סידן וברזל - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • שמעתי שצריכת סידן גורמת לבריחת ברזל ,כיצד ניתן לצרוך סידן וברזל בכמות מספקת להריון ושתסייע לגוף בלי לגרות לבריחת ברזל?
5 תגובות
עמוד 1
  • שלום רב!

    סידן בכמויות גדולות אכן עשויה לפגוע בספיגת הברזל. מספר דגשים:

    1. כאשר את אוכלת ארוחה עשירה בברזל (למשל מנה בשרית או מנת קטניות) יש להקפיד לא לאכול מנה עשירה בסידן (כגון שתיית קפה על בסיס חלב\ארוחה המכילה גבינה\יוגורט וכו) בסמוך לארוחה העשירה בברזל ולרווח כשעתיים.
    2. על מנת לשפר את ספיגת הברזל יש לשלב בארוחה מזונות עשירים בויטמין סי כגון גמבה\עגבניות\כרוב\מיץ תפוזים.

    בברכה,

    עינת כהן
    תזונאית קלינית

    https://www.facebook.com/einatcohen.vegan.nutrition
  • אפשר רשימת מזונות עשירים בברזל?
  • בוקר טוב!

    מזונות עשירים בברזל: בשר בקר, הודו, דגים כגון סרדינים ומקרל, עוף יחסית דל בברזל ואיברים פנימיים עשירים בברזל אך עשירים בכולסטרול ולכן צריך לצרוך במתינות.
    מקורות מהצומח: כל הקטניות(אפונה\עדשים\חומוס\שעועית\סויה), טחינה משומשום מלא, ירקות עיליים כגון תרד\פטרוזיליה\עלי בייבי, פירות יבשים. ישנם גם מזונות מועשרים בברזל כגון דגני בוקר שונים.

    בברכה,

    עינת כהן
    תזונאית קלינית

    https://www.facebook.com/einatcohen.vegan.nutrition
  • היי,

    בהמשך לרשימת המזונות העשירים בברזל - רציתי לשאול, כמה ברזל הגוף מצליח לספוג מהמזונות הללו? לי אמרו, למשל, שהגוף לא מצליח לספוג שום דבר מהויטמינים והמינרלים שבדגני הבוקר. האם לא עדיף לצרוך תוספי תזונה מתאימים כטיפול טבעי לאנמיה או במהלך ההריון?

    תודה מראש על התגובה,
    תמי
  • בוקר טוב,

    ראשית כל, כל ויטימין\מינרל נספג באחוז מסויים בגוף ולרוב לא כל הכמות שמצויינת על גבי אריזה של מזון נספג כולו בגוף. ישנם מזונות שהנוטריינטים שבהם נספגים בגוף יותר טוב וכאלה שפחות טוב, לפעמים יש בעיות של ספיגה בקרב אנשים מסוימים ובנוסף לכל ישם מזונות\רכיבים המעכבים ספיגה של ויטמין\מינרל וכאלה המעודדים ספיגה של מינרל\ויטמין.
    ייתכן ונאמר לך שברזל בדגני בוקר אינם נספגים לאור כמויות גבוהות של סיבים תזונתיים\חיטה מלאה העשויים לעכב את ספיגת הברזל בגוף, אך זה אינו אומר שהברזל אינו נספג כלל.
    עוד דוגמאות : ברזל מהחי נספג טוב יותר מאשר ברזל מהצומח. תסתכלי שוב על מה שרשמתי בשאלתך הקודמת: נתתי דוגמא למעכב ספיגה של ברזל: סידן. ולכן לא מומלץ לאכול מזון עשיר בסידן (גבינות\חלב) בסמוך לאכילת מזון עשיר בברזל (בשר\קטניות). נתתי גם דוגמא למזונות העשירים בויטמין C העוזרים לספיגת הברזל בגוף.

    לגבי תוספים: ישנם מקרים של חסרים משמעותיים בברזל (כמו גם רכיבים אחרים) הדורשים טיפול בתוסף אשר מכיל מינון גבוה באופן משמעותי מאשר מהמזון. בקרב נשים בהריון ישנה המלצה ללקיחת תוסף ללא כל קשר לחסרים בגוף. גם כאשר מומלץ לקחת תוסף, עדיין מומלץ להמשיך לאכול מזונות עשירים בנוטריינטים חיוניים.

    בשורה התחתונה: חשוב לאכול באופן מגוון ולהתייחס לכל מקרה לגופו.

    בהצלחה,

    עינת כהן,
    תזונאית קלינית.
    https://www.facebook.com/einatcohen.vegan.nutrition
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה