סיון,
יש לי כ"כ הרבה לכתוב לך שאני לא יודעת מאיפה להתחיל. מה שכן אחרי תקופה מאוד ארוכה- בשורה התחתונה גם לי אין תשובות מוחלטות לצערי...
אני אכתוב לך קצת מנסיוני.
הבן שלי בן שנתיים ושמונה, עם אסטמה של העור מגיל חודשיים. בגיל 4 חודשים התחלנו טיפול הומאופטי. המטפלת באמת טענה שזה קשור בתזונה כי ע"פ התפיסה ההומאופטית כשיש משהו לא טוב בגוף, הגוף מוציא את זה החוצה, ובעצם כך זה יוצא- דרך העור. היא בדקה בעזרת מטוטלת איזה מאכלים לא טובים לו וכיוון שהוא רק ינק אני הייתי צריכה להתנזר מכל מיני מאכלים. במשך כמה חודשים לא אכלתי קמח לבן ומוצרי חלב וזה לא היה פשוט. בנוסף היא גם רקחה לו כמה טיפות. בשורה התחתונה לא ממש עזר ובסוף הפסקנו עם זה.
באדרמה גם השתמשנו, הלכנו לרופי ילדים ורופאי עור אבל כמו שאת בטח יודעת הטיפול שלהם מתבסס על סטרואידים. אז זה עוזר לשבוע שבועיים ואז מתפרץ בבום.
בדקנו גם אצל אלרגולוג רגישות למאכלים והוא היה רגיש לביצה אבל זה לא קשור לאסטמה. והיום הוא כבר לא רגיש.
לפני חצי שנה בערך נסינו ללכת למומחה בארומותרפיה, שחמותי הייתה בטוחה שהוא יחולל פלאים, ישבתי אצלו שעה וכל מה שהיה לו להגיד בסוף זה שזה קשור לטחול ע"פ המקומות שזה מגרד לו ושזה קשור למשהו בסביבה (אולי צמחיה מסוימת) שהוא רגיש אליה. ונתן בקבוק שמן קטן כדי להרגיע.
לנו השיבולת שועל לא ממש עזרה לגירודים.
גם הוא פוצע את עצמו מרוב גירודים, מתעורר בלילה ובוכה שמגרד לו. לפעמים אנחנו מגרדים לו כדי שהוא לא יעשה לעצמו פצעים. ונקרע לי הלב שהוא בא ומבקש 'אמא תגרדי לי'.
האמת, אני די מיואשת. כשיש התפרצויות קשות אנחנו שמים לפעמים משחות עם קורטיזון לצערי, אבל זה לפחות מקל לתקופה קצרה ואני לא יכולה לראות אותו סובל כ"כ.
בדיוק אתמול חמותי גם אמרה לי לבדוק את החדרי מלח שהיא שמעה שזה עוזר. כל פעם היא באה לנו ביציאה שנבדוק עוד משהו. יש לה מישהי שרוקחת לה כל מיני משחות וכל פעם היא מביאה לנו משהו אחר וכלום לא עוזר.
נסינו גם את האטופיקלייר ולא ממש ראיתי הטבה.
הדבר הבא שאני הולכת לנסות זה clear cream ששמעתי עליו למרות שאי כבר כ"כ פסימית. ועוד משהו שראיתי באינטרנט זה על דוד פרלה שמתעסק בדיקור סיני ומתמחה בבעיות עור.
זהו. הרבה נסיון ובתכל'ס שום תובנות.
ואת יודעת מה הכי מבאס? הקטן שלי בן ארבעה חודשים וגם הוא מתחיל עם זה. עם כל מה שעברנו אנחנו פשוט חסרי אונים מול המחלה.
מקווה שלא ייאשתי יותר ושיהיו בריאים.
חתיכת הסטוריה יצאה לי כאן.
יעל
www.matanyael.co.il