איך מתמודדים? אובדן שני ברצף - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • אני בת 29 ובשנה האחרונה עברתי שתי הפלות. הראשונה היתה כי העובר הפסיק להתפתח בשבוע 6. עד שגיליתי היה שבוע 8 ועד שהפלתי כמעט שבוע 10. הפלתי עם כדורים ציטוטק. במשך שלושה חודשים לא רציתי לנסות שוב. לאחר שהבנתי שזה טבעי וקורה הרבה הייתי מוכנה לנסות שוב ובפעם השניה נקלטתי. הכל היה תקין עד השקיפות עורפית. השקיפות יצאה מוגברת אז עשינו בדיקת סיסי שליה שבודקת היתכנות לתסמונת דאון ויצא תקין. רק בסקירה המוקדמת התברר שלעובר יש מום קשה בלב (חדר שמאל קטן בשליש מחדר ימין ואבי העורקים כמעט סתום) אחרי בדיקת אקו לב הוסבר לנו שאם נלד הילוד יצטרך לעבור 3 ניתוחי לב והסיכוי הישרדות להגיע לגיל 7 הוא נע בין 65-70%. החלטנו להפיל. עברתי לידה מוקדמת בשבוע 18 וניתוח גרידה להוצאת השליה. יומיים אח"כ התפתח לי חלב בשדיים וזה כאב פיסית ונפשית כאחד.

    מאז עברו כמעט חודשיים שבהם בכיתי המון אבל גם ניסיתי לעבוד על עצמי ולעשות דברים שעושים לי טוב. אני הולכת למטפלת (עו"ס) כבר מפגש 5 ומרגישה שהיא לא עוזרת לי. לפני יומיים כתבתי מכתב פרידה לעובר בעצתה אבל במקום שזה יעזור זה רק דרדר אותי במצב הנפשי ומאז חזרתי לבכות עוד יותר. אתמול גם קיבלתי מחזור אחרי שהחלטתי לא לחכות שוב ולנסות.

    הקושי שלי מתבטא בעצבות כללית, קושי לתפקד, המון המון בכי, עצבנות, לחץ, חרדה ומחשבות אובדניות. אני לא יודעת איך לצאת מזה. לא יודעת איך להשלים עם זה. מרגישה שזה לא הוגן וכבר הפלתי פעם אחת אז למה שוב? מאד מפחדת מהפעם הבאה כי אף אחד לא יכול להבטיח שזה לא יקרה שוב. מרגישה שלא מבינים אותי ולא נעים לי שיראו אותי במצב כזה כי כבר עברו כמעט חודשיים. חלק מהחברות מנסות לנחם בזה שאפסיק לרחם על עצמי וחלק פשוט מבטיחים שאכנס שוב ויהיה תינוק בריא וחלק אומרים שזה מה שהיה צריך לקרות וכל עכבה לטובה. גם ניסיתי לקרוא את כל ספרי "הסוד" (הכוח, הקסם) ולצפות בסרט. אף אחד מהדברים האלו לא עוזר לי רק מעצבן אותי.

    יש פה למישהי רעיונות איך להתמודד? איך להתגבר? איך לצאת מהפחד של הפעם הבאה? איך להפסיק להרגיש עצובה ובעיקר איך להפסיק את הדמעות??

    Doti
4 תגובות
עמוד 1
  • היי. אני ממש מצטערת שאת צריכה לעבור את זה. במיוחד ההריון השני שנגמר בשלב מאוחר יחסית. קשה לי לתאר את התחושה. כל מה שאת עוברת זה נורמלי ואני שמחה שאת פנית לטיפול. גם אני עברתי את התחושות האלה אחרי ההפלה. דיכאון עצבות תמידית ואפילו מחשבות אובדניות. אני לא חושבת שיש לזה הקצבת זמן. כל אחת מתמודדת עם זה כמה זמן שהיא צריכה ובדרך כלל זה לא עובר עד שנכנסים להריון שוב. אני הרגשתי שאף אחת מהחברות לא מבינה אותי. אף אחת מהן לא אמא או בהריון או עברה הפלה כך שלא התפלאתי. אחרי כמה זמן לא הזכרתי את הנושא כי פשוט תמיד שמעתי את אותן הקלישאות של הכל לטובה ועדיף הפלה מתינוק חולה וכל השאר..
    מה שקרה לך זה כבר מזל רע סטטיסתית. ברור שאף אחד לא יכול להבטיח כלום אבל רוב הסיכויים שהכל יהיה בסדר פעם הבאה. צריך קצת אמונה.
    הייתי רוצה לרשום מה יעזור לך אבל באמת קשה לי. אני הייתי במצב הזה וברור שעם הזמן את יותר חוזרת לשגרה אבל הייתי בדיכאון כל הזמן. כמו שאמרתי אם לא הייתי נכנסת להריון לא יודעת מתי זה היה עובר. כל יום הייתי אומרת לעצמי שזה יעבור והאמנתי בזה.. כי הכל עובר
  • שלום Doti היקרה,

    קראתי את מה שכתבת ובכיתי, אין שום מילים שאפשר לומר כדי לנחם אותך, אני לא יודעת איך הייתי מתמודדת לו הייתי במקומך, אני כרגע בהריון שני לאחר ההפלה לפני קצת פחות משנה, עברתי כבר את השבוע בו נפל ההריון הראשון, ואין יום שעובר שאני ללא חששות...

    היתי ממליצה לך מניסיון שלי של התמודדות עם אבדה קשה זו, (ואצלך פי כמה וכמה), צריך להעסיק עצמך עם משהו חדש! פשוט בכוח ! אולי להרשם לחוג ריקודים, או קרב מגע כלשהו, ואילי אפילו לשנות דרסטית את החיים, כמו לדוגמא לעזוב עבודה ולהתחיל לעבוד במקום חדש עם תחום עיסוק שונה... אולי אפילו לקום ולעבור דירה, אפילו לעיר אחרת.

    כשהיה לי דיכאון שינוי אווירה מאוד עזר לי להתמודד.

    מקווה שתמצעי בשביל עצמך את התשובות הנכונות להתמודדות, ושכמה שיותר מהר תתחילי תהליך של שיקום וחזרה לחיים, כי החיים הם כמה שקשים, אבל הם גם יפים! ויש לנו הנשים גם את היכולת לתת חיים לאנשים חדשים, וגם את תהיהי אמא בקרוב!!!

    מחבקת,
    Anonimouse
  • רציתי להגיד לכן תודה. מה שכתבתן מעודד. ובכלל זה שהגבתן.
    הכאב הזה יעבור והוא זמני.
    להעסיק את עצמי במשהו חדש- אתן לזה צ'אנס. אני בקרוב חוזרת לעבודה שבה אני נדרשת להיות חזקה ואני חושבת שלמרות הקושי אני אנסה להתמודד. כל יום ביומו לאט לאט.
    אם יש מישהי שעברה משהו דומה אשמח לדעת מה היא עשתה כדי להתמודד. בעיקר מה שמטריד אותי זה הדמעות שפתאום יוצאות גם באמצע פעולות הכי פשוטות וגם באמצע שיחות עם אנשים. אני פתאום נזכרת במשהו מההפלה ומתחילה לבכות.
    שוב תודה למגיבות.
    Doti
  • Doti ממש כאב לי לשמוע על מה שעברת.. לצערי מאז שנכנסתי להריון אני שומעת על המון מקרים כאלה, מה שגם יוצר אצלי תחושה של קצת פאניקה.. הסטטיסטיקה לצערי מראה שכל אישה תעבור לפחות הפלה אחת בחייה. אני רק יכולה לחזק אותך מרחוק, ולאחל לך המון הצלחה בהמשך הדרך.. אני בטוחה שזו הייתה ההפלה הראשונה והאחרונה שלך.
    תנסי להתסכל על זה גם אחרת.. הטבע הוא דבר מדהים, הגוף שלך פלט החוצה תינוק שלא היה שורד, אז עדיף מוקדם מאשר מאוחר.
    תנסי לאסוף את עצמך, ואת כל האנרגיות הטובות שיש בך ולא לדאוג.. זה יגיע! מחזיקה לך אצבעות
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה