פרופ' מיכאל קופרמינץ - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • אני אחרי 2 הפלות טבעיות. כרגע נמצאת בבירור לקרישיות יתר (לא כל הבדיקות חזרו).
    אשמח לקבל חוות דעת על פרופ' קופרמינץ.
    הבנתי שהוא מומחה, בין היתר, בהפלות חוזרות וקרישיות יתר.
    מקצועיותו אינה מוטלת בספק, אני שואלת מהפן האנושי. האם הוא סימפטי, נחמד, סבלני?
    מישהי יודעת מהי גישתו במצבים של הפלות חוזרות וקרישיות יתר גבולית?

11 תגובות
עמוד 1
  • היי
    פרופסור קופרמינץ הוא אכן מומחה בעל שם עולמי שבדק את הקשר בין הפלות חוזרות ובעיות קרישה,תחום יחסי האנוש פחות חזק אצלו הוא איש מעשי מאד, הוא לא הכתובת לאמפטיה.

    בשנתיים האחרונות עברתי 5 הפלות רצופות ולמרות שבדיקות הקרישה שלי תקינות קיבלתי ממנו המלצה לקלקסן מניעתי (60 מ"ג), לצערי גם אם המינון הזה חוויתי אובדן ולכן קופרמינץ העלה לי את המינון ל80 מ"ג והוסיף אספירין וקלקסן מהחזרת עוברים, כולי תקווה שזה יעשה את ההבדל בטיפול הבא.

    לוקח לא מעט זמן לתאם אליו תור, והפגישות קצרות (כרבע שעה) ויקרות (900 ש"ח הראשונה, 700 ש"ח פגישות חוזרות), אבל....לא הייתי מוותרת על הידע והניסיון שלו.

    בדיקות מקובלות נוספות שנהוג לעשות במקרים של הפלות חוזרות זה היסטרוסקופיה ובדיקת קריוטיפ לך ולבן הזוג.

    בהצלחה
  • היי שיווה, אני מודה לך על תשובתך.
    קבעתי אליו תור לעוד שבועיים לייעוץ.
    הרופא שלי (גם פרטי ועולה 600 ש"ח כל ביקור) הנו מומחה לאולטרסאונד ולא לקרישיות ו/או סיכון גבוה ולכן חשובה לי עוד דעה.
    הרופא שלי אמר לי שבינתיים לא צריך לעשות כלום לפי הבדיקות ולחזור עליהן עוד 3חודשים.
    אבל מכיוון שאני רוצה להמשיך ולנסות להכנס להריון ולא להמתין 3 חודשים- קבעתי לקופרמינץ בדיוק בשביל לדעת האם כדאי ליתר בטחון לקחת קלקסן מניעתי.

    שאלה- אני מאד אוהבת את רופא הנשים שלי ולא הייתי רוצה להחליפו. אבל במידה וקופםרמינץ אכן ימליץ על קלקסן וכו', האם כדי להמשיך כבר אצלו מעקב הריון?
    הוא יסכים לעשות לי מעקב זקיקים עד שאכנס להריון? כי היום הרופא שלי עושה לי..
    לא יודעת מה לעשות..אשמח לדעתך.

  • מקפיצה

  • היי מותק
    קופרמינץ הוא ממש לא הכתובת מעקבי זקיקים, אם את מרוצה מהרופא שלך אין שום מניעה להמשיך אצלו את טיפולי הפיריון, ולקבל מקופרמינץ מרשמים לקלקסן, זה אגב בדיוק מה שאני עושה.
    אני בעד חוות דעת נוספת תמיד, עד היום רופא הפיריון שלי מתעקש שאני לא זקוקה לקלקסן, ואני אחרי 5 אובדנים של הריונות טיפול יקרים, עוד לא הוכחתי שהקלקסן אכן יסייע לי להחזיק הריון עד סופו, אבל בניגוד לדעתו של הרופא אני מאמינה שאם זה לא זה אז יש משהו אחר שגורם להפלות ואני אחפש אותו עד שאמצא.
    כשתיכנסי ב"ה להיריון, בהחלט תוכלי לעעשות מעקב הריון אצל קופרמינץ, מדובר על פגישה אחת לחודש, שכוללת בדיקת אולטרסאונד.
    בהצלחה
  • איך סיפרת לרופא שלך שהלכת לקופרמינץ לייעוץ? הוא לא נעלב? הרי הם ילדים מגודלים בעלי אגו גדול?
    הרופא שלי מומחה לאולטרסאונד, כ"כ חמוד ונחמד ואני חוששת לפגוע בו כשאומר לו שהייתי אצל קופרמינץ לחוות דעת נוספת..(גם הרופא המטפל שלי לא חושב שאני צריכה כרגע קלקסן ואמר ש"נשבור את הראש" כשאכנס להריון מה לעשות..(תשובה זו כמובן לא סיפקה אותי).
    קופרמינץ טוב גם לשקיפות עורפית? סקירות?
    אין לי בעיה לעשות מעקב הריון אצל קופרמינץ, אבל ארצה לחזור לרופא שלי לסקירות (תחום המומחיות שלו כאמור) ואני חוששת להעליב אותו..

  • אני מצטערת על כל השאלות ומאד מודה לך על הסבלנות והתשובות..אני פשוט לא יודעת מה לעשות..תודה


  • היי מותק
    אחרי 3 אובדנים (שלעולם לא תגיעי לזה) נשלחים לבירור מקיף שכולל היסטרוסקופיה אבחנתית, ייעוץ המטולוג וייעוץ גנטי.
    כך שאת ההפניה קיבלתי מרופא הפיריון ובחרתי להגיע לקופרמינץ, כשחזרתי אחרי הבירור לרופא הפיריון ואמרתי לו שקיבלתי המלצה לקלקסן 60 הוא שאל בענין ומי המליץ לך? כשעניתי ד"ר קופרמינץ הוא אמר בזלזול אה, הוא רושם קלקסן לכולן. אבל בכל מקרה נתן לי מרשמי המשך שלצערי לא הייתי זקוקה להם כי הייתה לי הפלה נוספת.
    לרופא ולי יש מטרה אחת משותפת שאהיה בהריון תקין, האגו לא אמור להוות שיקול בשום שלב.ואם תתיחסי לזה כך תראי שזה הדרך בה הוא יתייחס לזה.
    אין שום בעיה להמשיך את הטיפול אצל הרופא הקבוע, ולקבל חוות דעת מקצועית ממי שמתמחה בהריון בסיכון/הפלות חוזרות. יכול מאד להיות שקופרמינץ לא ימצא לנכון לתת לך קלקסן בכלל, ואז לא תהיה לך שום בעיה.
    בכל מקרה תזכרי המטרה היא הריון תקין, זאת גם צריכה להיות המטרה של הרופא שלך ולשיקולים לא מקצועיים כאלה ואחרים אין מקום!
    קופרמינץ הוא לא הכתובת לסקירות, כשיגיע הזמן אני בטוחה שתקבלי המלצות לגבי רופאים שנחשבים בתחום הזה.
  • את כ"כ צודקת וכ"כ מקסימה!!
    אני איישם את עצותייך ואנהג לפיהן.
    אני מאחלת לשתינו מכל הלב שההריון הבא יהיה ההריון המנצח, ימשך 9 חודשים ארוכים ומשעממים ובסופו יוולד לנו הילד הכי מקסים ובריא בעולם.
    אמן.

  • שיווה יקירה, שאלה:
    קראתי קצת על פרופ' כרפ וממש התבלבלתי. עכשיו אני לא בטוחה שקופרמינץ הוא הכתובת.
    כן, התגלה משהו גבולי (אנטיקרדיוליפין) בבדיקות הדם. אבל- אני הייתי רוצה גם לבדוק את העניין של הנוגדנים. הבנתי שיש נשים שהגוף שלהם מזהה את העובר כגוף זר ותוקף אותו ומביא להפלה או נשים שיש חוסר התאמה בין הדם שלהן לדם של הבעל ואז הן מקבלות עירוי IVIG. הבנתי שזה פופולרי אצל כרפ בתל השומר.
    הבנתי שקופרמינץ מומחה לקריושיות יתר אבל לא להפלות חוזרות ושכרפ מומחה להפלות חוזרות והוא בודק גם את הנוגדנים.
    ידוע לך האם גם קופרמינץ בודק זאת?
    כי לפי מה שקראתי כל אחד נוקט בראיה שונה וחושב אחרת. האם לדעתך אצטרך ללכת לשניהם, העיקר לקבל את כל הבדיקות? סתם חבל לי על הזמן שמתבזבז..
    מה דעתך?

  • שיווה? את פה?



  • דר״ קופרמינץ הוא ללא ספק רופא מנוסה. הוא פרסם מאמר רפואי
    בעיתון הנחשב לטוב בעולם הרפואה בשם
    The New-England Journal of Medicine לפני כ 23 שנים שזה הישג אישי לא מבוטל. המאמר עוסק בקשר אפשרי בין הפרעת קרישת דם מסוג מאוד ספציפי של פקטור קרישה מספר 5 לבין בעיות קשות הקשורות במהלך לא תקין של ההריון לרבות הפלות עצמוניות ומוות תוך רחמי. בזמנו נעשה שימוש בתרופות נוגדות קרישה מסוגים שונים לרבות קלקסן Enoxaparin .
    מאז זרמו מים רבים בנהר הירדן והתפרסמו מאמרים רבים בספרות הרפואית שהיטילו ספק בקשר אפשרי בין הפרעת קרישת דם מסוג מאוד ספציפי של פקטור קרישה מספר 5 לבין בעיות קשות הקשורות במהלך לא תקין של ההריון לרבות הפלות עצמוניות ומוות תוך רחמי. באם רופא כל שהוא ממליץ על טיפול בקלקסון ללא אבחנה ולא רק במיקרים בהם האישה בעברה חוותא ארוע של קריש באיבר כל שהוא זה מעשה שלא יעשה.
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה