היי, - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • ברכות לנכנסים לפורום זה.
    אשמח לעמוד לרשותכם בכל פנייה/שאלה. עם זאת, המידע והייעוץ בפורום לרב אינו מהווה תחליף להתייעצות אישית, שאינה מעל דפי הפורום, עם גורם מקצועי.
    אני מודה מראש לכל הגולשים שמוכנים לשתף ולהשתתף, לתמוך ולשתף מנסיונם, לנדב עצה ולהציע פתרונות.

    מהו טיפול התנהגותי קוגניטיבי (הכרני)? CBT- Cognitive Behavioral Therapy
    מרקוס אורליוס אמר: "האופטימיות, החיוך והתקווה. מה מעט נחוץ כדי שהחיים יהיו מאושרים – והכל נמצא בנו ובאופן המחשבה שלנו."
    טיפול התנהגותי: טיפול התנהגותי עוסק בשינוי דפוסי התנהגות והקניית התנהגויות מקדמות/רצויות/נורמטיביות יותר. טכניקה נפוצה בתהליך טיפול התנהגותי הוא חשיפה או חשיפה הדרגתית (יעילה במקרים של פחדים וחרדות ספציפיות, כמו חרדה חברתית או חרדה מבע"ח). החשיפה יכולה להיות במציאות או בדמיון. החשיפה מלווה בהרפיה וקצב התקדמותה מותאם למטופל. בטיפול התנהגותי "נטו" (ללא המרכיב הקוגניטיבי), עובדים רק על שינויים בהתנהגות בלי להיכנס לעומק הסיבות או המניעים להתנהגות. מבחן המציאות מראה כי לגישה זו הצלחות רבות ויתרונה הגדול הוא בהיותה קצרת מועד.
    טיפול קוגניטיבי: המונח "קוגניטיבי" פירושו: קשור ב'תהליכי חשיבה', ב'ידע', ב'הכרה' וב'תפיסה'. מאחר ולפרשנות שלנו לכל אירוע או חוויה שאנו עוברים יש קשר ישיר (והשפעה חזקה) על תגובותינו הרגשיות, ההתנהגותיות והפיזיולוגיות, הדגש בטיפול ניתן על ניתוח המחשבות והאמונות הקשורות ברגשות והתנהגויות אלו. טיפול קוגניטיבי עוסק בזיהוי המחשבות היוצרות רגשות קשים והחלפתן במחשבות אחרות, מקדמות, שימנעו כניסה למצבים כמו דיכאון, חרדה, לחץ, כעס וכו'. טיפול קוגניטיבי בנוי על לימוד המטופל כיצד לטפל בעצמו. הטיפול כולל ניטור (מעקב) אחר המחשבות והקניית התובנה כיצד המחשבה הלא מסתגלת (זו היוצרת רגשות קשים) משתלטת עלינו, ואימוץ דרכים כיצד להשתלט עליה.
    טיפול התנהגותי קוגניטיבי: טיפול התנהגותי קוגניטיבי הוכח מחקרית כתרפיה היעילה והמהירה ביותר בתהליך הטיפול בהפרעות שכיחות כמו: חרדה, דיכאון, לחץ ומתח, התנהגויות אובססיביות ועוד. הגישה הננקטת במהלך טיפול התנהגותית קוגניטיבי יוצאת מנקודת הנחה שמחשבה (מודעת או לא) יוצרת רגש (כמו דיכאון או חרדה). גישה זו יוצאת מהנחה שמקור הקושי הוא בתפיסה, בחשיבה ובפרשנות הניתנת על ידינו לאירוע מסוים. פרשנות זו יוצרת אצלנו את האפקט הרגשי (יכול להיות לחץ, חרדה, דיכאון או רגש שלילי אחר שמפריע בהתנהלות/הנאה מהחיים).
    עקרון חשוב נוסף בסוג הטיפול ההתנהגותי קוגניטיבי: היותו של הטיפול ממוקד בבעיה וקצר מועד.
    טיפול התנהגותי קוגניטיבי בילדים: טיפול התנהגותי קוגניטיבי היא גישה פסיכולוגית יעילה לשם טיפול במגוון הפרעות אצל ילדים: החל מחרדות, הפרעה אובססיבית קומפולסיבית, בעיות התנהגות ועד להפרעת קשב וריכוז. בדר"כ טיפול בילדים יעשה שימוש בטכניקות נוספות המותאמות לעולמם ולהבנתם של ילדים כמו: משחקים, צעצועים, ציורים ויצירה בכלל, וכו'.


    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה