מודעות לGBS חשוב,חשוב,חשוב - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • שלום לכולן,
    אני רוצה לעורר את תשומת לבכן לבדיקה שלא מוכרת להריוניות רבות והחשיבות הקריטית שלה.
    אתחיל בקצרה בסיפור הלידה שלי...
    ילדתי בן מתוק ומדהים בשבוע 40+4 בלידה טבעית וללא אפידורל(בעעע).
    בבוקר שלאחר הלידה ישבתי לתומי לארוחת בוקר ואז פתאום הגיעה אחות וביקשה ממני לעזוב את האוכל ולבוא איתה, כמובן שבאותו רגע עברו אצלי מחשבות נוראיות ופשוט לא ידעתי מה לחשוב...
    הגעתי לתינוקיה ושם אמרו לי שהעבירו את התינוק שלי לטיפול נמרץ ילודים בגלל קושי בנשימה.
    בתור אמא בפעם הראשונה פשוט התמוטטתי, רצתי אליו, ראיתי אותו מחובר לצינורות, כבלים ומקבל תוספת חמצן,לא האמנתי למה שקורה סביבי, איך מתינוק בריא בלידה טובה ללא בעיות פתאום הוא הגיע לשם???
    התחלתי לשאול שאלות אבל לאף אחד מהרופאים כולל המנהל מחלקה לא באמת היו תשובות לתת ורק אמרו לי, נחכה לבדיקות,נחכה לבדיקות.
    אחרי בדיקות לקטן ואחרי רעיון של מנהל המחלקה לעשות בדיקת GBS לי(שאז לא ידעתי מה זה בכלל) עשו לי משטח וגינלי והחזירו תוצאה שחיובי,שיש לי GBS.
    מסתבר שזהו חיידק שיושב בקיבה או בנרתיק שלא מזיק לאישה ואי אפשר באמת לדעת עליו ללא הבדיקה (הפשוטה הזו יש לומר) ויש אותו ל30-40% מהנשים!!!
    הבעיה של החיידק הזה היא כאשר התינוק עובר בתעלת הלידה הוא יכול להדבק ואז בעצם לחלות בדלקת ריאות(שזה מה שהקטנצ'יק שלי קיבל),דלקת קרום המח ועוד ועוד דברים נוראיים לתינוק שרק נולד.
    מה שעוד יותר מקומם זה שאין את הבדיקה הזו בסל והרופאים גם מאיזשהי סיבה מסתורית לא מספרים עליה,כך שאם את לא מכירה אותה ולא דורשת מהרופא(אשר יגלה מאבקים מצידו לא לתת לך את הבדיקה) יכולה להיות סכנה ממשית לתינוקך.
    המצב כ"כ גרוע שאפילו להציע את הבדיקה בתשלום הם לא מציעים בקופות חולים.
    בחורה שנתגלה אצלה החיידק צריכה לקבל אנטיביוטיקה לפני הלידה ובכך למנוע בסיכויים גדולים את הדבקות התינוק כאשר הוא עובר בתעלת הלידה.
    לאחר 9 ימי סיוט הקטנצ'יק שלי שוחרר וברוך השם טפו,טפו,טפו הכל בסדר.

    אני קוראת לכולכן,גם למי שכבר ילדה - תדרשו לעשות את הבדיקה! ותעבירו הלאה לכל מי שאתן מכירות.

    מקווה מאוד שעזרתי עם המידע - ושוב - תעבירו הלאה!
8 תגובות
עמוד 1
  • אני פעם ראשונה שמעתי על החיידק בלידה של התינוקת שלי (לידה ראשונה). לא אתאר בפרטי פרטים מה קרה אך מדובר על חיידק רדום שנמצא אצל לא מעט נשים. בארה"ב רופאי נשים מחייבים לבצע את הבדיקה או לכל הפחות ממליצים כולם!
    תחסכו לעצמכן דאגות ואל תגיעו למצב שלי שהתינוקת הייתה מאושפזת 9 ימים בטיפול נמרץ עם עזרה בחמצן, האכלה בזונדה ואנטיביוטיקה .....
    תבצעו את הבדיקה

    מבינה לגמרי את הפנייה הזו בשל חוסר המודעות ל-gbs

  • באיזה שלב של ההריון רצוי לעשות את הבדיקה?
  • אפשר לעשות את הבדיקה בכל שלב בהריון.
    צריך רק לחייך!
  • מוזר, הרופא שלי נתן לי לעשות את הבדיקה הזו ביחד עם עוד בדיקות, ולא אמר לי שיש משהו מיוחד בבדיקות הפעם, אבל כשהיא יצאה חיובית אז הוא התקשר להודיע לי ונתן לי אנטיביוטיקה ואמר לי להגיד בבית חולים שיש לי את זה
    לא זכור לי גם ששילמתי עליה
  • אמאלה
    הרופאה שלי אמרה לי בהריון לעשות את זה ולא הסקתי כי ילדתי..
    האמת שהיה לי פטריה ממש חריפה בנרתיק, האם זה קשור??
    ילדתי לפני שבוע, אני עוד יכולה לעשות משהו??
    ב"ה התינוקת נראית בריאה טפו טפו מלבד צהבת שכנראה יש לה (מחר נדע אצל הרופא)
    מה אתן אומרות?

    כולנו הילדים של אבא בשמים
  • מצאתי כתבה על החיידק הזה בעיתון הורים לילדים של חודש ינואר.

    והנה הכתבה:

    חיידק GBS נחשב לא מזיק, עד שהוא פוגע קשות ביילודים שנדבקו מאמם בזמן הלידה. בבדיקה פשוטה תגלי אם את נשאית שלו.

    GBS הוא חיידק סטרפטוקוקוס מקבוצת B. הוא שנחשב כחיידק תמים, אולם הוא משתנה כאשר מדובר ביילודים ותינוקות רכים, שעלולים להדבק במהלך הלידה ולחלות במחלה קשה. הוא אף יכול לגרום להם אלח דם (ספסיס) - זיהום שבמצבים מסויימים עלול להיות קטלני.
    "בשנת 1995 בארצות הברית גרם החיידק לשיעורים גבוהים של אלח דם ביילודים. תינוק שנדבק בחיידק בזמן הלידה הוא פגיע מאוד, שכן עם הזמן החיידק עלול לחדור לרקמות גופו, והמחלה תתחיל להתפתח ותופיע בימים הראשוניםלחיוו ועד גיל 3 חודשים", אומר ד"ר יורי פרליץ, מבית החולים פורייה ואחד המומחים באתר ZAP DOCTORS.
    "מאפייני המחלה הם רפיון שרירים או מתח גובר של השרירים. קוצר נשימה, דום נשימה, קושי בשמירה על חום הגוף או לחלופין, חום גבוה, קושי בהאכלה, התכווצויות, הפרעה בקרישת דם ואף מוות", אומר ד"ר פרליץ.
    לאחרונה יזם המרכז האמריקני לבקרת מחלות תוכנית מעקב ובדיקות סקר של נשים הרות לאיתור החיידק, כדי להקטין את שיעור אלח הדם ביילודים שנדבקו בו. התוכנית אומצה על ידי האגודה האמריקנית למיילדות וגינקולוגיה והאגודה האמריקנית למחלות ילדים, והופצה בכל רחבי ארצות הברית כחוק פדרלי. עקב כך ירדו פלאים שיעורי התחלואה והתמותה של יילודים.
    בשנת 2000 ירד שיעור מקרי אלח הדם על ידי החיידק ב 65%.
    למרות הנתונים המרשימים הללו בארצות הברית, טרם אומצה התוכנית על ידי משרד הבריאות בישראל. לדברי ד"ר פרליץ, הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבישראל בשכיחות של נשאיות החיידק עומדת על 15%-40% בארצות הברית.
    "אבחון החיידק כרוך בבדיקה פשוטה ויעילה", אומר ד"ר פרליץ. ניתן להשתמש במערכת ה-GENEXPERT, המעניקה אבחון מהיר ומדויק של הימצאות החיידק בנרתיק. ניתן גם לקחת תרביות מהרקטום או מהנרתיק של האישה בשבועות 35-37 להריון כדי לדעת על הימצאות נחיידקבמקומות אלה. במידה שהאם מאובחנ כנשאית של החיידק, טיפול אנטיביוטי עשוי לצמצם מאוד את הסיכון שהעובר יידבק בו בזמן הלידה.
    אפשר לתת אנטיביוטיקה ליולדת?
    "לא כל תינוק שנולד לאם נשאית יחלה. אבל קיים סיכון להדבקה שאין למנוע אותה. נשים נשאיות יקבלו טיפול אנטיביוטי שיקאין משמעותית את הסיכון להדבקת התינוק. הטיפול ניתן כארבע עד שש שעות לפני הלידה, ולפיכך צריכה היולדת שהיא נשאית GBS לעדכן את הצוות הרפואי.
    "מומלץ מאוד לכל אישה הנמצאת בקבוצת הסיכון להסכים לקבל את הטיפל, כדי לצמצם את הסיכויים להתפתחות אלח דם אצל תינוקה הרך".
    צריך רק לחייך!
  • אצלי הרופאה אמרה שאני חייבת לעשות את הבדיקה והיא עשתה לי בשבוע 38

    נסטיה
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה