מחיקת צוואר הרחם 50% ומחיצה שנצפתה באולטרסאונד - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • שלום,

    אני מטופלת במרפאה לסיכון גבוהה בבלינסון עקב סכרת טרום הריונית מסוג 1 (מאוד מאוזנת A1c 4.8). אני בשבוע 19+3, יום ראשון כשהייתי בבדיקת מעקב שגרתית (ובשבוע 18+6) אצל האנדוקרינולוג והגניקולוגית במרפאה. הגניקולוגית עשתה לי אולטרסאונד חיצוני ובגלל שראתה משהו שנראה לה כמו מחיצה שלחה אותי לבדיקה ביחידת האולטרסאונד בבי״ח. ביחידה הטכנאית התחילה עם אולטרסאונד בטני בו ראתה מחיצה שעוברת מדופן רחם קידמי לאחורי. לאחר מכן ביקשה לעשות לי גם אולטרסאונד וגינאלי ואז ציינה שצוואר הרחם שלי התקצר והינו באורך 20 מ״מ. כשחזרתי עם הממצאים לרופאה היא הסבירה לי את החלופות האפשריות- קשירה של צוואר הרחם או מתן אוטרוגסטן פעם ביום 200 מ״ג לנרתיק. היא המליצה (לאחר התייעצות עם מנהל המחלקה ולטענתה מכיוון שזהו הריון ראשון ספונטאני ללא הפלות קודמות) על האוטרוגסטן. זה כרגע הטיפול שאני מקבלת.
    ראשית, האם אתה חושב שזהו הטיפול הנכון ושזה סטטיסטית מקטין יותר את הסיכון ללידה מוקדמת ?
    שנית, האם לאור הנתונים (גם רקע התחלתי וגם השינוי בצוואר הרחם) יש לי סיכוי לשמור על ההריון וללדת לידה רגילה?
    שלישית, עם הממצא של צוואר הרחם יצא שפחות דנו במחיצה (גם די הייתי בשוק מכדי לשאול..) מה משמעותה והשפעתה על התפתחות העובר? מקריאה ברשת ראית שיש הבחנה בין מיתר אמניוטי למשטח/ וילון אמניוטי. האם מה שנמצא אצלי זה מיתר או משטח? נשלחתי לסקירה מכוונת והיא תתבצע רק בתחילת ינואר..
    ולבסוף, האם לאור הנתונים הללו לדעתך ימליצו לי על שמירת הריון?

    תודה מראש על המענה
6 תגובות
עמוד 1
  • שלום רב

    כן, זה הטיפול הנכון. איני רואה צורך לבצע תפר צווארי והטיפול באוטרוגסטן הוא הטיפול הנכון., שאכן יקטין את הסיכון ללידה מוקדמת. יש סיכוי טובה לשמור על ההריון ולידה וגינלית.
    לשאלת המחיצה - אני לא יודע האם זה אכן מחיצה אמניוטית או לא - את זה תצטרכי לברר במסגרת הסקירה המכוונת ואז תוכלי לדעת האם זה מסכן או פגוע בעובר או לא.
    בנתונים הנ"ל, מומלצת שמירת הריון.

    ד"ר הדר

  • ד״ר הדר תודה על המענה.
    התייעצות נוספת ברשותך..
    אתמול חשתי כאבים והתכווצויות בבטן התחתונה. הלכתי למרפאה הרופא עשה לי בדיקה של צוואר הרחם וראה שהוא התארך ל24 מ״מ. עשיתי גם בדיקת שתן ונמצאו לי קיטונים בשתן והרופא ביקש שאגש למיון לקבל עירוי..
    ניגשתי למיון ולאחר המתנה ארוכה.. נבדקתי על ידי רופא במיון ושם צוואר הרחם הנמדד היה בין 30-31, לדבריו יש לי כנראה צוואר רחם דינמי.
    מה זה אומר בעצם?
    האם יתכן הבדל כזה בבדיקות בהפרש של כמה שעות?
    האם צוואר הרחם יכול גם להתקצר באותה מידה שהוא התארך..?
    איך אני אמורה להתנהל הן מבחינה תרופתית והן מבחינת מאמץ? האם ההמלצה לדעתך היא להמשיך עם האוטרוגסטן כפי שהורו בהתחלה? האם עדיין תהיה המלצה לשמירה ומנוחה?
    הוא גם ציין שהרחם מוגדל לשבוע 20.. ושיש לי שליה קדמית נמוכה שרחוקה כ-1 ס״מ מהפה הפנימי. מה המשמעות של כך? האם לזה יש גם השפעה על ההתקצרות של הצוואר? האם זה יכול להשפיע על מהלך הלידה? יש בכך סיכון?
    תודה מראש על המענה(:
  • שלום רב

    צוואר רחם דינמי משמעותו שהוא נוטה להתארך ולהתקצר בקלות יחסית בעת לחץ או צירים. ייתכן הבדל של מספר מ"מ בין בדיקות שונות. עלייך להמשיך עם האוטרוגסטן.

    לגבי השלייה צריך לעקוב אחרי המרחק שלה מצוואר הרחם, משום ששלייה במרחק של עד 1 ס"מ יכולה לדמם ולא לאפשר לידה רגילה

    ד"ר הדר

  • ד״ר הדר שלום,

    ביום ראשון (שבוע 22+5) הייתי שוב בביקורת במרפאה לסיכון גבוה. הכל היה תקין מלבד זה ששוב נמדד לי אורך צוואר מקוצר 25מ״מ ):
    מכיוון שנקבעה לי סקירה מכוונת למחיצה ליום חמישי ה- 18/1 הרופאה הנחתה אותי לבקש מהרופא שימדוד לי גם אורך צוואר הרחם ובמידה וקטן מ25 לפנות למיון או לרופא מטפל ולדון יחד בהחלטה על מתן צלסטון בשבוע לאחר מכן כשאהיה בשבוע 24... בסקירה הכל היה תקין ב״ה לא נצפתה מחיצה אך אורך צוואר הרחם עדיין על 25 מ״מ.
    אציין שלאחר שבחודש הקודם אורך הצוואר היה 20 מ״מ הייתי בחופשת מחלה שבועיים וחצי וכשנבדקתי בתומה אורך הצוואר היה 33 מ״מ.
    מזה כשבוע וחצי אני בעבודה (עבודה משרדית) ושוב התקצר לי הצוואר.
    האם לדעתך יש קשר בין השניים?
    כבר לא יודעת איך להתנהל... שותה לפחות 3 ליטר מים, לא מתאמצת כלל וממשיכה עם האוטרוגסטן כל לילה... גם ככה אני בקבוצת סיכון ומרגישה שרק נערמים להם עוד פקטורים מסכנים..
    האם עליי לבקש מהרופא המטפל יציאה לשמירת הריון? היית ממליץ על כך?
  • שלום רב

    קשה לקבוע האם יש קשר ישיר, אבל בהחלט יש מקום לחשוב על שמירת הריון.

    ד"ר הדר
  • שלום עשיתי היסטרוסקיה לפני שבע שנים היתה לי מחיצה עכשיו נשאר 5 מ"מ ונכנסתי להיריון וקרתה הפלה כי אין דופק זה קשור למחיצה אני צריכה לעשות גרידה או לא מפריעה
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה