האם היה לנו רשלנות רפואית ? - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • עדי שלום,

    לפני מספר שבועות ילדנו את בתנו הראשונה בבית החולים איכולב בת"א . כל תהליך הלידה הייתה קלה, זורמת ומהירה (הגענו עד 9 ס"מ ללא אפידורל) ואז כאשר התינוקת החלה לרדת (אך טרם יצאה לחלוטין) לא היה עם מי לעבוד היות והמיילדת נעלמה למשך שעתיים וחצי (בגלל לידה אחרת) ואז לאחר שחזרה, הודיע לנו אותה מיילדת כי עברו שעתיים וחצי וכי יש לתת פיטוצין על מנת לזרז את הלידה. כך חלפו להן עוד כמה דקות ארוכות ומשחלפו 3 שעות . לפתע הודיעה המיילדת כי כעת יש לבצע לידה עם ואקום המלווה בחתכים וכולה...

    השאלה שלי היא, האם זה מצב תקין בו המיילדת נוטשת את היולדת למשך שעתיים וחצי מבלי אפילו לעדכן כי אי עבודה בזמן זה יובילו לסיבוכים ?

    מיותר לציין כמה קשה עבדנו והתכוננו על מנת להימנע ממצב כזה. אפילו הכנו הנחיות מראש ובכתב ברורות בנושא.

    בכל אופן, הנזק האמתי שנגרם לנו הוא ההחמצה של הלידה. כך שבמקום לקבל את התינוקת באושר ולהתייחד כמשפחה, נוצרה סיטואציה של לחץ , פחד, חוסר ידיעה, ובהלה שגרמה ללקיחת התינקות במיידי להשגחה רפואית עקב התערבות המכשרנות.

    השאלה שלי, האם מקרה של פגיעה בעוגמת הנפש על ידי אי הכנה מראש את היולדת לצפוי לבוא ובכך מניעה ממנה מהאפשרות להגיע למצב שכזה לו היו מעדכנים שיש דד ליין של 3 שעות. האם יש כאן מחדל של רשלנות ?
1 תגובות
עמוד 1
  • לפונה רגב שלום,

    המקרה שתיארת אינו מגבש עילת תביעה בגיל רשלנות רפואית. חשוב להבין כי צוות רפואי בביה"ח הינו מוגבל מבחינת כוח אדם והצוות פועל בהתאם להנחיות ולצרכים הרפואיים הקיימים במצב נתון.

    נכון, אמנם, שהתנהלות סבירה יותר של הצוות הרפואי הייתה אילו המיילדת הייתה מיידעת אותך אודות קצב התקדמות הלידה ומה ניתן לעשות בכל שלב, אך אין בעובדה שלא עשתה כן כדי לגבש עילת תביעה בגין רשלנות רפואית, מה גם שבסופו של דבר לא נגרם נזק (למעט עוגמת נפש).

    עו''ד עדי וייס

מותר ואסור לאכול בהריון והנקה