טוב, אז אני אוזרת אומץ לשאול - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • אני רואה שמספיק לך מעט מידע כדי לתת כיוון- בין אם קיים חשש לרשלנות או לא.
    את בתי הבכורה ילדתי בשבוע 30, כמה ימים לפני הלידה הגעתי למרפאה של הרופא ללא תור והתלוננתי על כאבי בטן מזה שבועיים והפרשות מוגברות. המזכירה הכניסה פתק עם התלונות שלי והרופא לא ראה צורך 'לבדוק' אותי לכן שלח עם המזכירה טיפול לפטריה וכדורי ברזל שונים (יש להם נטיה לעשות כאבי בטן). למחרת לא עמדתי בכאבים יותר ופניתי למיון- שם גילו פתיחה של 4 ואחרי 3 ימים ילדתי. אחרי הלידה בתי 'בילתה' 5 שבועות בפגיה והייתה במעקב עד גיל שנתיים- טפו טפו טפו הילדה בריאה והתפתחה היטב.
    כחצי שנה לאחר הלידה של בתי, נכנסתי שוב להריון עם תאומים. בגלל הלידה המוקדמת הייתי במעקב הריון בסיכון בקופ"ח (ביקור פעם בחודש). בשבוע 23 הגעתי למרפאה בעקבות כאבי בטן חריפים. משם תוך שעה הייתי באמבולנס בדרך לבית החולים.
    הבן נפטר מיד, הבת נפטרה לאחר שבוע.
    כחצי שנה לאחר מכן נכנסתי להריון שלישי- אותו העברתי כל שבועיים בביקור במרפאה ופניתי בנוסף לייעוץ פרטי. רוב הרופאים טענו 'אין סיבה ללידות המוקדמות' ואילו הוחלט בכל אופן לעשות תפר בצוואר הרחם- למרות שאין סיבה נראית לעין. ילדתי בשבוע 39.
    הקלות הבלתי נסבלת של התשובות של הרופאים מאוד מרתיחה, ואנחנו נמנענו עד היום להתעסק בנושא. אשמח לשמוע את דעתך.
    תודה
1 תגובות
עמוד 1
  • לפונה שלום רב,

    ראשית, אבקש להביע את צערי על מסכת האירועים שעברת ועל מות שני התינוקות.מתיאור האירועים שפירטת נראה כי:
    לגבי ההיריון הראשון- מאחר והיריון זה הסתיים (לשמחתנו) בלידת בת בריאה, הרי שעל אף העובדה שהתינוקת שהתה 5 שבועות בפגיה, נראה כי אין טעם ממשי בהגשת תביעת רשלנות רפואית, היות ואחד מרכיבי העילה הינו קיומו של נזק ומכיוון שהילדה כיום בריאה, אזי אין מקום בהגשת תביעה.

    לגבי ההיריון השני- מסיפור המקרה בהחלט יש מקום לבחון את מעקב ההיריון שבוצע לך וכן את אירועי הלידה. במסגרת זו יש לבחון האם היו פעולות שניתן היה לבצע, בשלב מוקדם יותר, על מנת למנוע את הלידה המוקדמת ואת מותם של התינוקות. לצורך כך יש לפנות לרופא שביצע את מעקב ההיריון ולבקש לקבל את התרשומת הרפואית המלאה אודות מעקב ההיריון, לרבות כל הבדיקות שבוצעו במהלכו (בדיקות אולטרה סאונד, חלבון עוברי וכיוצב'). בנוסף, יש לקבל מביה"ח את מסמכי הלידה. את כל החומר הרפואי יש להעביר לרופא מומחה במיילדות וגניקולוגיה, על מנת שניתן יהיה לבחון האם הייתה רשלנות בביצוע מעקב ההריון, אשר הובילה למותם של שני התינוקות. לכן, אני ממליצה לך לפנות לעו"ד העוסק בתחום הרשלנות הרפואית, על מנת שיאתר את המסמכים הרפואיים הנ"ל ויפנה למומחה מתאים.

    בכבוד רב,

    עו''ד עדי וייס

מותר ואסור לאכול בהריון והנקה