שלום לך,
אנחנו לא מזמן סיימנו אבחון בהתפתחות הילד..
בעקרון, המון תלוי על האנשים שאת פוגשת, כמה מידע הם נותנים לך וכמה הם משתפים ומכניסים את ההורים לעניין.
אם את מרגישה שלא נותנים לך מספי מידע, תשאלי! זו הבת שלך..
בעיקרון עברו 3-4 חודשים עד שזימנו אותנו לתורים,
אבל עשינו אבחון מקיף- קלינאית תקשורת, ריפוי בעיסוק, פסיכולוגית, רופאה התפתחותית ועוד אבחון נוסף.
כל התהליך לקח 9 חודשים בערך..
אבל אולי אם את צריכה רק ריפוי בעיסוק זה פחות.
מספר המפגשים תלוי בכמה דברים- שיתוף הפעולה של הבת שלך, ומיצוי זמן הפגישה..
וגם המצב הנתון, אם רואים שצריך עוד הסתכלות אז מזמינים לעוד, או שמפנים לעוד מאבחן שיבחון תחום אחר..
את רוב הדברים רואים בבית ובגן, את צודקת.. באבחון עצמו הילדים לרוב מתביישים ולא נפתחים לגמרי.
אבל המאבחנים נותנים משקל למה שההורים מספרים שיש בבית, כי הן מודעים לכך..
בנוסף, אנחנו היינו אצל מאבחנים טובים, שידעו לבחון את הדברים הקטנים, להדליק נורות אדומות על מה שהצריך..
ואח"כ עשו ישיבת צוות והעלו את הנקודות האדומות שכל מאבחנת סימנה לעצמה,
ככה היתה ראייה כוללנית על הילד..
אחרי האבחון- הרוב נופל עליכם ההורים,
קביעת תורים, עדכון הגן, בקשה לסייעת אם צריך..
הרבה בירוקרטיה, אבל תמיד צריך לזכור למה התחלת את האבחון- כדי לעזור לילדה, כדי שתוכל למצות את הפוטנציאל שלה..
ואם צריך עזרה, אז אתם ההורים בטוח תעשו המון כדי לעזור לה!
http://www.ipanel.co.il/index.php?page=join&content=join&referrer_id=32212