כדורי חילבה - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • אשמח לדעת אם מומלץ ליטול כדורי חילבה להגברת החלב לפני לידה ואם כן באיזה מינון. במידה ולא האם מומלץ לאחר לידה ליטול ובאיזה מינון. בעבר לא היה לי חלב רב.
2 תגובות
עמוד 1
  • ענבל יקרה

    בשלב ההריון עדיין אין ייצור חלב. מה שהגוף מפריש החל משבוע 16 להריון נקרא קולוסטרום והוא מופרש עד כ72 שעות לאחר הלידה. ב72 השעות הללו החלב הבשל יתחיל להיות מייוצר.

    מבחינת ייצור בשלב זה המנגנון הוא לגמרי הורמונאלי. צאת השלייה הוא הסימן לגוף להתחיל את תהליך ייצור החלב שיגיע כמו שאמרנו בערך 3 ימים לאחר הלידה.

    יש מה שמכונה "שעת הזהב" - זו השעה הראשונה לאחר הלידה. והיא משפיע על הייצור החלב עד ל6 שהועות תאחר הלידה. חשוב מאוד לשים את התינוק על השד ושיגרה אותו, לא בהכרח יינק. אם לא ניתן, אז לסחוט מעט קולוסטרום.

    מבחינת מגבירי חלב, ביניהם חילבה. ההמלצה היא להשתמש אך ואק במידת הצורך.
    אז כמובן שבהריון אין צורך כזה.
    וגם לא ישר לאחר הלידה.

    אני עונה בכלליות כי חובה להכיר את ניהול ההנקה - תדירות, האם לפי דרישה, האם יש בקבוקים, חיבור ועבודה של תינוק על השד.
    רק לפי זה יהיה ניתן לדעת האם יש צורך בהגברת הייצור. ברוב המקרים הצורך הוא בשיפור ניהול ההנקה.

    ואם כבר לקחת תוסף לאחר הלידה כמגהמר חלב, אז אני אישית ממליצה על מורינגה.

    בהצלחה
  • שלום רב,
    ראשית חשוב לי להדגיש שהנקה היא עניין של ביקוש והיצע- ככל שהגוף יבין שהוא צריך לספק יותר חלב כך תתגבר יצירת החלב. מומלץ אפילו לשאוב בין הנקות אם ניתן, שכן התדירות היא מה שחשוב- עדיף הרבה שאיבות קצרות ממעט ארוכות. אם הגוף לא יקבל את המסר הבסיסי שיש הרבה ביקוש, סביר להניח ששום כדור לא יעזור להגברת החלב.
    חילבה הוא צמח שנמצא בשימוש נרחב למטרה של הגברת חלב אבל חשוב לדעת שיש להמנע משימוש בחילבה אם יש לך סוכרת או אסטמה. בנוסף, יש לקחת בחשבון שכדורי חילבה נמכרים כתוסף תזונה, מה שאומר שתכולת הכדורים ואיכותם לא עוברים בקרה ע"י משרד הבריאות (בניגוד לתרופות למשל). לכן לא באמת ניתן לדעת מה יש בקפסולה ובאיזה ריכוזים. נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון היא שבמקרים רבים לנשים קשה להתמיד עם צריכת החילבה בגלל הריח האופייני שהיא גורמת לגוף להפריש או תופעות לוואי נוספות אחרות כגון אי נוחות במערכת העיכול.
    לכן ההמלצה שלי היא קודם כל לעשות ניסיון ללא נטילת חילבה ואפילו להיעזר עם יועצת הנקה כדי שתראה את ההנקה ותנחה לגבי הגברת החלב. במידה וזה לא מספיק בהחלט ניתן לעשות ניסיון עם כדורי חילבה ולהעלות את המינון בהדרגה ע"פ ההוראות שרשומות על גבי התכשיר שתרכשי (אבל בכל מקרה לא ליטול במהלך ההריון, לפחות 72 שעות לאחר הלידה).
    בהצלחה!
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה