על למידה וילדים - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • על למידה / ריצ'ארד באך
    למידה היא לגלות את מה שאתם כבר יודעים.
    עשייה היא להציג את העובדה שאתם יודעים.
    הוראה היא להזכיר לאחרים שהם יודעים זאת ממש כמוכם.
    אתם הם התלמידים, העושים, המורים.

    הילד הקטן / הלן א. באקלי
    פעם אחת הלך ילד קטן לבית הספר.
    הוא היה ילד ממש קטן, וזה היה בית ספר גדול.
    אבל כאשר הילד הקטן גילה שהוא יודע להגיע לכיתה שלו,
    בכך שילך ישר מדלת הכניסה - הוא היה מאושר.
    ובית הספר כבר לא היה כל כך גדול...

    בוקר אחד, כאשר הילד הקטן היה בבית הספר זה זמן מה,
    אמרה המורה: "היום נצייר ציור".
    "יופי!" חשב הילד הקטן.
    הוא אהב לצייר. הוא ידע לצייר הכל: אריות ונמרים, תרנגולות ופרות, רכבות ואניות -
    והוא שלף את קופסת הצבעים והחל לצייר.
    אבל המורה אמרה: "חכה, עדיין לא מתחילים!"
    והיא חיכתה עד שכולם היו מוכנים.

    "עכשיו", אמרה המורה, "נצייר פרחים".
    "יופי!" חשב הילד הקטן, הוא אהב לצייר פרחים...
    והוא החל לצייר פרחים נהדרים, בצבעים הוורודים, הכתומים והכחולים.

    אבל המורה אמרה: "חכו, אני אראה לכם כיצד!"
    והיא ציירה פרח על הלוח.
    הפרח היה אדום, עם גבעול ירוק.
    "הנה", אמרה המורה.
    "עכשיו אתם יכולים להתחיל.

    הילד הקטן הביט בפרח שהמורה ציירה.
    ואז הביט בפרח שלו.
    הוא אהב את הפרח שלו ולא את זה של המורה.
    אבל הוא לא אמר זאת,
    הוא רק הפך את הדף - וצייר פרח כמו זה של המורה.
    הוא היה אדום ובעל גבעול ירוק.

    יום אחד, כאשר הילד הקטן פתח את הדלת מבחוץ לגמרי לבד,
    אמרה המורה: "היום נעבוד בחימר".
    "יופי!" חשב הילד הקטן. הוא אהב חימר!

    הוא היה מסוגל לעשות המון דברים בחימר: נחשים ואנשי שלג,
    פילים ועכברים, מכוניות ומשאיות -
    והוא החל למשוך ולגלגל את כדור החימר שלו.

    אבל המורה אמרה: "חכו! עדיין לא מתחילים!"
    והיא המתינה עד שכולם היו מוכנים.

    "עכשיו", אמרה המורה, "נכין כלי".
    "יופי!" חשב הילד הקטן, הוא אהב להכין כלים!
    והוא החל להכין כמה, בכל מיני צורות.

    אבל המורה אמרה: "חכו! אני אראה לכם כיצד!"
    והיא הראתה לכולם איך ליצור כלי אחד עמוק.
    "הנה", אמרה המורה, "עכשיו אתם יכולים להתחיל".

    הילד הקטן הביט בכלי של המורה ואז הביט בכלי שלו,
    הוא אהב את הכלי שלו ולא את זה של המורה.
    אבל הוא לא אמר זאת, הוא רק גלגל את כדור החימר,
    והכין כלי עמוק כמו זה של המורה.
    זה היה כלי עמוק.

    ועד מהרה, הילד הקטן למד לחכות, לראות -----
    ולהכין דברים כמו של המורה.
    ועד מהרה,
    הוא לא הכין יותר דברים משל עצמו.

    ואז קרה שהילד הקטן ומשפחתו עברו לבית אחר, בעיר אחרת, והילד הקטן הלך לבית ספר אחר.

    בית הספר היה אפילו גדול יותר מהקודם,
    ולא הייתה דלת שהובילה לכיתה שלו מבחוץ.
    הוא היה צריך לעלות במדרגות, וללכת במסדרון כדי להגיע לכיתתו.

    וביום הראשון אמרה המורה: "היום נצייר ציור".
    "יופי!" חשב הילד הקטן,
    והמתין עד שהמורה תגיד מה לעשות.
    אבל המורה לא אמרה דבר.
    היא פשוט התהלכה בחדר.

    כאשר הגיעה אל הילד הקטן, אמרה: "האם אינך רוצה לצייר?"
    "כן", ענה הילד, "ומה נצייר?"
    "אינני יודעת. צייר אתה - ונדע".
    "ואיך אעשה זאת?" שאל הילד הקטן.
    "איך שתרצה", ענתה המורה.
    "ובאיזה צבע?" שאל הילד הקטן.
    "בכל צבע שתבחר" אמרה המורה.
    "אם כולם יציירו את אותו ציור, באותם צבעים, איך נדע מי צייר את מה, ואיזה ציור שייך למי?" שאלה אותו.
    "אינני יודע", ענה הילד הקטן.
    והוא החל צייר פרחים כתומים וכחולים וורודים.

    הוא אהב את בית הספר החדש,
    למרות שלא הייתה לו דלת מבחוץ!!!

    מוקדש באהבת אין קץ לכל הילדים הקטנים שבעולם

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
4 תגובות
עמוד 1
  • אהבתי...

    ולקחתי לתשומת ליבי - זה נכון גם לגבינו - ההורים
    "..מישהו צחק עלי
    ושלח אותך אלי,
    איך זה הפכת
    על פיו את עולמי.

    לא יודעת את נפשי
    כי ליבי כבר לא חופשי,
    ככה נשביתי
    למה לא להודות..."
  • זה מקסים!!!
    מלאכית קטנה שלי, אמא לא תשכח אותך לעולם!
  • איזה יופי!!
  • ועוד משהו על למידה בתהליך ה'חינוך', או - חשיבותם של חיזוקים (חיוביים ושליליים) בתהליך החינוך:
    בניגוד לבעלי חיים שאינם האדם - החל מזוחלים וכלה באורנגאוטנג - אנו, בני האדם, לא נולדים עם מערכת שלמה של אינסטינקטים המכתיבה את תכנית חיינו, מיום היוולדנו ועד ליום מותנו. בני האדם לא חיים חיים אינסטינקטואליים (המוכתבים ע"י אינסטינקטים). במידה רבה, היצור האנושי התינוק עם היוולדו הוא חסר אונים ותלוי תלות מוחלטת באחר, בוגר, שיעזור לו. התינוק האנושי חייב "לתכנת" את עצמו, וליצור בעצמו מערכת של "חוקים וכללים" (בדומה למערכת האינסטינקטים המולדת של בעלי החיים האחרים) שיתאימו לו ועל פיהם ינהל את חייו. התינוק האנושי לא נולד עם מערכת זו, אלא עם הפוטנציאל הטמון בו ליצור לעצמו אחת כזו.
    התינוק האנושי נולד עם יכולת ללמוד: זוהי יכולת קוגניטיבית לכל דבר ועניין - יש לו יכולת לתפוס דברים, להבין, להסיק מסקנות, וליישם את מסקנותיו. הוא לומד - למן יומו הראשון בעולם.
    הוא לומד בעזרת הוריו או בעזרת האנשים הקרובים לו ביותר, שאינם הוריו. אלו הם האנשים המתווכים עבורו את הלמידה. ע"י תגובות האנשים לפעולותיו של התינוק, החל מימיו הראשונים בעולם ועד... האין סוף, הוא לומד ומשפיע על סגנון חייו וצורת חייו.
    מכיוון שאין התינוק האנושי מגיע עם "תיק הוראות" כתוב או טבוע בגזעו, מישהו חייב לכתוב עבורו את "תיק ההוראות" הזה, ולמסור לו אותן, אט אט, עם גדילתו והרחבת יכולותיו.
    התפקיד הזה מוטל, בדר"כ, על ההורים.
    והם עושים זאת בריקוד זוגי עדין עם ילדם, בו הם רגישים מספיק לאותותיו, ומגיבים עליהם בהתאם.
    קוראים לזה: "חינוך". והוא מבוסס, תמיד - על "תכנית חיזוקים ועונשים" ("עונשים", לא בהוראה המילולית הפשטנית של המושג, אלא כמילה המסמלת את ההיפך מ"חיזוק חיובי") שמהווה את סך תגובותיכם כלפי ילדיכם.

    בברכה,

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T

    www.sh-cbt.co.il
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה