-
זה ממש מקומם, יותר מההפסקה מעצבן השקר. מי יודע במה עוד הן משקרות?
אין לי מושג איזו אופציה עדיפה, אחרי כל הסיפורי מטפלות אני כבר בדיכאון
-
זה לא חוקי ולא בסדר.
הייתי מדברת עם המנהלת. בגלל שהיא לא עובדת ישירות עם עופרי היא לא תוכל להוציא עליה את העצבים בכל מקרה. אם המנהלת לא עוזרת כדאי להעלות את זה למעלה.
יעל, אמא של יונתן ואיתמר
-
ברור שלמנהלת.
תבקשי לשוחח איתה.
אם לא יעזור או לא תתייחס ברצינות, תפני בכתב לאלו שמעליה...
"...אמא שרה לבן בלילה... אמא כאן לידך כל הזמן..."
-
הפסקה בשעה 10 בבוקר??
לגבי המטפלת שאמרה שהיא בשירותים, אולי באמת לא ידעה איפה היא וחשבה שהיא בשירותים? אולי דווקא זאת שיצאה לאכול שיקרה לה? לא ישר הייתי אומרת שהיא שיקרה. ייתכן ואני טועה כמובן...
בכל אופן נראה קצת מוזר לצאת להפסקה בשעה כזאת ולהשאיר 18 פעוטות לבד עם 2 מטפלות.
לי אין שום הפסקה מלבד פיפי, וגם זה לפעמים אני נזכרת רק ב- 13 בצהריים....
תמר
הבלוג שלי
http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=myscraps
-
עניתי לך בפורום השני. ביזיון גועל נפש של גן
פייס: ortal_hori
-
אני לא מבינה מה כל כך הבעיה
-
יקירתי,
אני מסכימה עם נגה.
עבודת מטפלת במעון היא עבודה קשה, מעמיסה ותובענית. מותר למטפלת לקחת הפסקה כשהיא מרגישה שזה מתחיל להיות "גדול עליה" והיא חייבת לצאת להתאוורר, אחרת היא מהווה דמות לא מספיק בטוחה ומכילה לפעוטות...
זה גם כתוב בנהלים - ואני מצרפת לך את חוברת הנהלים של התמ"ת: סטנדרטים להפעלת מסגרות חינוכיות לפעוטות, ושם לעמוד 30, בו תוכלי לקרוא על "תנאים ויחסי עבודה של הצוות", לנוהל 2.3.1, סעיף 3, המדבר באופן מפורש ביותר על הזכות לצאת להפסקה.
http://www.moital.gov.il/NR/rdonlyres/8F552CF8-43EA-470A-B9BD-F1B6710B9DA2/0/standarts.pdfשרון שמש
M.Sc
פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
-
לדעתי מגיע לה לאכול באופן נורמלי. עדיף מטפלת שבעה ורגועה מאשר מטפלת רעבה וחסרת סבלנות. לא כולם יכולים לאכול פעם בחמש שעות.
-
גם אני כמובן מסכימה עם האחרונות...
גם למטפלת מותר לאכול.
השקר פוגע באמון, אבל מותר לאדם לאכול, יודעת מה?? את ואנחנו גם לא ממש יודעות מה קורה "מאחורי הקלעים" אולי היא סכרתית או חולה במחלה אחרת או צריכה לקחת אנטי' רק על קיבה מלאה, אולי היא בתחילת הריון וזה עוזר לה לבחילות ואולי היה לה בוקר קשה עם הילדים או עם עצמה ולא היה לה זמן לכלום ואולי היא פשוט היתה רעבה, מותר לאנשים להיות רעבים ומותר להם לאכול, גם אם הם עובדים עם ילדים.
ע"מ שנוכל להיות פחות או יותר סבירים לסביבה עלינו קודם כל לספק צרכינו הראשוניים - אוכל, שתייה ובמחינתי גם לעשות פיפי
-
אין לי בעיה עם זה שהיא יצאה להפסקה, אבל במיוחד בגן גדול עם כמה כיתות - אני מצפה שתהיה מישהי ספייר (אולי המנהלת) כדי להחליף בת שבהפסקה.
כיתה עם 18 ילדים ורק 2 אנשי צוות זה בעייתי - בטח כשמישהי הולכת להכין בקבוק ונשארה מישהי אחת עם 17 ילדים!!!! זה המון!
למרות שאם זה רק 10-15 דקות זה פחות נורא.
יעל, אמא של יונתן ואיתמר
-
נגה שרון וכל השאר
אני המומה מהתגובה שלכן
כנראה תבינו שזה לא בסדר כאשר חלילה (ושוב חס וחלילה) יקרה לילדים שלכם משהו בגן בזמן שהיו רק 2 מטפלות שתשגחנה על כל הכמות הזו
אני גם עבדתי בגנים כשהייתי סטודנטית ובפירוש אני יודעת שהמטפלות אוכלות יחד עם הילדים בשולחן...ואם אחת צריכה ללכת החוצה או לאיזשהוא מקום יש מישהי ספייר שמחליפה...
מה לעשות חינוך זו עבודה קשה ותובענית ואי אפשר לצאת להפסקות כמו שאפשר במשרד ובכל מקום אחר...ומי שעובדת בזה לוקחת זאת (אני מקווה בחשבון)
עלי זה לא מקובל בכל אופן הסיפור הזה ודחוף לדווח
אם הם רוצות הפסקות מוסדרות (וברור שמגיע לכל אחת הפסקה רק לא על חשבון ילדים) שהמנהלת תשב עם כולן ותסדיר מתי כל אחת לוקחת הפסקה כדי שזה לא יהיה על חשבון הפעילות וההשגחה על הילדים
-
גם אני המומה, מהאיחולים שלך- תודה רבה!
-
נוגה, תודה על התגובה.
אבל אני לא מסכימה איתך.
זאת כיתת התינוקות, ומילא אם היה להן להכין עבודות וכו' (זה לא קורה גם בכיתת הבוגרים בגן הזה אז על אחת כמה וכמה..) מילא.
היא יכולה לאכול עם הילדים בבוקר, הם אוכלים ב9, סנדוויצ'ים וסלט וכו', היא יכולה לאכול איתם.הם יושבים סביב שולחן והקטנים יותר מקבלים בקבוק לפני / אחרי הגדולים.
להשאיר 2 מטפלות (שאחת מהן היא מנהלת פוסטמה שיושבת ומחכה להוראות מהשניה,) לבד עם 18 תינוקות זה לא בסדר. במיוחד כשיש 18 תינוקות מגיל 6 חודשים ועד גיל שנה וחצי (כשאלה שהולכים דורכים על אלה שזוחלים וכו'..).
היא מבוגרת והיא יכולה להתאפק עם האוכל
-
אני רגע אעזוב את הנושא ואתייחס לשינה...
בגיל של הבת שלך הפעוטות (לפי מה שאני יודעת מהגנים הפרטיים ולא התמ"ת) הולכים לישון בשעה 12. נשמע היגיוני שאם היא הולכת לישון ב- 11 (מוקדם לדעתי לגילה) היא תהיה עייפה שוב ב- 4 וחצי.
לעומת זאת תינוקות בני חצי שנה - שנה זקוקים עדיין לשנת בוקר, בנוסף לשנת צהריים... לא היגיוני שכולם ילכו לישון באותה השעה...
תמר
הבלוג שלי
http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=myscraps
-
לירון, ממה את המומה?
גידלתי 3 ילדים במעון נעמ"ת, הרביעי יכנס לשם עוד פחות מחודש. הגדולים היו במעונות ואח"כ בגני נעמ"ת, הגדולה עד גיל 5 והשניים שאחריה עד גילאי 4 ו - 3. אני מכירה היטב וממקור ראשון ומתוך ניסיון של שנים את התנהלות הצוות ואת הוראות הבטיחות והתקנים המתירים מספר מטפלות על מספר ילדים, בהתאם לגיל.
אני יודעת בוודאות של 100% שמעולם לא קרה מקרה כפי שאת מתארת, לא במעונות בהם התנסיתי עם ילדיי, ולא במעונות נעמ"ת בסביבתי הקרובה, בהם שהו ילדים של חברות ובני משפחה.
הפיקוח על הנהלים והתקנים דווקא במעונות השייכים לתמ"ת הוא כה הדוק וכה מוקפד, שאני בספק אם יכול לקרות מקרה כזה.
מקרה כפי שאת מתארת יכול, אם כבר, לקרות במעונות השייכים למגזר ה"פרטי", שבו הפיקוח עלול ללקות בחסר (שוב, אין הכוונה להכליל או לצאת כנגד המעונות הפרטיים באיזושהי דרך).
ולגבי הנהלים: אלו הנהלים המפורשים. צירפתי את החוברת בדיוק בשביל להבין שאף אחד לא נהג בניגוד להם.
זכותו של כל אדם לצאת להפסקת התאווררות, כל שכן לאכול.
אני מסכימה מאד עם מי שכתבה שהעובדת הנה "עובדת". לא "עבד".
זה עדיין לא שייך במאומה לעבודת החינוך שהיא קשה ומתישה. לא פחות ולא יותר מאף עבודה אחרת, אגב (כולל לא יותר מעבודה עם נפגעי נפש ושיקומם, הגם שהיא "במשרד"
-
אופק דין- סליחה, הם ישנים ב12, אוכלים ב11 "צהריים"
שמש- אני לא מסכימה עם המשפט "הפיקוח על הנהלים והתקנים דווקא במעונות השייכים לתמ"ת הוא כה הדוק וכה מוקפד"
זה כ"כ לא נכון.
גם כי הבת שלי שם, והם לא עושים שם כ-ל-ו-ם מבחינה התפתחותית למשל,
וגם כי בעצמי עבדתי במסגרת כזו, ובהחלט אין פיקוח.
אפילו המנהלות מקבלות משכורת מינימום או קצת יותר, והן ממש לא "מלומדות" כפי שאומרים (בלי להכליל..), כשאני עבדתי עברו מעליי 3-4 מנהלות בשנה אחת.
רק לאחת מהן היה רקע בחינוך (תיאורטי בלבד,לא מעשי)
-----------------------
בעזרת ה' נעשה ונצליח :)
-
בקרוב אצלינו, אני מסכימה עם כל מילה שלך...והבוקר בדיוק היה מקרה בגן של הבת שלי..טיפה דומה אך המון שונה..עם גן שאמורות להיות בו 3 מטפלות אך המטפלת השלישית הגיעה 9 וחצי במקום בשמונה...
ואבוי לפיקוח על התמת.אכן ילדיי בגנים פרטיים (תודה לאל) ואכן גם אני התנסיתי בגנים פרטיים בעבודתי והנהלים מעט שונים וכך לדעתי צריך להיות בכל גן.
ונגה..אם בחרת להעלב באופן כל כך פולני מ"איחול" שכזה, למרות כל החס וחלילות שלי שנועדו רק להמחיש שכאשר קורה משהו לידלינו פתאום אנחנו שוכחות מכל הנהלים והפרוטוקלים למינהם שבאים על חשבון ילדינו..אז תעלבי..
-
אני כסטודנטית עבדתי במעון מהסוג.
זה לא הגיוני שמטפלת תצא להפסקה בלי שמישהיא תחליף אותה.
אני בכלל לא זוכרת שהייתה לי הפסקה אכלנו את הארוחות עם הילדים הילדים הלכו לישון בשעה 12:45 בערך ואז היו שעתיים חופשיות שבהן היינו מנקות נחות ומכינות כל מיני דברים עבור הילדים ( דברים לעבודות יצירה וכו׳) והיום היה מחולק לשתי משמרות כלומר משמרת מהשעה 07:00 ועד 15:00 ומהשעה 15:00 ועד 17:00 אם אני זוכרת נכון.
לא הייתי פונה לועד בעניין הזה, הייתי קודם פונה למנהלת. אל תצאי מנקודת הנחה שמישהיא שיקרה יכול להיות שהיא לא הייתה מעודכנת. שימי דגש על העניין שהילדים נשארו פרק זמן ארוך כשיש רק שתי מטפלות. הרי אין בעיה עם סיטואציה שמטפלת אחת הולכת 5 דקות לשירותים. העניין הוא שהילדים נשארו זמן ממושך ללא מטפלת לידם.
טיפ- פעם הבאה תשאירי את הדברים מחוץ לדלת ותתקשרי להגיד שהנחת אותם שם, ככה לא תצטרכי להיכנס
הילדים הם גשר אל עצמנו, שנתן לנו הזמן.
שלום חנוך { מתוך השיר "על פני האדמה" }
-
בתור אחת שעבדה בהרבה מסגרות חינוכיות בחייה אני אומרת חד משמעית- זה לא בסדר!!! שרון שמש- בהחלט לכל אחד מגיעה הפסקה, אך בזמן ההפסקה יש לדאוג לגיבוי מתאים. א-ס-ו-ר להשאיר ילדים כה קטנים ללא השגחה מספקת (וללא ספק שתי מטפלות על 18 ילדים זה ממש לא מספק).
אני מסכימה במאה אחוז עם לירון- רק כשמתרחשים אסונות (לא עלינו!) נזכרים פתאום בחשיבות של נהלים. לירון לא איחלה לאף אחד שום דבר! היא רק ציינה כמה שזה לא חוכמה להגיד שזה בסדר כל עוד לא קורה כלום.... אם חס וחלילה מישהי פה היתה מספרת שקרה משהו לאחד הילדים ולא טיפלו בו כראוי כי לא היה כוח אדם לא נראה לי שהייתן מגיבות אותו הדבר.
ולשאלתך- אני הייתי פונה ראשית למנהלת ואם לא עוזר ממשיכה הלאה....
-
בנות,
לא באתי בשום צורה שהיא להתווכח אתכן (זה באמת הדבר האחרון שחסר לי...
-
עדכון...הבוקר הבאתי את עופרי למעון, והחלטתי לפתוח את זה בנעימות ובאמת לדון לכף זכות, אז שאלתי את המטפלת של הבת שלי (ששיקרה ואמרה שהשניה בשירותים)
"ידעת ש** לא הייתה בשירותים? היא הלכה לאכול.."
ואזזזזזזזזז בום!!!!!!!! התנפלות מכל הכיוונים!!!
המטפלת שיצאה לאכול התחילה לצעוק עליי
-
אני בכלל לא נכנסתי לנושא כמות המטפלות לילדים, מה שנאמר לך כשרשמת את הילדה בגן צריך להיות.
אם שיקרו לך וזו פעם ראשונה-אולי זו אי הבנה אבל אם זה יותר...את צריכה להחליט מה טוב לבת שלך.
אני דיברתי ר-ק על נושא ההפסקה. וגם אם אכלתי עם הילדים בשעה 9 בבוקר זה לא אומר שלא מגיע לי הפסקה, קצת לנשום ולהתאוורר.
אכלת פעם עם 18 ילדים בני שנה? זה לא נקרא הפסקה...
כל מה שאמרתי זה לצעוק על מטפלת- לא יפה.
אגב מה זה מבוגרת??? 30? 60? מה זה משנה? כולנו בני אדם.
אם יש לך תלונה תפני לגורם המתאים..
-
לא ראיתי את התגובה האחרונה שלך, אבל לזה בדיוק התכוונתי.
לא משנה מה נאמר לך היית צריכה ישר ללכת למנהלת.
וגם את באת עם בטן מלאה, אחרת מה הקטע עם הציורים?
אני לא הייתי מסוגלת לשלוח ילד לגן שאני לא מרוצה ממנו.
-
יואוו זה פשוט מזעזע. ואני כבר מזמן אמרתי לך להעיף אותה משם, אז את תמשיכי לשלוח
פייס: ortal_hori
-
להב שלי נפצעה במעון בגלל שהײַו מעט מדי מטפלות מ מדי תשומת לב ויותר מדי שקרים שסובבים את הסיפור
וצלקת אחת שמכירה לנו כל יום לעמוד על שלנו ולא להתפשר
מבחינתי השקרים זה הנורא מכל
על כל השאר אני מוכנה לסלוח ולהבליג אפילו על התאונה שכמובן יכולה לקרות גם בבית...
-
ועוד טיפ חם כי באמת להכנס לכל עברנו עם המעון של להב זה קשה מדי מסובך מאוד
אם את לא מרוצה תוציאי מהמעון!!!! לא מחכים אפילו לא יום
-
מה זאת אומרת "לנשוך שפתיים ולחכות עד שנה הבאה?!"....
את משאירה אותה שם עוד שנה או שבקיץ הזה היא מסיימת שם?....
אני לא הייתי משאירה את הילד/ה שלי בגן כזה אפילו עד סוף השנה.
קודם כל החוסר עבודה הדידקטית עם הילדים מאד חשובה כבר מגיל קטן כל המוטוריקה עדינה / גסה, ציור , בצק וכו' זה מאד חשוב ולא הייתי מוותרת.
דבר נוסף אם הייתי יודעת שמשקרים לי פעם ועוד פעם ועוד פעם וכו'... מבחינתי זה אומר הכל.....
בהצלחה
-
תשמעי הבת שלך קטנה יחסית , את לא מרוצה תוציאי אותה היום !!!!!!!
תמצאי מטפלת /גן /פעוטון / משפחתון .. לא משנה העיקר שאת והילדה תהיו מאושרות ושקטות .
לא לחכות !