כמות אוכל לפי גיל - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • שלום וברכה!!!
    בתי בת 3 חודשים ושבוע היא אוכלת רק סימילאק קומפורט ואני לא יודעת מתי אני צריכה להעלות את המינון .. איך יודעים מתי לתת לה יותר.. לפני שבוע נתתי לה 120 מ''ל והיא הייתה בוכה שהיא רוצה עוד אז השבוע העלתי ל150 מ''ל והיא פולטת קצת... השאלה שלי איך אני יודעת מתי להעלות מינון וכל כמה זמן ???
    תודה מראש

6 תגובות
עמוד 1
  • אני מבקשת מאוד שתענו לי

  • ילנה שלום,

    נשמע שעשית מה שאפשר מבחינת העלאת מינון- ראית שהיא מסמנת שהיא רוצה עוד, הגדלת מינון בעוד 30 מ"ל. זה בסדר

    לגבי הפליטות, יכול להיות שהיא אוכלת מהר מדי, אם זה לא עובר בתוך כמה ימים את יכולה לבדוק 2 דברים:
    1. מה הפער בין שעות הארוחה שלה? האם יכול להיות שמגיעה כבר רעבה מאד לארוחה?
    אם היא ממש בוכה עד שאת נותנת את הבקבוק זה אומר שהיא רעבה מאד) במקרה כזה, כדאי ללמוד בערך כל כמה זמן היא בוכה לאוכל, ולתת לה אותו 1/4 שעה קודם
    2. יכול להיות שהחלב בא לה בקצב מהיר מדי ולכן היא פולטת. תראי את הסרטון על pace feeding שזה האכלה לפי הקצב של היניקה שלה.pace feeding

    את מוזמנת לעדכן אותי בהמשך

    דפנה רון, דיאטנית קלינית MSc
    תזונה והרגלי אכילה- ילדים ומשפחה
    סדנאות מעבר למוצקים
    ייעוץ לבעיות אכילה
    ייעוץ למעונות ולגני ילדים
  • שלום דפנה ותודה על המענה.
    אני מאכילה את הילדה כל שלוש שעות עד4 שעותהאמת לא שמתי לב מתי היא רעבה אני נותנת לה לפני רוב הזמן ואם קורה מצב שהיא מתחילה כבר לבכות אני משערת לעצמי שזה כנראה כי היא רעבה. אני מאכילה מבקבוק אז מה זאת אומרת החלב מגיע לה בקצב מהיר?
    אוכלת מהר יכול להיות מפני שכשהיא ממש רעבה בבוקר מכיוון שישנה כל הלילה ולא אכלה אז בבוקר היא אוכלת מהר. אבל היא פולטת תמיד אחרי ארוחה.. באמצע הארוחה אני לוקחת אני מרימה אותה כדי שצעשה גרעפס והיא בוכה כי היא רעבה אז אני מאכילה אותה ומאז אני מאכילה אותה עד הסוף וכשהיא מסיימת לאכול מרימה אותה לגרעפס היא גם לא ממש שקטה כי אחרי ארוחה יש לה גזים ונראה שהיא מתאמצת והיא קצת משתוללת. השאלה שלי איך אני יודעת כל כמה זמן להאכיל אותה. אולי 3 שעות זה זמן קצר מידי ?
    תודה

  • עוד שאלה, מתי היא לא שקטה וקצת משתוללת? רק בסמוך לאכילה ? לפני או בזמן או אחרי האוכל? או כל היום כמעט?
    אני שואלת כדי לנסות להבין אם אי-השקט הוא בעיקר סביב האוכל.

    אם אי השקט שלה הוא סביב האוכל אני מציעה:
    1) לתת לה בקבוק דווקא בטווחים יותר קצרים- שעתיים וחצי- ולראות אם יש הבדל .
    2) יכול להיות שאחרי שאת מרימה אותה לגרעפס בפעם הראשונה, היא לא רגועה - לא בגלל שרעבה, אלא אולי באמת בגלל השפעות האוכל על העיכול, גזים.
    במקרה כזה - תחכי עד שיצאו גזים לפני שאת ממשיכה להאכיל, ותראי אם זה עוזר לה להרגע. נסי לשים אותה כלפי מטה עם הבטן על הברכיים שלך כשאת יושבת על כיסא/כורסא. ולטפוח בעדינות על הגב או לעסות קלות על הגב- זה יכול לעזור להוציא אוויר.
    3) אם את מאכילה אחרי שעתיים וחצי והיא עדיין חסרת שקט כשאת מרימה לגרעפס פעם ראשונה, נסי פורמולות כמו: סימילא קמפורט, מטרנה אקסטרא קר קומפורט או נוטרילון.
    4) האם ראית את הסרטון ששלחתי? נסי להאכיל אותה באופן שהבקבוק לא מורם , כך שהיא תוכל לשלוט בקצב שבו היא שטאבת את החלב פנימה, ולא שהוא יזרום בקצב שאולי מהיר לה מדי.

    אם את רואה שדברים לא עוזרים ואם היא יורדת במשקל, חשוב ללכת ליעוץ

    את מוזמנת לעדכן אותי
    דפנה רון, דיאטנית קלינית MSc
    תזונה והרגלי אכילה- ילדים ומשפחה
    סדנאות מעבר למוצקים
    ייעוץ לבעיות אכילה
    ייעוץ למעונות ולגני ילדים
  • דפנה ערב טוב,
    כן ראיתי את הסרטון בעצם צריך להעלות אותה יותר למעלה ולתת לה שהיא תמשוך את הפטמה של הבקבוק בעצמה... אבל לא יכול להיכנס אויר ככה לבקבוק? ואז בעצם היא תגהק?
    באופן כללי הילדה שלי היא לא ילדה ממש רגועה אני שמה לב שהיא גם רוצה הרבה להיות על הידיים וכשאני לא נמצאת בקרבה אז היא עצבנית ..
    היא משתוללת כשאני מרימה אותה לגרעפס אחרי האוכל.. אני עוד לא יודעת מתי היא רעבה או בכלל מתי היא מבקשת משהו.. אני לא מזהה בכלל את הסימנים הללו וזה נורא מתסכל!
    היא אוכלת סימילאק קומפורט אחרי שחודש וחצי אכלה סימילאק אדבנס פלוס וממש הייתה סובלת מגזים ועכשיו פחות אבל פתאום לאחרונה היא עוד פעם עצבנית וקשה לה לעשות קקי . היא סובלת עדיין. אומנם פחות.
    בביקורינו בטיפת חלב היא עולה מאוד יפה במשקל והכל בסדר .
    אני כמובן אנסה להאכיל אותה בדיוק כמו בסרטון כי אני מאכילה אותה בשכיבה וכשהבקבוק למעלה ייתכן וזאת הטעות הגדולה שלי.
    אבל איך יודעים לאיזה גיל מתאים כמות אוכל מסויימת וכל כמה שעות האכלה?
    תודה לך .

  • אני רואה שפיספסתי את התשובה שלך,

    מקווה שהתשובה שלי עוד תסייע לך,
    זה נשמע שמערכת העיכול שלה קצת רגישה,
    האם היא מקבלת גם ברזל?

    במקרה כזה, אני ממליצה שתהיה לה ארוחת בקבוק כל שעתיים וחצי, כמה שתרצה מתוך הבקבוק- כי ממה שא מספרת היא יודעת לדאוג לעצמה לכמות הנכונה לה (לפי זה שעולה בעקומות שלה).
    נסי להתעלם מהכמות שהיא אוכלת, גם אם היא נראית לך קטנה, כל עוד היא עולה במשקל ובגובה לפי העקומה.

    הקפידי על השעות, מבלי לתת לה עוד בין הארוחות, לא משנה כמה היא אכלה, אלא אם כן היא מסמנת שרוצה לאכול:
    תנועות של השפתיים כמו של אכילה עם הלשון, המון חיוכים אליך, מבלי שפנית אליה (כשאת מרגישה שהיא מנסה לתפוס ת תשומת ליבך), או מאוחר יותר בכי שנרגע רק עם אוכל. את יודעת שהיא רעבה כאשר היא מקבלת את הבקבוק בהתלהבות.

    האם ניסית את ההאכלה עם בקבוק לפי הסרטון? אם כן, איך הלך?

    דפנה רון, דיאטנית קלינית MSc
    תזונה והרגלי אכילה- ילדים ומשפחה
    סדנאות מעבר למוצקים
    ייעוץ לבעיות אכילה
    ייעוץ למעונות ולגני ילדים
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה