רופא נשים.... - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • אתמול הייתי אצל הרופא נשים שלי. לא הייתי אצלו שנה וחצי....וחטפתי ממנו על הראש, ובצדק.

    ולמה אני מספרת לכן?

    כי הוא אמר לי - מעקב עושים כמו שצריך, גם אם בריאים. אני כבר לא מכיר אותך! לא היית אצלי שנה וחצי. או שתבואי כמו שצריך או שאל תבואי.

    אחרי שהוא בדק אותי הוא סיפר לי על שתי מטופלות שלו. אחת בת 28 שהוא שלח לכירורגית שד וגילו לה סרטן שד ושנייה שהשבוע הוא נאלץ להפסיק לה את ההריון בשבוע 21 כי גילו לה סרטן בכל הגוף. היא הרגישה כאבי גב. זה הכל!!! והיא לא תחיה עוד הרבה זמן והיא רק בת 30
    פייס: ortal_hori


50 תגובות
עמוד 1
  • ד ישמור.
    חשוב לבדוק
    אבל החל מגיל 30 זה מאוד חריג לחלות בגיל כ"כ צעיר.......
    סרטן השד הוא בד"כ תורשתי ולכן חשוב מאוד גם לקבוצת סיכון לבדוק בגיל יורת צעיר ויותר בעקביות.....
    סרטן הרחם בידיוק השבוע הייתי אצל הרופא שלי והוא הסביר לי על זה והוא נקרם מזיהומים שנמצאין בצוואר הרחם והוא בד"כ בד"כ נמצא יורת אצל נשים לא דתיות......פשוט בגלל שהנשים החילוניותנמצאות יורת עם גברים והם מעבירים להם נגיפים משלהם שביחד מפתחים את הזיהום שגם ככה קיים אצל כול אישה.....
    אהממממ ככה הוא טען לא אני.......
  • אתי - איזה שטויות
    פייס: ortal_hori


  • אורטל, זה לא שטויות בכלל. סרטן צוואר הרחם נגרם לרוב ע״י וירוס הפפילומה. ממש כמו איידס - ככל שיש לך יותר פרטנרים, יש לך יותר סיכויים לחטוף מחלת מין. החיסון הוא נגד הוירוס, והוא מומלץ לנערות שמגיעות לגיל שבו מתחילים להיות עם בנים.
  • אני בדרך כלל לא כותבת בפורום הזה, אבל הפעם הזדעזעתי. איזה רופא מפגר ואיזה שטויות את כותבת ועוד מצדיקה אותו. אני אישית מכירה נשים חילוניות שהיה להם רק בן זוג אחד ופעם הייתה לי חברה חרדית מבני ברק רווקה שהייתה עם כמה גברים ואף עם גבר נשוי. מה זה ההכללות האלה?רק בעולם חרדי הכל ורוד? תתביישי לך
  • זה באמת לא במקום הקטע של דתיים וחילוניים.
    אני די חילונית ובעלי הוא הראשון שלי...

    וזה ממש לא כזה חריג

    אז באמת מיותר הקטע של הקיטלוג.
    הכל זה עניין של מזל וקבוצות סיכון וכן גם פרטנרים אבל זה רק משתנה אחד...

    גם אני בקבוצת סיכון כזו אגב ונבדקת אצל כירורג (לא חייבת ספציפית כירורג שד)


    "...אמא שרה לבן בלילה... אמא כאן לידך כל הזמן..."

  • איזה סיפורים כואבים ועצובים, במיוחד השני
  • האמת... את לא היחידה!
    אני לפני שנכנסתי להריון לא ביקרתי אצל רופא הנשים שלי 4 שנים!!!!!!!!
    וזה עוד אחרי מה שעברנו עם אמא שלי

  • סליחה סליחה ושוב סליחה!!!!
    לא התכוונתי שנשים חרדיות "זוכות " לא לחלות בסרטן צוואר הרחם.......ונשים אחרות כן........ובטח שלא הכול ורוד אצל החרדים יש בורא לעולם שהוא קובע......
    הכוונה שלי היתה למה יש פחות סיכוים לנשים דתיות לחלות בסרטן צוואר הרחם.......
    ואני אצטט את דבריה של נטע לזה בידיוק התכוונתי.
    "סרטן צוואר הרחם נגרם לרוב ע״י וירוס הפפילומה. ממש כמו איידס - ככל שיש לך יותר פרטנרים, יש לך יותר סיכויים לחטוף מחלת מין. החיסון הוא נגד הוירוס, והוא מומלץ לנערות שמגיעות לגיל שבו מתחילים להיות עם בנים."

    ס אורטל-סרטן השד זה כבר משהו אחר......
    קטקט-
    הרופא הוא לא מפגר (הוא בינתיים קיבל תעודת רופא ולא את) ואני לא צריכה להתבייש שכתבתי את מה שהוא אמר .......מה שכתבתי לא התכוון להראות למה ציבור כזה או אחר יותר טוב מהשני אלא למה לנשים מציבור מסוים יש פחות סיכוי לחלות......
    והנה אני מצטטת מויקיפדיה
    נ"שים בעלות פרטנרים לקיום יחסי מין מרובים (או מקיימות יחסי מין עם גברים או נשים שהיו להם פרטנרים מרובים) נמצאות בסיכון גבוה לחלות."
    ELI- תלוי לאיזה דתיות את מתכוונת.......והכוונה היא שוב לרמת הסיכון שפוחתת כשאת נמצאת עם גבר אחד למול .....ושוב אלה ה"דתיות" שלך ו"החרדית "של קטקט יהיו ביסיכון גבוה יורת לחלות לעומת אחרות למרות שהם "דתיות חרדיות"
    ולפעם הבאה אני ממליצה לכול המלהמות למינהן לקרוא טוב את מה שאחרים כותבים לבדוק את הנושא ואח:כ להגיב בכזה כעס ......
  • אז בואי אני אספר לך משהו, לפני כמה שנים גרתי ברמת גן . עברתי לדירה שכורה.ערב ערב באו גברים "צדיקים" אני משארת מבני ברק.דפקו בדלת ,שאלו על איזו שהיא בחורה שככל הנראה הייתה גרה בדירה לפני. התקשרתי לבעל הדירה לברר את הנושא הוא אמר לי שלפני הייתה גרה שם בחורה שהייתה נותנת שרותי מין. למי את חושבת שהגברים האלה היו מביאים מחלות?לנשים בבית או לנשים עתידיות. ולגביי תתפלאי סיימתי תואר שני בבריאות הציבור, מגמה של מחלות זיהומיות, באף קורס בלימודיי לא שמעתי שלנשים חילוניות יש יותר סיכוי למחלות זיהומיות, זו אמירה מאוד לא אתית ואף רופא שמכבד את עצמו לא יעז לעלות את הנושא. כי אין שום מחקר ושום הוכחה מדעית שלנשים חיוניות יש יותר פרטנרים. ועל הרופא הזה צריך להגיש תלונה ובשום אופן לא להצדיק אותו.
  • לא כול גבר "צדיק" הוא מבני ברק......כמו שלא כול אישה חילוניה היא מתל אביב ....(הצדיקים באו לבקר את החרדית הרווקה חברה שלך מבני ברק.......?)
    אפחד לא אמר ש שלכול הנשים חילונית יש יורת סיכוי לחלות .התרגיל הפשוט הוא -נשים (וכאן זה לא משנה דתיה/חילונית יהודיה גויה) +יותר פרטנרים לקיים יחסי מין אם כן =התוצאה שיש להן יורת סיכוי לחלות.....העתקתי לך את ויקפדיה צטטתי לך אותו מילה במילה ואם את לא מאמינה לי את מוזמנת לפתוח בעצמך......
    אבל האמת את צודקת כמו שלא כול גבר צדיק הוא מבני ברק ככה לא כול אישה חילונית מסתובבת עם הרבה גברים ובכך מגדילה את סיכויה לחלות.......
    אבל בסה"כ הרופא התכוון להגיד מה שויקפדיה כותבת שמי שיש לו יורת פרטנרים לקיום יחסי מין ככה יש לו יורת סיכוי לחלות....וזה לא משנה אם זה אישה דתיה או חילוניה
    ועכשיו אני מקווה שלא תרצי שאני יעשה לך מחקר שלנשים חילוניות יש יותר פרטנרים........
  • ETD, דבר ראשון, הסליחה מתקבלת

  • אין ויכוח ולא צריך ויקפדיה בשביל להבין שככל שיותר חשופים למזהם כלשהו כך יותר סיכוי לחלות במחלה זיהומית. וזה ברור שלמי שיש יותר פרטנרים הוא יותר חשוף למחלות, זו לא הנקודה. הנקודה שהרופא החליט על דעת עצמו שבאוכלוסיה החילונית יש יותר מזהמים ועוד יותר גרוע שהוא מעביר את המידע ומטעה אנשים. אם היו לי פרטים של הרופא ההוא הייתי מדווחת עליו לוועדת האתיקה.
  • eli-
    את צודקת .......וזה מה שכתבתי שלא כול אישה חילונית יש לה הרבה פרטנרים........כמו שלא כול גבר "צדיק " הוא מבני ברק......
    סליחה סליחה ושוב סליחה.........
    אהמממ אני מצטערת מה אני יגיד לך פשוט מסקרים שגם נעשו פה בעבר.....וגם עם הכרות עם לא מעט מהחברה החילונית אני עובדת במשרד עם חילונים רבים(אגב נראים אנשים שמכבדים את עצמים ןבעלי משרות הייטקיות למינהן) וגם עבדתי בעבר......אז זהמה ששמעתי ושומעת מהן וזה הרושם שהתקבל .ׁ(אני לא מסתכלת טלויזיה ככה שאני לא יכולה לדעת איזה נשים משחקות שם אבל אחרי הכול אני מתארת לעצמי .....ושוב זה מבוסס על השערה אז למה אני מתארת לעצמי שזו תיהיה אישה חילוניה???)
    אני לא חושבת שלנשים חילונית יש פחות כבוד עצמי יש כאלה פשוט לא חושבות שיש בזה משהו לא טוב........

    דיברו לא על עובדות-אלא על השערות שבגדול אם לא ניהיה נאיבים הם כנראה נכונות......ואם אאת לא מאמינה לי לכי תיהי שותפה פעילה בין בני נוער של ימינו ......ואם זה לא הולך תכנסי לפורומים של הפלה -כמה ילדות/נערות וגם בחורות מבקשות לעשות הפלות אז נכון שזה יכול לקרות מפעם אחת טעות אחת אבל לרוב בראיה סטטיסטית אם יש כ"כ הרבה מקרים כאלה של טעיות חייב להיות שגם יהיו מעשים שיובילו לטעיות......
    בואי נשים את המחלוקות בצד לרגע וברור שיש בורות לגבי כול מגזר.......(כמו למשל "הצדיק "מבני ברק וזה קצה הקרחון)
    העיקר שנכבד לא רק את עצמו אלא גם את חברנו..........
    אבל שוב אני מבקשת סליחה אם פגעתי שוב במישהי זו לא היתה הכוונה ......
  • הנה לך כתבה עדכנית מהיום, אז מי נאיבי? כל ההבדל שחילונים לא עושים את זה בסתר
    http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4504435,00.html
  • מה את רוצה להוכיח מהכתבה הזו????
  • ETD, דבר ראשון, אני מאוד מכבדת ומעריכה אנשים שיודעים גם לבקש סליחה
  • קטקט מאיפה הבאת את החרדיות האלה?

  • בנות יקרות, בואו נרגע שניה
    אורטל התכוונה רק להביא לתשומת ליבנו מדאגה ואכפתיות
    חבל להוציא דברים מפרופורציה

  • ELI-
    כמובן שאני לא ירה לעצמי לריב עם מישהי יקרה מהפורום בגלל שטויות שכאלה.....אז שוב קבלי
  • שירה-זה בסדר רצינו קצת אקשן..............
  • לא קראתי את כל השרשור, אבל אותי הרגיז השימוש במילה ״שלוכות״ ובביטוי ״פותחת רגלים״. חשבתי שהעולם התקדם קצת ושזו זכותה של אישה לבחור מה לעשות בגוף שלה מבלי שיתיחסו אליה כאילו היא *****. פמיניזם זה החופש לבחור. למה כשגבר נמצא עם הרבה נשים אז הוא ״גבר גבר״ ואישה היא *****? שיוויון בבקשה!
  • חחחח צנזורה! כתבתי ש-ר-מ-ו-ט-ה!!!
  • אוהווו

    לאן הגענו
    פייס: ortal_hori


  • אורטל צודקת.
  • רק כמה הערות ממה שאני יודעת (ואני חילונית):
    1. וירוס הפפילומה העלול לגרום לסרטן צוואר הרחם מועבר גם על ידי יחסי מין ולכן יחסי מין בלתי מוגנים עם מספר רב של פרטנרים מעלה את הסיכון לחלות בוירוס וכפועל יוצא גם לחלות בסרטן צוואר הרחם. (לכן לנשים עם מעט פרטנרים יש סיכוי טוב יותר להמנע מהוירוס וכך גם מהסרטן).
    2. ממה שהבנתי שמירת נידה גם יותר בריאה למערכות הרבייה הנשיות
    3. למרות מה שכתבתי למעלה - גם נשים דתיות/שהיו רק עם בן זוג אחד ושבן זוגן היה רק איתן עלולות לחלות חס וחלילה בכל סוגי הסרטן (לצערי)

    יעל, אמא של יונתן ואיתמר
  • לגבי וירוס פאפילומה שמעתי וקראתי , העניין שסרטן הרחם זה רק סוג אחת של סרטן , יש גם של שחלות , שד וכו - ואז מאוד מומלץ לבדוק בכל מקרה .
    לגבי נידה ומערכת פריון לקראתי על זה אף פעם את האמת , בנגוד לברית מילה שכן מקטין סכוי למחלות בצורה משמעתית . זאת הסיבה שעשיתי גם לבני וגם לדניאלי , במקרה שלי עם הרדמה מקומית

    http://www.holdthatpic.com/
  • ואותי מעניין פה השימוש במושג "גילוי עריות", כמושג המתאר קיום יחסי מין עם יותר מגבר אחד (לפני הנישואין או אחריהם). למיטב ידיעתי, המושג "גילוי עריות" בא לתאר קיום יחסי מין בתוך המשפחה (אח עם אחות, אב ובת, אם ובן, סב ונכדה, חם וכלה וכיו"ב) והאיסור מקורו באיסור לגלות את הערווה בין בני משפחה. מאין המושג פה, בהקשר של קיום יחסי מין עם כמה פרטנרים?

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T


  • שרוני צודקת כרגיל . מה שכן אני לא זוכרת מה ההגדרה במקורות של קיום יחסים בין אשה נשואה וגבר . ילד מקשר הזה הוא ממזר אבל הגדרה ברחה לי מהראש .

    http://www.holdthatpic.com/
  • תיקו'ש, הגדרת גילוי עריות אכן מתייחסת גם לקיום יחסי מין ע"י אשה נשואה וגבר שאינו בעלה. אבל בשרשור הזה השימוש במושג בא לתאר קיום יחסי מין עם מספר פרטנרים לפני הנישואין (וקיימת רמיזה ברורה שהדבר נעשה באופן גורף יותר על ידי חילוניות ופחות על ידי דתיות), וזה מה שלא ברור לי.
    ומעבר להכל, מסכימה עם כל מילה של אורטל. את המחלות האלו באמת לא מעניין יותר מדי מי נוהגת לפי הלכות דתיות, ומי לא...

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T


  • net, דבר ראשון, והכי חשוב: קצת אקשן לא יזיק לפורום
  • שרון צודקת לגבי הגדרת גילוי עריות.

    כוונתי הייתה לאישה נשואה כמובן.
    אבל יש איסור על יחסים לפני נישואין בכל מקרה. או כך לפחות נראה לי

  • אחת ויחידה - האיסור הוא מדרבנן, לא? לא תמיד זה היה אסור, כי הרי פעם היו פילגשות. ובכל מקרה זה אסור בימינו בגלל איסור נידה, שהרי רבנים אסרו על נשים רווקות לטבול במקווה מאחר ואין להן סיבה נוספת להיות טהורות כי בית המקדש נחרב.
  • מה פתאום מדרבנן. יש איסור אשת איש.

    ברווקות לא ידעתי. חידשת לי

  • ברור שאסור אשת איש!!! התכוונתי ליחסים לפני הנישואין.
    ותודה על המחמאה
  • טוב לא כדאי לכן לפתוח את זה איתי....
    פייס: ortal_hori


  • תראי מה נעשה מההודעה האכפתית והנחמדה שלך על בקור אצל רופא נשים...

  • כן שרוני את צודקת.+/-
    ההגדרה של גילוי עריות היא הכוונה ליחסים בין קורבי משפחה.
    ישנו גם איסור של איסור גילוי עריות-של משכב עם אישה בזמן נדותה.משכב עם אישה נשואה וכן משכב בהמה ראו ערך ויקפדיה

    מלבד זאת יש איסור של חיבור בין שני בני זוג לפני החותנה -וזה נקראה בתורה משום זנות....האיסור הוא על החיבור וכן על שפיכת זרע לבטלה.
    וישנם סיבות רבות מדוע לא כדי לשכב עם גבר לשא נשואים לו וכו.....
    תראו כתבה ממאקו

    http://www.mako.co.il/spirituality-popular_culture/weekly-answer/Article-12f3a0bac601a21004.htm

    אבל עזבו לא באתי ח:ו להטיף לאפחת....סתם סוג של ידע.אבל איש באמונתו יחיה............
    אגב אורטל אני מממש לא חושבת "שהכול" הם חרטא ברטא" יש הרבה סיבות מדוע לא להיות ביחד בזמן הנידה....וכן גם למה לעשות ברית מילה שקשורים אח"כ במחלות למינם...זיהומים.....וכו.וכן אפילו הפריון של האישה הוא בזמן שהיא נקיה.
    ישנן הרבה דברים ביהדות שלא מבינים .אבל דווקא בקטע של הנידה ההטהרות וכו יש הרבה מן הצדק והאמת ואני ממש לא חושבת שמפסידים מזה......
    אבל שוב כול אחד באמונתו....

    שרוני-שוב אני מסבירה-ואני מתפלאת שכול הבחורות פה שהם אינטלגנטיות לאהשכילו להבין זאת ואולי לא רצו-אפחד לא אומר שהמלחה מבחינה מבחינה בים דתי לחילוני בין מקיים מצוות ללא מקיים.....ח"ו כשניתנת הרשות לשטן הרי ידוע שהוא לא מבחין......ולצערנו בתי החולים מלאים בכול הסוגים ובכול המינים.......
    אבל -ישנם דרכים להמנע וליצור סיכון יותר קטן.וכאן זה לא משנה מי משתמש בהן חילוני דתי חרדי גוי..........בסה"כ הבאתי דברים של רוםא שאמר שלנשים הדתיות יש פחות פרטנרים וממילא יש להם פחות סיכון...אבל הסיכון קיים בכ"א אופן ולכן חשוב להבדק.........
  • סבבה. כנראה באמת לא השכלתי להבין.

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T


  • ומה הקשר בין הודעה של אורטל והויקוח טאולוגי שמתפתח .
    מה עוד שבימים שכל החוקים אלו נכתבו נראה לי מודעות לסרטן היתה קצת פחותה .........
    http://www.holdthatpic.com/
  • מה זה "לא השכילו להבין "?שימי את עניין הדת והמצוות בצד, זה לא קשור לעניין .את חזרת לפחות 10 פעמים על אותו משפט " שלנשים הדתיות יש פחות פרטנרים וממילא יש להם פחות סיכון".מנסים להסביר לך שהאמירה לא במקום,מי קבע את זה ?את והרופא שלך? את מתנצלת ושוב פעם חוזרת על זה. ועוד באיזו התנשאות. לא השכילו להבין. אין לי מילים...
  • טוב קטקט עוד פעם סליחה....
  • טוב,
    קודם כל לעניין כל ההשפעות הבריאותיות שמתיישבות כאמור עם ההלכה - זה לא עובדתי. יש תמיד מחקרים לכאן ולכאן. הרי זה לא מדע מדויק.

    יצא לי גם ללמוד את כל תורת המחקרים ולהבין שכל דבר צריך לקחת בערבון מוגבל. יש מחקרים לא מדויקים בכוונה כדי לכוון למטרה מסוימת.

    לעניין חילוניות ודתיות, זו ממש הכללה. וגם דיבור די מיושן שלא מתאים לתקופתנו. אפילו די ילדותי.
    ושוב לחזור על מה שהרופא אמר.. מיותר. לך היה נוח שאומר את זה כי במקרה את דתייה. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לו היה אומר זאת לאשה חילונית...
    "...אמא שרה לבן בלילה... אמא כאן לידך כל הזמן..."

  • עדי
  • וואי וואי

  • כולן להיבדק עכשיו!!!!!!


  • ]

  • נטלי

    יא קרועהההה
    פייס: ortal_hori


  • פשששששששששש איזה שירשור
    התחיל מהחשיבות של בדיקות
    אחר כך יציאה של איזה רופא שהכליל שלחילוניות יש יותר פרטנרים מלדתיות
    פיוזים קפצו ותוקנו
    דיברו על גילוי עריות וממזרים
    חשיבות של ברית מילה ושמירת נידה
    פמיניזם
    שיוויון הזדמנויות בעבודה
    נזירות ובודהיסטיות
    העדפות מיניות כולל שלישייה

    העיקר שהכול נמגר עם חיוך
    הילדים הם גשר אל עצמנו, שנתן לנו הזמן.
    שלום חנוך { מתוך השיר "על פני האדמה" }
    "I see your ture colors shining through
    I see your true colors and that's why I love you
    So don't be afraid to let them show
    Your true colors are beautiful like a rainbow"
    (מילים מתוך השיר true colors של Cyndi Lauper )



מותר ואסור לאכול בהריון והנקה