ועל כיווני הרוח. למעוניינים, ניתן לשלב זאת עם פעילות נוספת ויבשה יותר, שבה בונים טאבון מבוץ, מבשלים בשדות ואופים פיתות. יש פעילויות נוספות במקום הכוללת דיג נינוח, פעילות יצירה לילדים וארוחת צהריים של פיש אנד צ'יפס.
    וגם: בקיץ ניתן לשכור רכבי גולף חשמליים לכל המשפחה וליהנות מנסיעת שטח בנופי עמק יזרעאל.
    ב'-ה' - 8:30-17:00; ו' - 8:00-14:00; שבת - 7:30-17:00 לפרטים: 9894095- 04.
    מחיר: לילד - 29 שקלים למבוגר - 20 שקלים, כולל חכה לילדים, פתיון והדרכה. מחיר להשכרת רכב גולף לשעתיים לארבעה אנשים - 200 שקלים.
    10. דבורת התבור-כפר תבור:מושב שדמות דבורה
    משק דבורים ובית גידול משי שהוסב למרכז מבקרים ועוסק בתהליכי הפקת הדבש והמשי תהליכים טבעיים. במהלך הסיור מבקרים במצפה דבורים, שבו הכוורן מדגים את הטיפול בכוורת בשדה. המבקרים באתר נמצאים במנהרת רשת, מוגנים מעקיצות ורואים מקרוב את אלפי הדבורים ואת חלות הדבש, צופים בתהליך רדיית הדבש וטועמים דבש אמיתי ומתוק. במקום גם אולם גידול המשי שבו מגדלים משי באופן מסחרי. בכל שנה מתמלא האולם באלפי פקעות לבנות שאותם מייצרים זחלי המשי והמבקרים צופים בהפיכת הפקעות לסיבים ומה השימושים שנעשים בהם.
    וגם: הכנת שוקולד דבש אינדיאני, נר מדונג דבורים המפיץ ריח של דבש וציור תמונת משי קטנה.
    כל יום - 9:00-15:00. לפרטים, מלכה בן זאב: 6769598- 04.
    מחיר: 20 שקלים למבוגר; 33 שקלים לילד.

    * ואם כבר הגעתם לכפר תבור – שני אתרים מומלצים באיזור:
    1) מוזיאון המרציפן – סדנא מרציפן ושוקולד – http://www.marzipan-tavor.co.il/
    כתובת – חוות היין, שדרות קק"ל, כפר תבור, טלפון – 04-6772111
    2) לבנים : ג'ונדירלנד – גן עדן לאוהבי טרקטורים למיניהם.
    http://www.jdland.co.il/
    טלפון: 04-677-2560

    11. חוות דרך התבלינים- בית לחם הגלילית:בית לחם הגלילית
    בהאנגר שבכניסה ליישוב שוכנת חווה חקלאית לגידול תבלינים וצמחי מרפא של משפחת ציטרשפילר. בחווה גדלים צמחים ארץ ישראליים שמשמשים בהכנת התערובות ושאר המוצרים שמיוצרים במקום כמו לואיזה, מרווה, מליסה, זעתר, אורגנו ולבנדר. כמו כן, אפשר למצוא שם אוסף שתילי פפריקה נדיר, אוסף זעפרן וצמחים ייחודיים נוספים. במקום מרכז מבקרים גדול המעניק הרצאות וסדנאות על "החיים כתבלין", "היסטוריה של תבלינים", כיצד ניתן להפיק תועלת מתבלינים שישנם בסביבתנו והדרכה על תבלינים וצמחי מרפא ברפואה העממית ועוד.
    וגם: במקום תצוגה ומכירה של יותר מ-500 תבלינים, צמחי מרפא, תערובות גורמה לבישול, חליטות, עשבי תיבול ופירות יבשים מישראל ומהעולם.
    כל יום - 08:30-17:00. לפרטים נוספים: 9533405- 04.
    בחינם !!!

    12. שביל החלב-מושב בצת:

    מושב בצת
    הרפת של משפחת לפיד היא הרפת היחידה במושב הצפוני. אחרי סיפור ההיסטוריה של הקמת הרפת, יוצאים עם הקבוצה לצפייה בעגלות ובפרות הגדולות, תוך כדי הסבר והאכלת הפרות. בזמן החליבה מקבלים הסבר ויכולים גם לנסות לחלוב. זו רפת קטנה ומשפחתית, והאירוח מותאם למשפחות. הרפת מהווה אטרקציה לכל אורחי הצימרים האחרים שביישוב, שמגיעים בסופי שבוע לחזות בחליבה. גם ב"שביל החלב" יש צימרים.
    וגם: סיפורים על מטעי הבננות ואירוח בגינת הירק.
    מתי: בתיאום מראש, טל': 9808242- 04.
    מחיר: ההשתתפות מיועדת לאורחי הצימרים ביישוב והיא ללא תשלום.

    13. פסטיבל היין והגבינות – במתחם אודיטוריום שבמרכז הכרמל 25-27 במאי- בין השעות: 18:00-23:00:

    פסטיבל "ביכורי יין וגבינות חיפה" הפך כבר למותג של איכות ולמסורת בקרב אוהבי החיים הטובים. האירוע מתקיים השנה בפעם החמישית, בין התאריכים 25-27 במאי במרכז הכרמל בחיפה. גם השנה מעניקת החסות לפסטיבל היא חברת היין והסיגר.
    מדובר באירוע הגסטרונומיה המוביל בצפון. רגע לפני חג שבועות, יציגו יקבים וייננים עצמאיים, מגוון עצום של קולינריה משובחת. החל מיקבי גראז' ובוטיק ייחודיים ועד היקבים הגדולים והמובילים בארץ. זאת, לצד תצוגה מפוארת של יצרני גבינות בוטיק, שוקולטיירים, מאפי חג, שמן זית ושלל אביזרים לאוהבי היין והאירוח.
    למבקשים להעמיק ולהעשיר את הידע בתחום, יתקיימו במהלך הפסטיבל סדנאות והרצאות של בעלי מקצוע מובילים בתחום היין וגבינות ויוקרנו סרטי קולנוע ותעודה מהעולם הגסטרונומי. בין היקבים המציגים בפסטיבל "ביכורי יין וגבינות" ניתן למצוא את יקביי אסף, בנימינה, גוש עציון, דלתון, יקב רקנאטי ועוד.
    גבינות הבוטיק שיוצעו למכירה בימי הפסטיבל הן כולן מלאכת מחשבת של גבנים מקומיים ומיטב תוצרת הארץ. בין המותגים שיציגו את תוצרתם: הנוקד, חלב עם הרוח, יעקובס, עז עברית, שירת הרועים ויצרנים נוספים.
    הכניסה לאירוע בתשלום של 45 ש"ח. כל אורח יקבל כוס יין של חברת SPIEGELAU ויוזמן לטעום ולהתרשם מהמגוון הרחב שמציע היריד. בנוסף, הכניסה להרצאות, השתתפות בסדנאות וצפייה בסרטים המוקרנים בסינמטק הינה בחינם לבאי הפסטיבל

    14. יום הנשר בשמורת טבע גמלא- יום שבת ה- 30.5 בשעה 09:00:תחנת טיבוע של ציפורים תחכה לכם בחג השבועות בשמורה החבויה בעיינות צוקים - השמורה הנמוכה בעולם! שימו לב, יש להקדים על מנת לראותן.
    היכן: בשמורת טבע עינות צוקים.
    שעות פעילות: בשעות: 9:00, 10:00 ו- 11:00.

    15. שבועות בעמק יזרעאל –26-30.5:

    סיפורו של גרגר.... חג הקציר במוזיאון עין דור
    קציר חיטים, אפיית לחם ויריד לחמים ומאפים מסורתיים
    יום שישי 29.05.09 בין השעות 10:00 ל-16:00
    פעילות ייחודית לכל המשפחה הכוללת סיורים לשדות החיטה והתנסות חוויתית בתהליך הקציר, אפיית הלחם וטעימות לחמים ומאפים מתרבויות שונות.
    לצד פעילות זו במוזיאון יתקיימו סדנאות יצירה של אריגה בחומרי טבע, פיסול בבצק, כתבי חידה ופענוח כתבי סתרים ועוד מגוון הפעלות להכרות עם הכלים ששימשו את האדם בעבודת השדה ובחיי היומיום. בחצר המוזיאון משחקיית ענק הכוללת דמקה, שש בש.
    בהרשמה מראש. מחיר: 40 ₪ לילד 20 ₪ למבוגר
    לפרטים בטלפון והרשמה מראש: 04-6770333 או דרך המייל: [email protected]

    16. חגיגת חלב ודבש במרכז המבקרים Lavido - 30.05.09 בשעה 11:00 :
    לכבוד שבועות במרכז המבקרים לקוסמטיקה טבעית lavido תתקיים סדנא להכנת חלב אמבט ריחני בשילוב דבש פרחי-בר ובנוסף, סיור ללא תשלום בגן צמחי בושם ייחודי.
    סדנא ייחודית בה נייצר חלב אמבט ריחני, בתוספת דבש פרחי-בר טהור ומועשר בשמנים ארומאטיים, בהם: חוחבה, אבוקדו, שקדים, ענבים ועוד. הסדנא תלווה בהסברים על תכונות המרכיבים השונים, טיפים לשימוש אישי ובייתי, וכמו כן יינתנו המלצות ליצירה עצמית של קוסמטיקה ביתית וטבעית מדבש. בנוסף, מרכז המבקרים פתוח לסיור עצמי בגן צמחי הבושם. בגן תמצאו למעלה מ 400 עצי נוי ופרי, צמחי בושם, מרפא ותבלין. תוכלו לטייל באוויר המבושם, לחוש ולחוות את הטבע, לנוח בפינות הישיבה הציוריות וליהנות מתה צמחים. מחיר פעילות חלב האמבט: 35 ₪ למבוגר לפרטים: 04-6515132.

    17. הפעלות טבע ובעלי חיים לחג השבועות בספארי חושים בקיבוץ הסוללים:28-30.05.09 בין 10:00-16:00
    בחג השבועות תתקיים פעילות מרתקת לכל המשפחה ב"ספארי חושים" בקיבוץ הסוללים.
    פעילות - "מהחלב לגבינה"- הילדים מכינים גבינה מחלב. (כולל הדגמת חליבה) ופעילות " מהחיטה ללחם".- הילדים מקבלים שיבולי חיטה, כותשים במכתש ומכינים קמח לאפיית פיתות על הטאבון. בנוסף הפעלה בנושא ביכורי בעלי חיים ומים בעולם החי. עוד במקום יצירת מוביילים מחומרי הטבע. מחירים 35 ₪ לילד 20 ₪ למבוגר. לפרטים: 04-6406541; 050-3400554

    18. חוויה חקלאית במרכז המבקרים בצל הפסיפלורה ביישוב מדרך עוז:28.05.09 -ערב שבועות בין 09:00-16:00
    פעילות הכנת זר מעלי פסיפלורה ופרחים, הכנת פיתות באבני ריחיים כמו בתקופה הקדומה, צפייה בטקס הגז המסורתי של הכבשים ונתרשם מכלי עבודה ישנים לעונת הקציר. עוד במקום, רכיבה על סוס פוני (בתשלום נוסף -15 ש"ח), פינת חי + פינת ליטוף, משחקי חצר ופנאי. מחיר: ילד - 30 ₪ מבוגר – חינם! לפרטים: אופירה ונתן קורש 052-8819646, 0773293383

    19. חגיגת רכבת החלב באתר רכבת העמק בכפר יהושע:30.05.09 בין 10:00-14:00
    לקראת חג השבועות ברכבת העמק יערכו שלל פעילויות לילדים בנושא החלב, סדנאות יצירה ובניית רכבות, המחזת דמותו של יהושע חנקין- גואל אדמות העמק, ארוחת צהרים בסגנון האימפריה העותומאנית, משחק מונופול- משחק חוויתי תוך היכרות עם ישובי תוואי הרכבת, מספרי סיפורים – סיפורי רכבת וסיפורי העמק, ביקור במרכז המבקרים: צפייה במוצגים, תמונות, סרט ורכבת מיניאטורית. מחיר: 35 ש"ח לילד (כניסה והשתתפות בכל פעילויות) ,
    10 ₪ למבוגר.לפרטים: 054-2325216, 04-9534226

    20. שבועות ביקב טוליפ – חינם:28-30.05.09 החל מ- 10:00
    לכבוד חג השבועות, יקב טוליפ מארח את מחלבת הבוטיק "חלב עם הרוח", המשלבת מבחר גבינות עיזים בסגנון ארצישראלי, איטלקי וצרפתי בעבודת יד על טהרת תוצרת חקלאית. במהלך החג ניתן יהיה לטעום ולרכוש ממבחר גבינות המחלבה בשילוב סיור במרכז המבקרים הנוגע לכל שלבי עשיית היין, תחילתו באולם ייצור היין המרשים בו ניצבים מכלי הנירוסטה המבהיקים והמשכו בחדר החביות הקריר והארומטי בו מתיישנות כ- 250 חביות עץ איכותיות. מבקרי היקב יזכו להסבר מפורט על משמעות יקב בוטיק, איך מקימים יקב בוטיק, היכן ממוקמים הכרמים מהם מגיעים הענבים ועל הקשר ההדוק עם כפר תקווה. בתום הסיור, טעימות גבינות ויינות ויתרשמו מייחודו ואופיו של המקום, המעסיק את החברים מכפר תקווה.
    לתיאום סיורים: יקב Tulip כפר תקווה, קריית טבעון 04-9830573.

    21. עולים לרגל לציפורי:

    חגיגת שבועות באווירת המקרא בציפורי העתיקה - שמים זר ענפי זית על הראש, לובשים טוגה לבנה ומצטרפים לתהלוכת עולי הרגל בציפורי, משתתפים בחגיגת העומר - דיש, לישה ואפיית פיתות, סיורים מודרכים, מופע מוסיקת עולם, סדנאות יצירה לילדים.
    בית הבד האקולוגי ריש לקיש בציפורי
    30.05.09 בין 10:00-16:00
    הדרכה על בית הבד ועל תהליך ייצור השמן, הסבר על בנייה אקולוגית עם פעילות לילדים של בבניית דגמים של בתי בוץ, פעילות מהחיטה אל הלחם – דיש, ניפוי, טחינה, אפייה פיתות בתנור בוץ, קליעת סלסילות מכפות תמרים וענפי זית. סיור מודרך לכנסיה צלבנית עתיקה
    (ב 10:00 וב12:00כשעה וחצי). הופעה שמחה במיוחד של להקת הכליזמרים "קליינע מענטשעלעך" (ב11:00 וב13:00) ובמקום, בית הקפה פתוח עם מאכלים ביתיים בניחוח החג.
    מחירים: הופעה והדרכה בבית הבד 25 ₪ למבוגר ,ילדים חינם, פעילות לילד 15 ₪ (מגיל 3)
    סיור מודרך לכנסיה 10 ₪ למבוגר 5 ₪ לילד מגיל 5.
    לפרטים: 052-8454663 או 04-6555245.

    22. שבועות במרומי החרמון

    29/05/09 יום שישי, 09:00-14:00, לכל המשפחה.
    כמדי שנה יתקיים במרומי החרמון הפנינג פעילויות וטיולים. מעקב אחר מעופם של הפרפרים בתקופה הנדידה, תצפית אל הנוף המרהיב והפריחה הייחודית, יסופרו סיפורי קרבות והסברים למה החרמון הוא העיניים של המדינה.
    האירוע לזכרו של יהודה וייס ז"ל, מדריך בחברה להגנת הטבע, שנפל בלבנון ב-1982.
    העלייה ברכבל לרום החרמון כרוכה בתשלום של 35 ₪ לאדם בקופות האתר.
    לפרטים נוספים: 03-6388688.

    23. טכס הבאת ביכורים בחצר עין שמר:

    בחצר הישנה של קיבוץ עין שמר, סיורים ופעילויות לילדים, אפיית לחמניות, נסיעה ברכבת עתיקה וטכס הבאת ביכורים ועוד...
    פעילויות מגוונות לכל המשפחה: הדרכות במוזיאון ובחצר המוזיאון, פינות יצירה, הכנת סלים וזרי ראש, מכונת צבע מסתובבת, אפיית לחמניות במאפיית לבנים משוחזרת, פינת ליטוף, סיור בטרקטור ברחבי הקיבוץ, יציאה לקציר וביקור בטחנת הקמח מראשית המאה, טקס הבאת ביכורים בהשתתפות הקהל ועוד.
    לפרטים נוספים : 04-6374327 או
    www.courtyard.co.il

    24. שבועות במוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן:

    המוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן חוגג את חג שבועות עם ילדים, הורים וכל המשפחה. בימים חמישי, שישי ושבת יתקיימו פעילויות מיוחדות כמו משחקי חשיבה, מפגש סיפור, סדנת יצירה ועוד.
    המוזיאון הפתוח בגן תעשייה תפן- מגדלי תפן.
    הגעה: על כביש 854, בין כרמיאל למעלות.
    28-30/05/09 ימים חמישי, שישי, שבת, לכל המשפחה.
    כניסה בתשלום כולל הפעילויות: 25 ₪.
    חנות המוזיאון וחנויות המפעל פתוחים לקהל בשעות: 10:00-17:00.
    לפרטים נוספים: 04-9872022, 04-9109609
    יום חמישי 10:00-14:00
    10:00 משחקי חשיבה "לצאת מהפלונטר"
    11:00 מפגש סיפור- "בארוגת הגינה"
    11:30 סדנת יצירה - מלוא הטנא מחומרי טבע
    12:30 כשהטבע והאמנות נפגשים-סיור בגן הפסלים.
    29.5.09- יום שישי 10:00-14:00
    10:00 משחקי חשיבה "לצאת מהפלונטר"
    11:00 מפגש סיפור – "בארוגת הגינה"
    11:30 סדנת יצירה – מלוא הטנא מחומרי טבע.
    12:30 כשהטבע והאמנות נפגשים- סיור בגן הפסלים.
    30.5.09 – שבת 10:00-17:00
    10:00 משחקי חשיבה "לצאת מהפלונטר"
    11:00 תיאטרון סיפור- מפגש עם בתה של הסופרת מיריק שניר, על מילים ומשמעותן-בעקבות הסיפורים ,הספרים והמילים..
    12:00 סדנת יצירה "יומננה"- הכנת יומן כתיבה מעלי בננה.
    מרכז:

    1. קטיף פטל ופיטנגו –גדרה:
    האתר "פטל" שבעיר גדרה מחכה לכל אוהבי הפירות האקזוטיים שאין בידם הכוח או הזמן להצפין לרמת הגולן. באתר מספר זנים של פטל שחור (אסנה), תות עץ ופיטנגו. את הפרי תוכלו לאסוף בעצמכם לתוך קופסאות פלסטיק הניתנות במקום. מרבית השטח מכוסה ברשת צל ובנוסף יש פינת ישיבה מוצלת ופינת יצירה לילדים.
    איפה: סמוך לגדרה הנחיות באתר, 052-6536341, 08-8696168.
    ימי שישי בין השעות 10:00-17:00, ימי שבת בין השעות 09:00-19:00
    מחיר: ילד (עד גיל 13): 15 שקלים, מבוגר: 18 שקלים. 35 שקלים לכל ק"ג פרי שתרצו לקחת הביתה.

    2. מן הכפר אל העיר – הבאנו ביכורים:בערב חג השבועות, יום חמישי 28.05.2009 בין השעות 10:00- 15:00 תקיים עיריית תל אביב יפו- מחלקת 'דיזנגוף יוצר' חגיגת שבועות ססגונית ומרהיבה בשדרות בן גוריון (מקטע רחוב שלמה המלך ועד כיכר אתרים). האירוע מיועד לכל המשפחה והכניסה חופשית. בלב ליבה של העיר תל אביב מוגשת לכם פעילות חג ייחודית המיועדת לכל המשפחה. במת קציר וטקס ביכורים מסורתי, חליבת עזים, הכנת גבינות, טחינת קמח באבני ריחיים אפיית פיתות על הטאבון. עוד במקום, יער פרפרים מרהיב, מתחם לגו והצגה דרמטית ומשעשעת.
    ערב חג השבועות, יום חמישי 28.05.2009 בין השעות 10:00- 15:00. שדרות בן גוריון. הכניסה חופשית
    3. חגיגת המוסיקה באבו גוש:

    28/5-30/5/09 ימים ה'-שבת
    הפסטיבל ה-35 למוסיקה ווקאלית באבו גוש מציע שילוב קונצרטים ידועים ומוכרים ולצידם צירופים מרגשים והפקות ייחודיות לפסטיבל: מוצרט פורה –רקוויאם, באך –יוהנס פסיון, שוברט, מוצרט ובטהובן – מיסות.*
    לרכישת כרטיסים :
    קסטל- 03-6045000 או *8965 מכל טלפון
    קלעים 02-6222333
    בימות- 02-6237000
    4. פסטיבל סגול:
    28-30 במאי - כפר סגול, צומת בית קמה
    פסטיבל סגול, מהפסטיבלים האלטרנטיביים הותיקים בארץ יתקיים השנה במשך 3 ימים בשבועות במתחם כפר סגול החדש שמוקם בימים אלה באזור בית קמה שבקצה הדרומי של כביש 6.
    בפסטיבל השנה מבטיחים המארגנים פסטיבל באווירה רגועה יחסית שיציע לאורחי הפסטיבל מרחבים אינסופיים, שקיעות מדהימות, בריכות השתכשכות, סדנאות ומנחים, במת מופעים, צ'אי שופ סגול, מתחם ילדים מושקע, מופעים, להקת סגול, טראנס מדיטיישן ועוד.
    מתחם הילדים בפסטיבל סגול כולל השנה היכרות עם משפחת כלי הנגינה, יוגה צחוק, אפיה עם ההורים, הצגות, צורי סיפורי, דני שובבני, סדנא אינדיאנית, התפלשות בצבע, תראפיה באמנות, ג'אגלינג, קסמים מצחיקים, סדנת איפור, סדנא אקולוגית- מנגינות ואגדות ועוד
    לפרטים והזמנות: [email protected]
    טלפון : 08-9933960
    http://www.sagol.org/homepage.php?category_id=2

    5. פסטיחג שבועות בפארק המים בשפיים
    פארק המים שפיים פותח את עונת 2009 בשבועות, בפסטיבל מים חגיגי עם מיטב כוכבי הילדים - פסטיחג.
    בפסטיבל המים, אשר יציין את פתיחתה הרשמית של עונת הקיץ בפארק וייערך יומיים, בין התאריכים 29-30 במאי, ישתתפו מיטב כוכבי הילדים: יובל המבולבל, אודי ואביעד, סבא טוביה, עודד פז ועוד.
    בנוסף להופעות של כוכבי הילדים על במת הבידור המרכזית בפארק המים שפיים והפעלות במתחם הילדים המיוחד שבפארק, יכלול הפסטיבל בילוי משפחתי כיף במיוחד בכל מתקניו ומתחמיו הידועים והאהובים של פארק המים שפיים.
    החידושים העונה בפארק המים שפיים כוללים: שני מסלולי קמיקזה - חווית אקסטרים בשני מסלולי גלישה מהירים מאין כמותם, מתחמי בר בורגר, פיצה בר ואספרסו בר מעוצבים בסגנון חדשני, וטיפוח סביבתי משופר בכניסה לפארק.
    כל אלה ועוד מצפים למבקרי פסטיבל שבועות ומים עם מיטב כוכבי הילדים בפארק המים שפיים.
    שישי-שבת , 29-30 במאי
    לפרטים: 09-9595756/7 .

    6. חמד של מנגינה:
    בדרך לירושלים, פסטיבל מוזיקה בעין חמד עם מעגל מתופפים, מוסיקה מהבלקן, מוסיקה קלאסית, כליזמרים מהלכים,
    פינות למבקרים ומספר סיפורים מוסיקאליים...
    עין חמד 02-5342741
    עין חמד הוא גן לאומי מטופח להפליא, עטור מדשאות רחבות ידיים ושולחנות פיקניק.
    בצד הפלג הזורם – חלקו של נחל כסלון - נמצא מבנה צלבני גדול. זוהי אחת מפינות הטבע המקסימות ביותר בסביבות ירושלים.
    בתקופה הצלבנית כינו את המעיין המרכזי בשם הלטיני "אקווה בלה", שמשמעו "מים יפים", שם שהושאל לאיזור כולו .

    7. פסטיבל הגז בעין יעל:
    במדרחוב הרומי של עין יעל תצעדו עם הילדים בתהלוכת עולי רגל באווירת ימי בית שני,
    פעילויות יצירה וסדנאות של מלאכות קדומות...
    מוזיאון פעיל עין יעל 02-6451866

    דרום:
    1. שבועות בחבל הבשור-מושב עין הבשור:מושב עין הבשור בצפון מערב הנגב
    סיורים במשק אורגני. אמנון עוזיהו, מוותיקי החקלאות האורגנית בישראל, מארח במשק האורגני קבוצות מטיילים. האירוח מתחיל בהרצאה על האזור והחקלאות, מלווה בסיפורים אישיים. תוך כדי כך שומעים הסברים על ההתקדמות בחקלאות האורגנית בישראל ובעולם וכן על בריאות הגוף. בהמשך מסיירים המבקרים בחממות עצמן, מתכבדים בירקות אורגניים וטועמים ליקרים מפירות מדבריים המיוצרים במקום.
    וגם: ניתן לשלב הסבר גם על ייצור הביו שום המיוצר במקום.
    בתיאום מראש בלבד ומינימום 12 איש בקבוצה. טל': 9982214-08- 08; אמנון עוזיהו:
    5243774- 054.
    מחיר: 15 שקלים למשתתף.

    2. קרקס בבית גוברין:

    בבית ג'וברין חוגגים את שבועות עם קרקס נודד - ג'אגלינג, אש ולהטוטים באוהל הקרקס, להטוטני אש ודמויות שטח שילמדו את הילדים
    את סודות המקצוע פעילות לילדים, מופע להטוטן רחוב, סדנת ג'אגלינג ומוסיקה, מופע הדגמה של כלי הג'אגלינג השונים ומופע להטוטים ואש.
    לפרטים: 08-6811020 , בין השעות: 11:00- 15:00.

    3. העפיפוניאדה ביבנה:
    אירוע שהפך למסורת - הפנינג עפיפונים עם תצוגה אווירית של עפיפונים, סדנאות לבניית עפיפונים, מכירת עפיפונים,
    תחרות בניית והפרחת עפיפונים, ג'ימבורי ועוד....
    לפרטים: 08-9439491

    עוגת גבינה מסורתית - פשוטה ומצויינת

    מרכיבים לעוגה
    • 750 גרם גבינה לבנה 9%
    • 5 ביצים מופרדות
    • 1 כוס סוכר
    • 1 כפית תמצית וניל
    • 3 כפות גדושות קמח תופח
    • כף מיץ לימון
    • כף גרד לימון
    • לציפוי: 2 גביעי שמנת חמוצה
    • שקית סוכר וניל

    אופן ההכנה:

    1. מחממים תנור לחום של 200 מעלות ומכניסים תבנית מים לתחתית התנור.
    2. מערבבים בקערה- גבינה, חלמונים, ½ כוס סוכר, לימון, תמצית וניל וקמח.
    3. מקציפים את החלבונים עם חצי כוס הסוכר הנותרת ומקפלים בעדינות לתערובת הגבינה.
    4. מרפדים תבנית קפיצית 26 בנייר אפיה, אפשר לגזור עיגול או פשוט להניח את הנייר על התחתית ולסגור את הטבעת כך שהשוליים ישארו בחוץ.
    5. יוצקים את התערובת ואופים 10 דקות בחום גבוה ואז מנמיכים ל- 180 מעלות ואופים עוד חצי שעה.
    6. מערבבים שמנת חמוצה עם סוכר וניל ויוצקים על העוגה החמה, משאירים בתנור סגור עוד 10 דקות.

    כמה טיפים להכנת עוגת גבינה אפוייה:
    ניקוז הגבינה:
    לקראת שבועות יש במרכולים גבינות לבנות מיוחדות לאפיה, המכילות פחות נוזלים מאחיותיהן הנפוצות בשאר ימות השנה. אם אין, חשוב ללמוד איך מייבשים גבינה בבית. קונים גבינה לבנה 9% בכמות הגדולה בחצי מהכמות הדרושה למתכון. מעבירים את הגבינה ליריעת בד גדולה (הכי נוח לקנות בד חיתול בפארמים למיניהם, אבל אפשר גם להשמיד טי שירט לבנה ונקיה - עדיף לא שלכם, כמובן), קושרים, תולים מעל לקערה ומניחים לנוזלי הגבינה להתנקז. לאחר 8-6 שעות תתקבל גבינה שמנה יותר (כי הנפח הצטמצם), דחוסה ויבשה יחסית. בקיצור, אידיאלית לאפיה
    לדאוג לסביבה לחה:
    תמיד מומלץ להוסיף אדים לתנור באפיית עוגות גבינה, גם אם המתכון לא מציין זאת. האדים ימנעו את התייבשות העוגה, במיוחד אם אופים בטורבו. מה עושים? מניחים בתחתית התנור תבנית עם מים רותחים.
    להיות עם ס-ב-ל-נ-ו-ת
    כמעט כל עוגות הגבינה דורשות שהייה של לילה במקרר לפני ההגשה. הקירור הממושך מאפשר למלית הגבינה להתייצב ולטעמים – להתמזג.
    בסיום האפיה מכבים את התנור ומשאירים בתוכו את העוגה למשך שעה, להסתגלות. עכשיו אפשר לחשוף אותה לאוויר העולם הקר
    עוגת זברה

    זו עוגה מאוד מאוד קלה, ואותה אי אפשר להרוס!!!

    מרכיבים לעוגה

    • 2 מיכלים שמנת מתוקה
    • ½ כוס חלב
    • 1 חבילה אינסטנט פודינג וניל
    • ½ כוס סוכר
    • 1 קופסא גבינה לבנה 5% שומן (250 גרם)
    • 20 ביסקוויטים פתי בר שוקולד (קצת יותר מחצי חבילה)

    משמנים תבנית אינגליש קייק גמישה (חד פעמית או סיליקון) בתרסיס שמן (או מברישים בשמן)., הכמות מספיקה לי לתבנית אינגליש קיק גדולה ואחת יותר קטנה.

    להרטבת הבסקוויטים:
    1 כוס חלב

    לקישוט:
    2 שורות של קוביות שוקולד חלב (טבלה, לא להפריד לקוביות
    אופן ההכנה:

    1) מקציפים במיקסר שמנת מתוקה, חלב, אינסטנט פודינג וסוכר, במהירות גבוהה למשך 2 דקות בערך, עד שהתערובת הופכת לקרם. מוסיפים גבינה וממשיכים להקציף עוד 10 שניות.
    2) מוזגים את התערובת לתבנית המשומנת ומיישרים בעזרת לקקן. משאירים 2-3 כפות של קרם בצד (למריחה על העוגה אחרי הכנסת הביסקוויטים).
    3) טובלים ביסקוויט בחלב לזמן קצר (סופרים עד 3 ומוציאים).
    4) מכניסים את הביסקוויט הרטוב לתוך הקרם, עד הוא נוגע בתחתית התבנית.
    5) ממשיכים באותו אופן עד שהתבנית מלאה בשורות צפופות של ביסקוויטים רטובים. מורחים מלמעלה את הקרם ששמרנו בצד, לכיסוי מלא של הביסקוויטים.
    6) מקפיאים את העוגה למשך הלילה. הופכים על מגש ומסירים את התבנית. מגררים שוקולד בפומפייה מעל העוגה. חותכים פרוסה מכל קצה של העוגה כדי לחשוף את דוגמת הזברה. מפשירים שעה במקרר ומגישים קר.
    עוגת גבינה - פירורים
    עוגה כל כך ישראלית, וקלה להכנה , ובדרך אהובה על ילדים ומבוגרים כאחד. אפשר לשדרג אותה בכך שמעל שכבת בצק שופכים מחצית מתערובת הגבינה, ומניחים פרוסות של תותים ומעליהם את המחצית השניה של תערובת הגבינה, ומעליה את הפירורי עוגה.

    תבנית מלבנית /פיירקס או עגולה – מס' 26
    מרכיבים לבצק

    • 1 חב' חמאה
    • 2 חלמונים
    • 2 כפות סוכר
    • 2 כוסות קמח תופח

    אופן ההכנה:
    1. מערבבים את כל החומרים, לשמן את התבנית שבחרנו (מלבנית או עגולה) ועוד תבנית קטנה יותר (לפירורים).
    2. לאפות עד להזהבה.

    מרכיבים למלית:
    • 2 קופסאות של גבינה 9%
    • ¾ כוס סוכר
    • שקית של סוכר וניל
    • 1 קרטון של שמנת מתוקה + 2 כפות סוכר

    אופן ההכנה:

    1. לערבב את 2 הקופסאות של הגבינה עם הסוכר.
    2. להקציף את השמנת עם 2 כפות סוכר לקצפת נוקשה
    3. לערבב את הכל יחד. למרוח מחצית מתערובת הגבינה על תחתית הבצק, להוסיף פרוסות תותים אם רוצים, ולשפוך את המחצית השניה.
    4. לפורר עם מזלג, את הבצק השני לפירורים דקים ולהוסיף מעל עוגת הגבינה.
    5. לקרר לפחות לילה.
    בראוניז גבינה
    לבצק:
    • 200 גר' סוכר
    • 100 גר' חמאה
    • 1 ביצה
    • 2 כוסות קמח
    • 1 כפית אבקת אפייה
    לשכבת הבראוניז:
    • 180 גר' חמאה
    • 200 גר' שוקולד מריר
    • 200 גר' סוכר
    • 4 ביצים
    • 1 כפית תמצית וניל
    • 100 גר' קמח תופח
    • קורט מלח

    לשכבת הגבינה:
    • 50 מ"ל חלב
    • 120 גר' שוקולד לבן
    • 375 גר' גבינה 5%
    • 1/3 כוס סוכר
    • 4 ביצים
    • 2 כפות גדושות קמח תפו"א

    לפירורים:
    • ¼ כוס סוכר
    • 1 כוס קמח
    • ½ כפית אבקת אפיה
    • 25 גר' חמאה
    • 1 חלמון

    אופן ההכנה:

    1. מכינים את הבצק: מערבבים את כל החומרים בפוד פרוססור.

    2. מרדדים בתבנית מלבנית, ואופים כ- 10 דקות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות.

    3. מכינים את שכבת בראוניז: ממיסים את החמאה בסיר.

    4. מוסיפים שוקולד מריר.

    5. מקציפים היטב סוכר וביצים, ומוסיפים את שאר החומרים.

    6. מעבירים את הבלילה מעל הבצק האפוי, ואופים כ- 12 דקות.

    7. מכינים את שכבת הגבינה: ממיסים את השוקולד עם החלב.

    8. מערבבים את הגבינה, הסוכר, הביצים והקמח. מאחדים עם תערובת השוקולד.

    9. יוצקים על שכבת השוקולד ואופים 20 דק' נוספות.

    10. מכינים את הפירורים: מערבבים את כל החומרים בפוד פרוססור.

    11. מפזרים על הגבינה ואופים עוד 15 דקות עד שמזהיב.
    ואם נמאס לכם מכל עוגות הגבינה, להלן מתכון לפרפה חלבה - ולהשכלה כללית
    פרפה הוא למעשה גלידה שאינה עוברת הקצפה או ערבול בזמן ההקפאה.
    סורבה הינו מאכל קפוא, לא חלבי ובעיקר מורכב ממחית של פרי/פירות

    פרפה חלבה

    מרכיבים
    • קרטון של שמנת מתוקה
    • 6 כפות מחוקות סוכר
    • 6 כפות מים
    • 6 חלמונים
    • 2 כפות אמרטו-ליקר שקדים )אם אין לכם אפשר ליקר אחר)
    • 150 גרם חלבה מפוררת

    אופן ההכנה:

    1. מקציפים שמנת מתוקה לשמנת יציבה. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומעבירים למקרר.
    2. מביאים לרתיחה סוכר ומים ומבשלים 5 דקות. מצננים.
    3. יוצקים את סירופ הסוכר לקערת מיקסר מנירוסטה. מניחים את הקערה על סיר עם מים רותחים (אמבט מארי – bain marie). מוסיפים חלמונים וליקר וטורפים ללא הפסקה, עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה (אם אין קערת מיקסר מנירוסטה, יוצקים את הסירופ לקערה אחרת ממתכת, ואחר כך מעבירים לקערת המיקסר הרגילה(.
    4. מסירים את התערובת מהאש. מוסיפים חלבה ומקציפים במהירות גבוהה 15 דקות עד לצינון התערובת. מוסיפים את הקצפת בתנועות קיפול, עד לקבלת מרקם אחיד.
    5. מעבירים את התערובת לתבנית אינגליש קייק מרופדת בניילון נצמד, ומכסים בניילון נצמד או בנייר פרגמנט. מקפיאים 8 שעות לפחות. הופכים את הפרפה לצלחת הגשה , מכוסה בניילון ומקפיאים כשעה .
    6. מסירים את הניילון ומעבירים למקרר ל-20 דקות לפני ההגשה. פורסים למנות בעזרת סכין חדה (כדאי לטבול במים חמים).
    • ואם כבר מדברים על גלידה, יש גימיק חדש בשוק : כדור גלידה (שמים תערובת בחלל הכדור, משחקים עם הכדור, מגלגלים ונהנים ואפשר להנות מגלידה - ~200 ש"ח)

    http://www.xn--6dbbbeczkl0i.com/Index.asp?cat=&code=
    כדור גלידה בע"מ יבואן מורשה בלעדי -ליצירת קשר: 050-5501955 - 050-7707003 - 03-6050149

    ועכשיו כדי לנצל את החלבונים אפשר להכין נשיקות עם פטל (שנקטף או קפוא)

    מרכיבים
    • 6 חלבונים
    • 2 כוסות סוכר
    • 1 קופסא קטנה פטל אדום טרי או מופשר למחצה
    אופן ההכנה:

    1. מחממים מעל סיר אדים (אמבט מארי – bain marie ) את החלבונים והסוכר עד שהסוכר נמס תוך ערבוב מדי פעם.
    מעבירים למיקסר ומקציפים 10 דקות במהירות גבוהה, עד שהקערה קרה למגע.
    2. מערבבים ידנית פנימה את הפטל.
    3. בעזרת כף הגשה גדולה מניחים ערימות מהתערובת על תבנית מרופדת בנייר אפייה.
    4. אופים בחום של 110-120 מעלות למשך 4 שעות, עד שהמרנג יציב ומתנתק בקלות מנייר האפייה.
    מצננים לחלוטין לפני שמגישים (אפשר לעטוף בצלופן למתנה). .
    תהנו בנות חג שמח

    **
    אתר חדש : WWW.2BHORIM.CO.IL
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה