דמי אבטלה לאחר לידה - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • שלום רב, אני עובדת במקום עבודתי מזה שלוש שנים. העבודה היא בתחום החינוך הפנימיתי וכוללת משמרות ערב וסופי שבוע. אני צפויה ללדת בקרוב ורציתי לשאול במידה ואני מחליטה להתפטר, מאיזה רגע אהיה זכאית לקבל דמי אבטלה? האם נכון להתפטר בשבוע בו אני יולדת וכך למעשה יעברו 90 יום שלאחריהם אהיה זכאית לדמי אבטלה? במידה וכך עליי לעשות, לאן עליי ללכת לאחר הפיטורים כדי לעדכן בסטטוס החדש שלי?

    בנוסף, האם אהיה זכאית לפיצויי פיטורין בעקבות כך שאני הולכת לטפל בילד? במידה וכן האם ישנו סכום קבוע שמקום העבודה חייב לתת או שזה יכול להיות באחוזים בלבד?
    אני יודעת שלפי החוק מגיע משכורת על כל שנת עבודה אך האם המעסיק מחוייב לתת את כל הסכום עם הפיטורים או שישנו סיכוי שהמעסיק למעשה מפריש זאת לפנסיה ואז לא אוכל לקבל כלום?
    תודה מראש.
1 תגובות
עמוד 1
  • ליאור שלום,
    המועד בו בוחרות רוב הנשים להודיע על ההתפטרות הינו חודש טרם המועד הרצוי (לרוב - חודש טרם תום חופשת הלידה), על מנת שתקופת ההודעה המוקדמת תחפוף את חופשת הלידה.
    בתום חופשת הלידה תוכלי לחתום בלשכה, כאשר תהיה לך תקופת המתנה בת 90 ימים כמתפטרת (ללשכה יש ללכת מייד בתום יחסי העבודה).
    הרעיון להתפטר מייד לאחר הלידה כדי שתקופת המתנה תתחיל להימנות הוא יצירתי אומנם, אבל לא יכול להצליח, כי תקופת ההמתנה לא חופפת את תקופת חופשת הלידה שבתשלום...

    ככל שתתפטרי עד 9 חוד' לאחר הלידה לצורך טיפול בילד, הרי שתהיי זכאית לפיצויי הפיטורים. פיצויי הפיטורים הם באופן עקרוני חודש על כל שנת עבודה, ואותם יש לשלם תוך 15 ימים מיום סיום ההעסקה בפועל. ייתכן שחלק מצוי לך בקופה - חלק זה תוכלי לשחרר אם תרצי, ישירות מהקופה.

    ברכה,
    ליאת שטיין, עו"ד
    משרד עורכי דין חן שטיין ושות'

    מגדלי עזריאלי, המגדל העגול קומה 35, תל אביב
    טל: 6245588- 03
    פקס:6245599- 03
    אתר עו"ד שטיין ("המשפט"): www.hamishpat.co.il
    הדף העסקי שלנו בפייסבוק - https://www.facebook.com/hamishpatlaw
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה