שלבי התפתחות התינוק

התפתחות התינוק חודש רביעי

שבוע מס' 1

שבוע מס' 2

שבוע מס' 3

שבוע מס' 4

התפתחות התינוק חודש רביעי: שבוע מס' 4

התפתחות התינוק:

שמירה על שגרה קבועה של השכבת התינוק לישון, הכוללת אמבטיה או סיפור לפני השינה, עשויה להכין את התינוק שלכם לשינה. בצעו סדרת פעולות שיובילו את התינוק לשינה, לדוגמה: האכלה, רחצה, הלבשת פיג'מה, הקראת סיפור, שירת שיר ערש או השמעת מוזיקה מרגיעה ואז הניחו אותו במיטה לישון.

שגרה קבועה ונעימה מאפשרת לכם ולתינוק להתחבר זה עם זה ולהירגע. אתם יכולים לחלוק את המטלות האלו ביניכם (אחד עושה אמבטיה לתינוק, השני מקריא לו סיפור וכו'...) או שמידי לילה כל אחד בתורו יהיה אחראי להשכיב את התינוק וכך ייתן פסק זמן לאחר.

החיים שלכם: דאגה לעצמך

אחרי שיורדת האינטנסיביות של ההסתגלות לחיים עם תינוק חדש, הורים רבים מרגישים כמו בת יענה שמרימה את ראשה מהחול ומגלה עולם חדש ונפלא - או לפחות זה שהם נטשו, באופן זמני, אחרי הלידה. הטיפול הבלתי נגמר והמונוטוני בתינוק יכול להיות מאוד שונה מקצב העבודה במקום העבודה שלכם, בייחוד אם היא מסוג העבודות מוכוונות המטרה או שכרוכה בה הרבה אינטראקציה עם אנשים בוגרים.

  1. הצטרפו לקבוצות תמיכה להורים.  חפשו קבוצה שעונה על תחומי העניין שלכם ומספקת תמיכה באמצעות פעילויות שונות. אפשר למצוא מידע על קבוצות כאלו בטיפת חלב, בקופות חולים או באתרי אינטרנט להורים טריים. המגוון רחב: יש קבוצות תמיכה לאימהות מניקות, להורים שנשארים בבית , להורים עובדים וכו'... או שאתם יכולים ליצור לעצמכם קבוצת תמיכה משלכם עם החברים בסביבה הקרובה לכם.
  2. גלשו באינטרנט. אפשר לשמור על קשר עם חברים ובני משפחה באמצעות אי-מיילים ופייסבוק (אם יש לכם), להתעדכן במה שקורה בעולם באמצעות אתרי החדשות או ליצור קשר עם הורים טריים אחרים בפורומים של הורות וכו'.  בבלוגים של הורים תגלו (לשמחתכם) שאתם לא היחידים שיש להם כל מיני בעיות של הורים מתחילים.
  3. קחו זמן לעצמכם. קחו לעצמכם פסק זמן אמיתי לפחות פעם אחת בשבוע – הזדמנות להירגע, להתמקד בעצמכם ולקבל השראה. האידיאלי היה אילו הייתם יכולים למצוא כל יום חצי שעה פנויה רק לעצמכם , אולי בזמן מנוחת הצהריים של התינוק.
  4. קראו. נצלו את זמן המנוחה של התינוק לקרוא ספר או עיתון. גם אם זה רק כמה עמודים ביום, הקריאה מאפשרת לכם "לברוח" לעולם הדמיון או להתעדכן במה שקורה.
  5. בא לכם לתעד  את חוויותיכם כהורים מתחילים  או לחלוק אותם עם אחרים? למה לא לכתוב יומן או בלוג? עצם העובדה שאתם מתעדים את מה שעובר עליכם מסייע לכם לשמור על בריאותכם הנפשית.
  6. נהלו שיחה עם אנשים בוגרים. שיחה כזו, בין אם באמצעות הטלפון או באופן אישי, עם חברים, קרובי משפחה או בן/בת הזוג תיתן לכם אנרגיות חדשות.


יש לכם שאלות או צריכים ייעוץ?
היועצות שלנו ממתינות לתת לכם מענה מהיר בפורום שלנו.

באיזה שבוע את?

  לא בטוחה? בדקי במחשבון ההריון

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה