ת ז ו נ ה בריאה בהריון - הריון ולידה

  • לאכול הרבה ירקות ופירות (6-8 מנות ביום)
    מזונות עשירים בחלבונים למעט דגים שעלולים להכיל כספית
    לאכול מזונות עשירים באומגה 3 מן הצומח- אגוזי מלך, זרעי צ'יה.
    בהקשר של אומגה 3 - אני אישית ממליצה על תוסף. לקחת לפחות 1 גר' של אומגה 3 (בהנחה שאין בעיית קרישתיות יתר המטופלת תרופתית)
    לאכול ארוחות מסודרות - מומלץ לאכול שלוש ארוחות עיקריות ושתיים-שלוש ארוחות ביניים ביום.
    לצרוך מספיק סידן. אני אישית ממליצה על סידן מממרח שקדים, ברוקולי, כרוב, טחינה וכד', ופחות ממוצרי חלב.
    שתיה מרובה של מים. מונעים התייבשות ומפחיתים סיכון להתפתחות צירים מוקדמים.
    תוסף חומצה פולית. אפשר לקחת תוסף B12 + חומצה פולית ביחד (בהתאם לכמות ה- B12 בדם לפי בדיקות הדם)
    תוסף ברזל - מומלץ לצרוך תוסף ברזל עד סיום ההנקה. במהלך ההיריון האשה זקוקה לכמות ברזל גדולה מהרגיל, בשל העלייה בנפח הדם וכדי לספק את צורכי העובר הגדל
    יש להמעיט במוצרים המכילים קפאין (קפה תה רגיל שוקו שוקולד משקאות אנרגיה קולה ודיאט קולה. ההמלצות הרשמיות הן עד 3 כוסות קפה/מכילים קופאין ליום. אני ממליצה לא לעבור את האחד-גג שתיים). הקפאין עובר לעובּר דרך השליה, ולעובר אין יכולת לפרק אותו. כמה מחקרים מצאו קשר בין צריכת יתר של קפאין להפלות, לפגות ולמשקל נמוך של התינוק בלידה. הקופאין גם מפריע לספיגת הברזל והסידן בגוף.
    להמעיט בשימוש בממתיקים מלאכותיים
    להימנע מאכילת דגים העלולים להכיל כספית.
    להימנע מבשר, עוף, דגים וביצים שלא בושלו או שבושלו באופן חלקי בלבד. אכילת בשר לא מבושל או מבושל חלקית עלולה לחשוף את האישה למחלות כגון: ליסטריוזיס וטוקסופלסמוזיס העלולות לגרום לפגיעות קשות בעובר.
    מוצרי בשר, עוף ודגים שאינם מומלצים למאכל בתקופת ההיריון: דגים מעושנים ומשומרים שלא עברו תהליך בישול בעת הכנתם כגון: לקס, סלמון מעושן, הרינג, לקרדה; ממרחי דגים בשמנת או במיונית; מאכלים שאינם עוברים תהליך בישול, כגון: סושי עם דג, פאטה כבד, סרטן וצדפות אינם מומלצים; נקניקים ובשרים קרים כגון פסטרמה שלא עברו תהליך עישון חם אינם מומלצים.
    * חלק מההמלצות כאן הן מאתר משרד הבריאות.
    חוץ מחומצה פולית, ברזל ו- B12 מומלץ לקחת תוסף של אומגה 3 כפי שאמרתי וגם פרנטל (מולטי ויטמין ייעודי להריון). את כל התוספים האלה כדאי לקחת לפחות עד סיום ההנקה, ואני ממליצה לקחת אותם 3 חודשים לאחר סיום ההנקה (כדי לחדש את המאגרים של הגוף שלכן)
    הריון קל ובריא לכולן - אמן !!!

    יעל נרקיס,
    נטורופתית, רפלקסולוגית ומלווה לידות
    מתמחה בכל הקשור להריון ולידה
    [email protected]
    054-6949977
12 תגובות
עמוד 1
  • היי יעל ראשית ממש תודה רבה על הזדר שעשית-
    שתי שאלות:
    1. לגבי מה שציינת על אכילת כרוב/ברוקולי - הכוונה להמלצה לצרוך אותם במצב חי או שזה לא משנה..
    2. מה לגבי טונה משימורים?

    תודה רבה
  • הי חמודה
    ירקות תמיד עדיף לאכול חי - כך מקבלים יותר ויטמינים ומינרלים.
    לעניינו של הסידן, ככל שידוע לי, הוא נשאר גם לאחר בישול.
    מבחינת הטונה בשימורים - היא עדיין עלולה להכיל כמויות גבוהות של כספית ולכן מומלץ להימנע בהריון.
    אם את אוהבת דגים - תאכלי דגי בריכות (מבושלים כמובן), הם אינם מכילים כספית.
    המון בהצלחה !!
    יעל

    יעל נרקיס,
    נטורופתית, רפלקסולוגית ומלווה לידות
    מתמחה בכל הקשור להריון ולידה
    [email protected]
    054-6949977
  • היי

    רציתי לדעת האם מותר לאכול סושי צמחוני?
  • הי
    אם את מכינה אז כן
    אם זה במסעדה - אז הם מכינים את הצמחוני על אותו משטח שמכינים גם את הלא צמחוני...ולכן מומלץ להימנע מסושי....
    בסופו של דבר זה בחירה שלך (אם ממש חשוב לך את יכולה לבקש במסעדה שיכינו על משטח נפרד, השאלה אם את סומכת וכד'...)
    מקסימום שיביאו לך סושי למחלקת יולדות אחרי הלידה (זה מה שאני עשיתי )
    הריון קל ובריא
    יעל

    יעל נרקיס,
    נטורופתית, רפלקסולוגית מטפלת בתטא הילינג ומלווה לידות
    מתמחה בהריון ולידה
    [email protected]
    054-6949977
  • עוד שאלה חשובה
    מה בקשר לקפה בזמן ההיריון?

    יש לי מכונת קפה משרדית במטבחון ואני שותה 2-3 קפה (חלש) ביום בממוצע.
    האם זה בסדר??

    תודה
  • הי דנה
    "רשמית" מותר לשתות עד 3 כוסות קפה ביום.
    אני בתכלס ממליצה על פחות...סתם חושבת שזה מסוג המזונות שאם מראש הגבילו, אז כדאי לא יותר מכוס אחת.
    בכל אופן את בטווח.
    בהצלחה והריון קל ובריא

    יעל

    יעל נרקיס,
    נטורופתית, רפלקסולוגית מטפלת בתטא הילינג ומלווה לידות
    מתמחה בהריון ולידה
    [email protected]
    054-6949977
  • היי יעל

    אם אני לוקחת פרנטל ואומגה 3 והתחלתי לקחת ברזל
    האם אני צריכה לקחת בנפרד גם חומצה פולית או מה שיש שם זה מספיק ?
    אני בשבוע 20
  • מה המינון של החומצה הפולית בפרנטל ? כמה מק"ג ?
    האם גם בברזל יש חומצה פולית ? כמה ?

    יעל נרקיס,
    נטורופתית, רפלקסולוגית מטפלת בתטא הילינג ומלווה לידות
    מומחית בליווי הריון ולידה
    [email protected]
    054-6949977
  • מה המינון של החומצה הפולית בפרנטל ? כמה מק"ג ?
    האם גם בברזל יש חומצה פולית ? כמה ?

    יעל נרקיס,
    נטורופתית, רפלקסולוגית מטפלת בתטא הילינג ומלווה לידות
    מומחית בליווי הריון ולידה
    [email protected]
    054-6949977
  • תודה על ההתייחסות

    באומגה 3 יש 400 מק"ג
    בפרנטל 400 מק"ג
    בברזל יש 500 מק"ג
    האם זה מספיק או ליטול בנוסף גם חומצה פולית בנפרד?
  • די והותר ! לא צריכה בנוסף :-)
    המשך הריון קל ובריא
    יעל

    יעל נרקיס,
    נטורופתית, רפלקסולוגית מטפלת בתטא הילינג ומלווה לידות
    מומחית בליווי הריון ולידה
    [email protected]
    054-6949977
  • היי שלום יעל אני בשבוע 16 ועדיין מהקיאה ופרות ממש לא עושה לי טוב וגם אותם אני מוציא גם בשר וקשה לי עם כדורים ברזל וחומצת פולית .מה עושים תודה
השאירי תגובה (לפתיחת דיון חדש לחצי כאן)
 שלחו אלי הודעה על תגובה חדשה לנושא זה

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה