הכנה טכנית לענייני שינה - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • שלום,
    אני בהריון ראשון, עם בן זוג שנמצא הרבה לילות מחוץ לבית, ועם הפרעה ביופולרית. כשהבעיה הכי גדולה שלי היא שחוסר שינה בקלות יכול לדחוף אותי להתקף פסיכוטי. ויש לי בעיות שינה בלי קשר, ואני מתעוררת נורא נורא בקלות.
    כרגע ללא תרופות.

    בגלל שני התנאים הנ"ל אנחנו מנסים להערך בהתאם כדי לא להגיע למצבי קיצון.

    אני יודעת שאפשר לשקול בקבוק ושאוכל לקחת כדור שינה, או אפשרות לעזרה לפחות אחהצ כדי שאוכל קצת לישון ברצף, וגם שכדאי לשקול שהתינוק ישן בחדר ליד כדי שלא אתעורר מכל מלמול שלו מתוך שינה.
    מה עוד ניתן להמליץ?
    אשמח לשמוע מניסיונן של אמהות, וכמובן של דנה...
1 תגובות
עמוד 1
  • הי, קודם כל מאחלת לך בהצלחה בלידה ושהכל יעבור לך בקלות.

    מהרגע שנולדים לנו ילדינו זה גורר באופן אוטומטי מחסור בשעות שינה. השבועות הראשונים לחיי התינוק הם שבועות מאוד עמוסים.
    יש תינוקות שדווקא בשלושת החודשים הראשונים הם מאוד רגועים וישנים מצויין ולעומת זאת ישנם תינוקות שלא בדיוק רגועים וכמובן שזה מפריע להם לישון...
    איני יודעת מהי הפרעה ביופולרית, אך אם אמרת שחוסר בשעות שינה יכול לתקוף אותך בקלות להתקף פסיכוטי, אז בראש ובראשונה אני חושבת שעלייך להתייעץ עם רופא שימליץ לך מה לעשות במקרה כזה... הרי לא ייתכן שתעמידי את עצמך בכזה מצב.... דבר נוסף- אני מבינה שבעלך הרבה לילות מחוץ לבית, זה מחייב לדעתי, עזרה. אפילו עזרה בתשלום. עד אשר התינוק שלך יתחיל לישון יותר בקלות וגם יישן לפחות 6-8 שעות ברציפות בלילה שזה יכול לקרות כבר בגיל חודשיים-שלוש, או כאשר התינוק מגיע למשקל של 5.5 קילו ואז הוא מסוגל כבר למשוך יותר שעות ללא אוכל.
    מבחינת טיפים שיכולים לעזור לך ולתינוקך לישון טוב יותר, אז הנה: תינוקות צעירים מתחת לגיל חמישה חודשים אינם בשלים להירדמות עצמאית, הן מבחינה פיזיולוגית (רמת המלטונין מופרשת בכמות קטנה מדי), הן ברמה הפסיכולוגית, התפתחותית, זהו השלב בו התינוקות הקטנטנים הללו לומדים את העולם, בוחנים את סביבתם, זקוקים לחום ואהבה ולא, הרמה על הידיים לא תהפוך אותם ל"מפונקים" - הם זקוקים לזה... אם כרגע התינוק נרגע רק על הידיים אז אפשרו לו את זה. בגילאים הקטנים הללו תינוקות חווים עוד קשיי הסתגלות לעולם וזקוקים גם לעזרה בהירדמות שלהם. מאחר וחשוב שתינוקות קטנים ישנו טוב, בהחלט יש מקום בשלב זה לעזור להם לישון ולהירדם, גם על הידיים במידת הצורך.
    אז מה בכל זאת ניתן לעשות בגילאים הללו?
    1. נסו לחשוף את התינוק כמה שיותר לשינה במיטתו, גם אם בהתחלה יסרב או יבכה ותמצאו עצמכם מרדימים על הידיים, זה בסדר, אל תתייאשו ותמשיכו לנסות, גם אם רק מדי פעם זה יקרה, זה יגרום לו להכיר את המיטה שלו.
    2. השתדלו לא להרגילו לגורם תלות אחת, למשל לא להרדימו רק בהנקה כיוון שמהר מאוד הוא יפתח עמידות וזה כבר לא ישפיע עליו. אם קשה לו להירדם, הרדימו פעם בהנקה ופעם על הידיים או בעגלה וכמובן לא לשכוח להמשיך לנסות במיטה.
    3. מגיל 3.5 חודשים כאשר התינוק מצליח לקחת חפץ ולכוון לכיוון הפה, התחילו לתרגל עבודה עם מוצץ, פזרו לו מוצצים על המזרון כדי שיתחיל בדרך של ניסוי וטעיה להכניסו לפיו לבד.
    4. מגיל 3 חודשים אפשר להתחיל לנתק הקשר של אוכל ושינה ולא לתת אוכל בכל פעם שאתם מרדימים אותו ולא לאפשר הירדמות תוך כדי .
    5. הקפידו על טקסי שינה קבועים, טקס לשנת לילה שיהיה שונה מטקס לשנות היום כדי לא ליצור בלבול.
    6. בנו סדר יום שיתאים לכם ולתינוק שלכם על מנת שהתינוק ידע למה לצפות וכך יהיה רגוע יותר. תינוקות שיש להם סדר יום קבוע ושגרה קבועה רגועים יותר ותינוקות רגועים ישנים טוב יותר.
    7. חשפו לאור יום והשכיבו בחושך גם בשנות היום, זה יסייע להפרדה בין יום ללילה.

    תהנו מכל רגע ורגע, אלו רגעים שבהחלט לא יחזרו על עצמם.
    נשמו עמוק והסתכלו על התינוק שלכם, לימדו להכיר אותו, לימדו להכיר את סימני העייפות שלו, זה מאוד יעזור לכם להבין מתי הוא כבר עייף וצריך ללכת לישון....אני מאוד ממליצה בימים הראשונים ואפילו בשבועות הראשונים, לאחר החזרה הביתה עם התינוק, לנהל רישום של מתי אכל, מתי נרדם, מתי התעורר, זה יוצר סדר מסויים ועוזר להבין למה התינוק בוכה. הימים הראשונים לאחר הלידה הם ימים מאוד עמוסים, גם מבחינה רגשית, לכן כל דבר שיכול לעשות לכם סדר בראש הוא מומלץ.

    מאחלת לכם ימים ולילות רגועים ושקטים,
    דנה קרסיס
    יועצת שינה לתינוקות וילדים
    www.goodnightbaby.co.il
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה