תינוק בן שנה שעדיין קם בלילה - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • היי לכולם,
    יש לי תינוק מתוק בן שנה שעד היום לא ישן אפילו לילה שלם אחד.
    הוא ילד עם מזג נוח, פעלתן מאוד אבל ילד מתוק ורגוע.
    מאז הלידה ועד גיל חצי שנה בערך (לא הינקתי) הוא קם כל שעתיים וחצי שלוש כדי לאכול, מוצץ.. או כל מני סיבות שאין לי מענה עליהן.

    גם היום הוא עדיין קם לאכול בלילה: הוא אוכל פעם ראשונה בשעה 1930-2000 (מיד אחרי האמבטיה) ולאחר מכן קם שוב ב 0100-0130 לאכול ולאחר מכן שוב ב 0600 כמו שעון שוויצרי!!
    אני שמה לו דייסה די סמיכה בבקבוק ( בערך 2 כפות ל 240 מ"ל).
    גם בלילה אני מוסיפה לו מעט דייסה כדי לעבות את האוכל כדי שאולי הוא ישן טוב.
    בין לבין פה ושם הוא גם מתעורר אבל לא הרבה. פעם למוצץ או בגלל השיניים אבל חוץ מזה הוא די רגוע בין הבקבוקים.

    מיותר לציין שניסיתי לתת לו מים, אבל הוא לא נירגע, וגם ניסיתי לתת לו מוצץ במקום, אבל הוא התעורר שוב אחרי שעה, אז במקום לקום כל שעה בלילה העדפתי פשוט לתת לו את מבוקשו באותו הרגע.

    היו מקרים שבהם הוא אכל ב 24:00 ולאחר מכן קם רק ב 0500 או ב 0600 אבל הם היו נדירים.

    הרבה אומרים לי שבגיל שלו הוא לא צריך לאכול כבר אבל מדובר באימהות שהילדים שלהם פשוט הפסיקו לדרוש אוכל! הם הפסיקו לקום! אז זה יותר קל כי אין התמודדות עם ילד צורח באמצע הלילה שאת מרגישה כאילו את מתעללת בו.

    אהה ובנוסף הוא מרדים את עצמו בלילה, ובד"כ נרדם בין 20:00 ל 2030.

    שאלתי היא: מה עושים? לי אישית קשה להתמודד עם ילד בוכה בלילה כשאני יודעת שבקבוק יפתור את העניין.
    יכול להיות שהוא "לא אמור לאכול" בגיל הזה, אבל אם הוא דורש? לדעתי יום אחד הוא פשוט יפסיק לקום השאלה מתי זה יקרה?

    יש לכן עצות בשבילי?

    תודה!!
7 תגובות
עמוד 1
  • הי,
    גם לי יש ילדה בת שנה אבל היא ידעה לישון לילות שלמים פעם. עד לפני כמה ימים הייתה אוכלת שני בקבוקים בלילה. פשוט החלטתי שאני לא נותנת יותר. היא צרחה והלבשלי נקרע, ככה שלוש פעמים בלילה אבל נרגעה די מהר. יום אחרי זה להפתעתי כבר לא התעוררה.
    השאלה היא עד כמה לך זה מפריע וקשה. כי נראה שהוא לא זקוק לאוכל (עולה תקין במשקל?) וזה הרגל. אני מבינה אותך, גם אני לא הייתי בעד גמילות ובכי ובדעה שתינוק זקוק לזה ויפסיק בעצמו. אבל אז ניסיתילגמול. וזה הלך די בקלות,ואין ספק שאחרי לילה רצוף היום נראה אחרת לגמרי.. :-)
  • הי
    ראשית, מדברייך עולים כמה דברים מאד טובים: בנך נרדם יפה בכוחות עצמו וסה"כ מתעורר רק פעם אחת בלילה בד"כ (החל מ- 05:00 זה כבר נחשב לבוקר).

    לגבי האוכל - באופן כללי, אני לא ממליצה להחליף את הדייסה במים. מניסיון, אין לכך השפעה- גם מים יכולים להעמיס על הקיבה וגם הבקבוק עם המים יכול להוות עבור הילד גורם חיצוני / משענת, שבאמצעותם הילד נרדם.

    זה נכון שאם בנך עולה כמצופה במשקל, בגיל שנה הוא יכול גם לא לאכול בלילה, אך הורים רבים מעדיפים עדיין בגיל זה לתת האכלת חלום בסביבות 23-24 ואז להאכיל שוב החל מחמש בבוקר וזה גם בסדר גמור. אז אם בנך אוכל כרגע ב- 01:00 באופן די קבוע, ואז שוב רק בבוקר - זה בסדר. השאלה- עד כמה זה מפריע לך. את יכולה לבחור שאת משאירה את המצב כפי שהוא כי כך נוח לך כרגע ואת יכולה לנסות לתת לו האכלת חלום ואז שוב בבוקר (אני פחות ממליצה, כי הוא לא מתעורר הרבה בלילה).

    לדעתי, אם בנך כרגע מתעורר ב- 01:00 ואז שוב בבוקר, זהו כנראה המרווח שטוב לו. אם הוא היה מתעורר לאכול כל שעה שעתיים, הייתי ממליצה לך אחרת, אך לא כך המצב. בהמשך, כשיגדל קצת, תוכלי להתחיל להוריד בהדרגה את הבקבוק של אמצע הלילה ובכל כמה ימים להפחית את הכמות. אך אם המצב הנוכחי טוב לשניכם כרגע, זה בסדר גמור גם להשאירו כך.

    בהצלחה !!!

    מיטל דרורי
    יועצת שינה מוסמכת מטעם "בייבי לינק"
    ומדריכה להתפתחות תינוקות
  • היי,

    גם לי יש ילד בן שנה שעדיין קם בלילה - כל לילה.

    אוכל ונרדם לבד בסביבות 20:00 וקם בפעם הראשונה כבר ב1, משם כל שעה או שעה וחצי עד הבקבוק של הבוקר.
    כל פעם קם לדבר אחר - מים, מוצץ, חיתול ולא ישן רצוף כבר שנה!!

    מאוד מודאגת

    אודה לעזרה
  • הי אמא לתינוק מתוק בן שנה. אשמח לדעת מה זה אומר אוכל ונרדם לבד בשעה 20:00. אם תוכלי לפרט זה יהיה מצויין ויעזור לי להבין מה בדיוק קורה בהרדמה.
    יקיצות בסביבות השעה 1:00 לפנות בוקר מעידות על עייפות יתר.
    חשוב לי לדעת כמה שנות יום ישן בנך וכמה זמן הוא ישן. לדעתי השכבה בשעה 20:00 לתינוק בן שנה היא מאוחרת.
    לכן, נסי להקדים את שעת ההשכבה. מהרגע שאת מזהה סימני עייפות התחילי בטקס ההשכבה
    ( מקסימום לאחר 30 דק) וודאי שתינוקך לא נרדם באמצעות גורם תלות. במידה והוא לא יודע כיצד להירדם באופן עצמאי אז זה מאוד מסביר את היקיצות המרובות במהלך הלילה , זאת כמובן גם בנוסף לעייפות היתר שגורמת ליקיצות הרבות.
    ברגע שתינוקך יושכב במצב אופטימלי, לא בעייפות יתר, אז השינה שלו תהיה איכותית יותר.
    חשוב להחזיר את הילד לישון בכל פעם שמתעורר בדיוק באותו אופן. אל תנסי בכל פעם דרך הרגעה אחרת כי זה רק יבלבל אותו ולא יעזור לו לחזור לישון.!
    חשוב שתהיי עקבית וברורה במסרים שאת מעבירה לו.
    אשמח לשמוע ממך מה קורה בדיוק בתחילת הלילה.
  • היי,
    יש לי תינוק כמעט בן שנה שלצערי לא מצליח בשום דרך להירדם לפני 22:00. אנחנו תמיד מגיעים מהעבודה בסביבות 19:00 ומארגנים את הילדים לישון ברוטינה קבועה שמאוד יעילה עם הבת הגדולה יותר (בת שנתיים ותשעה חודשים) והיא לרוב נרדמת ב21:00 אך הוא לא מוכן להירדם וזה תמיד מלווה בצרחות ובנוסף הוא מתעורר כל שעה- שעתיים . הנקתי אותו עד לא מזמן וייעצו לי להפסיק ובלילה מי שמשתדל להרדים אותו זה בעלי היות וכשהוא בידיים שלי הוא ישר מחפש את הדרך שבה הוא תמיד אהב להירדם- תוך כדי הנקה. מרגישה קצת אבודה
    תודה !!!
  • שלום,
    אני אמא לתינוק בן שנה ורבע שעדיין יונק - והרבה.
    הוא אוכל אוכל רגיל- כרגיל, אבל עדיין יונק יחסית הרבה. בכללי אני נהנית מזה, אבל בלילות כבר קשה לי.
    הוא ישן איתנו בחדר, כי אין לנו חדר לשים אותו בו, כך שברור לי שיש לזה חלק בקושי.
    היו כמה לילות רצופים פה ושם שהצלחתי להרגיע אותו בלי להניק שוב ושוב (ואז להירדם איתו במיטה...), אבל אח"כ הייתי גמורה ולא תפקדתי.
    הוא לא אוהב לאכול לבד מבקבוק (חלב שאוב) ועוד פחות מכך - מים (הוא אוהב לשתות מים בכוס של גדולים...).
    זה מתחיל קצת לשגע אותי... הוא ממש קם בערך כל 3 שעות, במצבים מסויימים אפילו פחות (שיניים וכו').
    הסיבות העיקריות לכך שזה משגע אותי, זה שקשה לי מאוד מאוד לקום ולתפקד בבוקר - וזה יוצר עוד רגשות אשמה. בנוסף, אני מרגישה שאני עושה לו עוול עם הרגלי שינה וחוסר שינה.
    גם במשך היום, אם הוא ישן פעם אחת באיזור 12 למשך שעה ברציפות - זה ממש הישג.

    אמא שלי חוזרת ומייעצת לי את השיטה הישנה שלה - פשוט להתעלם מהבכי לכמה לילות, אבל זה מרגיש לי יותר מדי ולא נכון. מצד שני - בשיטת ה"לגשת כל כמה דקות" - לא הלך לי אף פעם, הוא ממש התעקש להמשיך לבכות שעות.
    אשמח לעצותיכן...
  • מוסיפה לשאלתי -
    יש לו טקס שינה קבוע בשעות די קבועות, בין 19:00 ל19:30 בדרך כלל אנחנו כבר אחרי אמבטיה ומתכוננים לקריאת שמע, שירים והנקה. בד"כ נרדם על הידיים תוך כדי הנקה, ולפעמים נרדם בלול אחריה, תוך כדי ליטופים והחזקת היד שלו.
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה