תרבית שתן לא תקינה בהיריון - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • שלום רב,

    אני בהיריון בשבוע 13. לפני מספר ימים ביצעתי תרבית שתן שגרתית והתוצאה היתה כי התרבית חיובית וכי קיים חיידק בשם Enteroc. Faecalis.
    שאלותיי הן:
    1. כיצד ניתן לטפל במצב זה? אם צריך לקחת אנטיביוטיקה, האם מותר לקחת אנטיביוטיקה בהיריון, גם בטרימסטר הראשון? האם יש סכנה כלשהי לפגיעה בעובר?
    2. יש לציין כי את תרבית השתן הקודמת (לפני הנוכחית) ביצעתי לפני 5 שבועות, לכן ייתכן כי אני נמצאת כחודש עם דלקת בדרכי השתן ללא ידיעתי. האם החיידק שהתגלה אצלי ו/או הדלקת עצמה היו עלולים לגרום נזק כלשהו לעובר? (מבחינת מומים או השלכות אחרות)
    3. האם יש קשר בין דלקות בדרכי השתן שלא טופלו במועד לבין פיגור שכלי אצל העובר? קראתי על כך בכתבה הבאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2212733,00.html.
    כתוב שם שבמחקר גדול בארה"ב שכלל כ-84 אלף הריונות, הסיכון לפיגור שכלי או עיכוב התפתחותי בקרב הנשים שלא נטלו אנטיביוטיקה היה גדול ב-40 אחוז בהשוואה לנשים שכן נטלו אנטיביוטיקה.
    4. במידה ואכן יש סיכון לפיגור שכלי/עיכוב התפתחותי/מומים כלשהם בעקבות החיידק, האם עלי לפנות לרופא מומחה כלשהו בנושא? האם יש דרך לערוך איבחון מוקדם? מה עלי לעשות במצב זה? כי אני יודעת שאם נדבקים ב-CMV למשל אפשר לבדוק במי שפיר אם העובר נדבק. מהו הדין לגבי חיידק של מערכת השתן?

    תודה רבה מראש!
6 תגובות
עמוד 1
  • שלום רב

    1. צריך, מותר ורצוי לקחת אנטיביוטיקה. חשוב שתהיה כזו שמתאימה נגד החיידק ומותרת בהריון.
    גשי לרופא שלך בהקדם בכדי להתחיל טיפול מתאים.
    לעיתים נדירות דלקת בשתן שאינה מטופלת יכולה להחמיר באופן משמעותי

    2. לא נגרם נזק לעובר

    3. יש גם מחקרים רבים אחרים שלא מצאו קשר לזה. מה עוד שגם המחקר הזה תומך בכך שלקיחת
    טיפול מונעת סיבוכים אלו. ההשערה היא שהסיבוכים הללו הם קודם כל בשל לידה מוקדמת
    המרחשת במידה והזיהום בשתן מסתבך ללא טיפול, זה לא אפקט ישיר של הדלקת בשתן על
    התינוק

    4. אין לזה אבחון מוקדם, פשוט קחי אנטיביוטיקה (על פי מה שהרופא שלך ירשום לך) וזה ימנע
    סיבוכים ממך ומהעובר

    ד"ר הדר

  • שלום ד"ר הדר,

    תודה רבה על תשובתך. אודה לך על התייעצות נוספת בנושא:
    ערכתי הבוקר תרבית שתן נוספת, יהיו תוצאות עוד יומיים. עם זאת, כשהתייעצתי הבוקר עם רופאת הנשים שלי היא אמרה לי שלא משנה מה תהיינה תוצאות התרבית, עלי להתחיל לקחת אנטיביוטיקה בכל מקרה (מוקסיפן), גם אם התרבית השנייה יוצאת שלילית. כששאלתי אותה לסיבה לכך, היא אמרה שבכל מקרה התרבית הראשונה יצאה חיובית וזה מה שחשוב, ובנוסף אמרה שמכיוון שאני מתכוונת לעשות בדיקת מי שפיר בעוד מספר שבועות חשוב שאגיע לבדיקה ללא דלקות כלל.
    לאחר מכן, כשהתייעצתי עם רופאת המשפחה, היא אמרה שכדאי להמתין לתוצאות התרבית השנייה ורק אז להחליט אם לקחת אנטיביוטיקה. היא אמרה שבחיידק הספציפי הזה, מכיוון שהוא חיידק צואתי, לעיתים התרבית יוצאת חיובית בגלל חוסר סטריליות (למשל, בטעות האיזור של שלפוחית השתן היה מלוכלך).
    אני קצת מבולבלת ולא יודעת מה להחליט... אודה לעצתך בנושא. האם בדרך כלל בחיידק הספציפי הזה עורכים תרבית נוספת לפני שמתחילים אנטיביוטיקה, או שמתחילים ישר אנטיביוטיקה? ומה היית מייעץ במקרה שלי, לאור זה שכבר ערכתי תרבית נוספת?

    תודה רבה מראש!
  • שלום רב

    להתחיל מייד אנטיביוטיקה
    אם התרבית השנייה תהיה שלילית אז להפסיק לקחת

    ד"ר הדר

  • תודה ד"ר הדר,

    התרבית השנייה אכן חזרה שלילית. אני לוקחת כבר יומיים אנטיביוטיקה. האם לא בעייתי להפסיק אנטיביוטיקה באמצע? כפי שכתבתי, הרופאת נשים הנחתה אותי להמשיך לקחת את האנטיביוטיקה גם אם התרבית תחזור שלילית, כי היא אמרה שגם אם התרבית השנייה תחזור שלילית - התרבית הראשונה כן היתה חיובית ולכן זה אומר שכן היה לי את החיידק או שלפחות יש סיכוי מסוים שהיה לי אותו. בנוסף היא אמרה שבגלל שאני מתכוונת לעשות מי שפיר, אני צריכה להמשיך לקחת את האנטיביוטיקה משום שעלי להגיע לבדיקת מי השפיר ללא כל חיידקים או חשש לחיידקים מפאת סכנה לזיהום. האם לדעתך כדאי בכל זאת להמשיך לקחת? האם ישנן איזשהן סכנות אם אמשיך לקחת את האנטיביוטיקה למרות שאולי אין לי חיידק כרגע (כמו למשל, האנטיביוטיקה תעודד צמיחה של חיידקים חדשים)?
  • שלום רב

    את יכולה להשלים את הטיפול האנטיביוטי ללא חשש

    ד"ר הדר

  • שלום רב,
    אני בהריון תאומים שבוע 10 וקיבלתי היום תוצאה שיש לי דלקת בדרכי השתן, מאחר ולא יכולתי לפנות ישירות לרופאה מסרתי למזכירה שתעדכן כי הנני בהריון ותתן לי אנטיביוטיקה מתאימה לנשים בהריון. היא נתנה לי צפלקסין 500 עבור חיידק Entero faecalis Gr.d
    האם האנטיביוטיקה הזו בסדר ואינה מסכנת את ההריון?
    תודה !!!
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה