עזרה בבקשה-מישהי????? - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש


  • מה נש.????
    אורי שלי בן חמש ורבע ובגן שלו("חיידר" כך קוראים לגן אצל החרדים)
    לומדים לקרוא-ברמה של טקסטים שלמים עם ניקוד.
    לומדים ברמה גבוה מאוד!
    לאורי מגיל קטן היו בעיות בדיבור הגיה-הוא היה מדבר משובש,לא תקין ולא ברור.הלכנו לקלינאית וב"ה עכשיו מבינים את כול מה שהוא אומר אם כי הוא לא מדבר תמיד נכון......
    אם מישהו היה פוגע בו על האופן דיבור שלו וכו מיד הוא היה מסתייג ...הוא ילד שהביטחון העצמי שלו מאוד מאוד חשוב-וכול דבר כזה היה עוד יותר מרחיק אותו מהמטרה......
    משנה שעברה יש לו "רבה"(כמו מורה שמלמד אותיות +קריאה) שמלמד אותם קריאה-והוא מלמד לא כמו שצריך בכלל......אין מודעות פונולוגית יש רק לימוד הברות.אין שיטה תקינה של לימוד!!!!(גם הגננת הודתה לי על זה בפה מלא
    משנה שעברה השגתי לאורי גננת שיח-גננת מתגברת שתעבוד איתו על מה שהוא מתקשה בקריאה-דיברתי איתה עכשיו והיא אמרה לי "נעשה כאן מחדל חמור מצד המורה" אורי הוא ילד מחונן,מקסים,חכם,נבון.לא חסר לו כלום בהכול הוא טוב למעט -קריאה וזה רק בגלל המורה!!!!אולו המילים שלה......
    המורה הזה קרא לה לבוא לראות את אורי -איך הוא משתתף בשיעורים ולהראות לה שהוא כנראה בעייתי שהוא לא משתתף הוא חולם ,,הוא לא יודע וכו-והגננת שיח הזה אורמת לו אין מצב !!!!אורי ילד חכם אין לו שום בעיה-
    בקיצור היא נכנסה לכיתת לימוד והיא אומרת לי "מה אני יגיד לך-מחדל!!!!! אורי יושב בשורה רביעית מאחרוה על הלוח רשום מלא כיתוב של מילים-הוא לא בענינים והוא כמבון לא משתתף וזה סוג של שרשרת לא יודע-לא משתתף-המורה לא מקדם-הילד חא מתקדם-אין לו חשק-אין לו התקדמות-רמת הידע שלו נמוכה בהרבה מכולם!!!!
    אז הגננת שיח אורמת למורה "למה אורי יושב מאוחרה?" אז הוא אומר לה "כי ככה הא בחר" ברורררררררררררררר שככה הוא יבחר! את לא מקדם אותו לא נעים לו להיות מקדימה הוא מעדיף להיות בסוף כי הוא לא בענינים ושלא יראו את זה.......
    הוא אף פעם לא קרא לו ללמוד אותו ביחידות(לעומת אחרים שכן) הוא מזלזל בו.והילד מרגיש!!!!!!
    אז היא אמרה לו תזמין אותו להתפלל להיות חזן-איך שהוא ניגש היא אומרת הילד היה משהו אחר לגמרי-הרגיש טוב עם עצמו!!!!היא הראתה לרבה כמה הוא טעה!!!!!!!
    למי לפנות???????על המורה זהה אין שום פיקוח.
    מה לעשות??????
19 תגובות
עמוד 1
  • אין לי ידע איך זה מתנהל אצלכם .
    מי מעל המורה ?
    איזה סוג פיקוח יש על הגנים ?

    נשמע אכן שהוא ילד נבון ש"נפל" על איש חינוך לא מוצלח
  • אין פיקוח בקושי-גן פרטי של החרדים!!!אין תקציבים מהמדינה אין פיקוח למעט המנהלים של הגן_העיריה קצת...המנהל עזב עכשיו ככה שאין עכשיו עם מי לדבר.
    ניסינו לדבר איתו בעבר אבל לא זז כלום והילד ל התקדם!!!!!הוא ילד בלי בעיות בלימוד בכלל עילד חכם(לא אני אמרתי0איבחון שנעשה לו) ובכ"א לא התקדם כי הוא לא ראה נוכנות.והמורה כאן הוא האשם העיקרי שלא שיתףאותו שלא למד איתו וכו שלא שיתף אותנו .ואנחנו גם שלא ידענו שהמצב כזה חמור
  • אם אין פיקוח אז הייתי מנסה לדבר עם הרבה.
    אם לא עובד (או בכל מקרה) לשבת עם הילד בבית ולעבוד איתו על קריאה בעצמכם.

    יעל, אמא של יונתן ואיתמר
  • אנחנו עובדים איתו שעות עג שעות....זה לא הולך צריך בעל מקצוע...ודי הסתמכנו על הרבה במקרה הזה כי הוא אמור לעבוד עם כול ילד בנפרד אבל הוא הסתמך על הגננת שלו.....וככה זה יצא
  • אני הייתי מעבירה תלמוד תורה, גם אם הוא לא שייך לזרם המדוייק שלכם זה עדיף על פני הנזק לילד.
    בעלך ניסה לדבר עם הרבה? בהרבה מקרים הרבנים מקשיבים יותר לאבות מאשר לאמהות


  • אמ זאת מסגרת פרטית שאת משלמת עליה כסף
    אז פשוט להוציא אותו משם !
    אין שום סיבה שהילד יסבול בטח שלא בגיל כזה
    בגילאים האלו ההתפחות צריכה להיות בקצב נעים ולא בקץ מטורף
    שישאר עוד שנה בגן לא קורה כלום
    ולקחת הכל בפרופורציות ...
    הוא ילד ואל תשכחו את זה לרגע !!!!


  • אין מצב שהוא ישאר שנה-זה יפע בו בכול הנפש שלו לעולמי עד-הוא כ"כ רגיש בזה.והאגו שלו משחק המון.....
    אני חייבת לקדם אותו כמה שיותר בחצי שנה הקרובה!
    ואני בהחלט ישקול להעביר אותו תלמוד תורה.
  • בכנות???
    אני הייתי שוקלת להעביר אותו למוסד אחר אם זה הצוות שיש שם.
    אצל יהודה אני ממש לא מרגישה דברים כאלה והרבה שלו (שהוא גם המנהל החינוכי של החיידר) הוא מצויין מכל הבחינוצ ועובד מאוד קשה עם כל ילד בנפרד ולא מתקדם לשלב הבא עד שהוא לא מוודא שכולם יודעים ושולטים ומי שלא מצליח או מתקשה מופנה מיד לגננת שיח שיש להם בחידר לאבחון.
    אולי צריך להתייעץ עם רב מה לעשות ולא להעביר על דעת עצמכם אולי הוא צריך גן שפתי רק לשנה מסויימת אבל ברור שלהשאיר במצב הנוכחי הזה זו פשוט טעות!!!
    רכישת הקריאה היא השלב החשוב ביותר ומי שמפספס אותו זה יכול לגרום לו לבעיות כל החיים!!!

    מירי, אמא לארבעה מדהימים!!!
  • מירי-יהודה שלך הוא בגיל של אורי שלי.
    איזה שלב הוא בקריאה?קורא טקסטים שלמים?????
    אורי אצל גננת שיח -אני התעקשתי.אבל הגננת אמרה לי הוא ילד חכם ונבון מכול הבחינות הוא לא צריך אותי.אין לו בעיות למידה בכלל ואני לא יכולה לקדם אותו בקריאה כי אין לי את הכלים לכך.....הרבה צריך לעשות את זה או מורה מתקנת...למרות שהיא הדיגשה לי שהמצב שלו ויכולות הלמידה שלו לא היו אמורות להביא אותו להוראה מתקנת כי הוא חכם מכול הבחינות.
    אני לא יודעת עם מי להתייעץ.........אני מרגישה שהילד נפל בין הכסאות!!!
  • נשמע מאוד מלחיץ
  • עצוב
  • תנסו לדבר עם הרבי. לפעמים שיחה רגועה מביאה לשיפור...
    אני לא יודעת מה להגיד לך
    זה בעייה אנשי חינוך גרועם וזה לא רק אצלכם גם במגזר החילוני יש בשפע
    אפשר אולי שלא יכנס לשיעור אצלו? זה אפשרי?




  • תגידי לבעלך שידבר עם הרבה הזה. רק ככה הוא יקשיב.

    איזה בעסה כבר בגיל זה מעמיסים עליהם יותר מדי....
    פייס: ortal_hori


  • אם את מרגישה שאתם לא יודעים ללמד אותו - אולי תנסי הכנה לכיתה א' או מורה פרטית.

    יעל, אמא של יונתן ואיתמר
  • לא קראתי את התגובות מחוסר זמן אבל אני מכירה את המערכת הזאת
    קודם כל תדברו עם הרבה... יש פעמים ששיחה יכולה לעזור
    בכל אופן למה את לא מחליפה לו תלמוד תורה?
    מאיפה את אולי אני יכולה לברר לך על תלמוד תורה באזור?

    אצלנו ב"ה הוא התחיל ללמוד אותיות והרב מדהים אני גם בקשר שבועי איתו אז כך שנראה לי שקודם תדברי עם הרבה ואם לא עוזר תפני למנהל של התלמוד תורה
    ודרך אגב יש פיקוח על הרבה זה המנהל של התלמוד תורה ויש את המפקחת של הגנים

    "כל זמן שהנר דולק אפשר עוד לתקן"
  • בנות-תודה על התגובות!!!!!
    חיממתן את ליבי!!!!
    אויש הנושא הזה כ"כ מציק לי....
    מדובר בילד כ"כ פיקח וחכם שחבל לי עליו חבל-ולא לא אניי לא אומרת את זה סתם....זה אמת.
    גולי-האמת גם המורה המתגברת שלו אמרה לי שבעיקרון היה טוב יותר אם הוא לא היה נכנס לשיעור שלו.....אבל,אני לא בטוחה שזה גם יעשה לו טוב....ז"א ברור שתיהיה לו הרגשה טובה זה ברור.אבל אני כן רוצה שידע מה הרמה בכיתה וינסה להתאמץ...או שזה רק מרחיק אותו ומייאש אותו????
    הרבה-נקרא מחנך מעולה ...מרוצים ממנו מאוד...בעיקר מי שיודע את החומר וזה ברור כי הוא שמח יחד איתם ולכול הורה יש הרגשה טובה כשמחמיאים לו על הנחת מהבן.
    תבינו-כול הנושא הזה של לימוד אותיות קריאה-הוא כ,כ כ"כ חשוב בציבור החרדי-בכיתה ב מתחילים ללמוד גמרא!!!!!!(ספר תלמוד ברמה גבוה) ובכלל קוראים המון.....
    אני מרגישה שפיספסתי עם הבן שלי היקר!!!!ויש לי המון המון רגשות אשם!!!!
  • דבר ראשון, את צריכה להאמין שהכל מלמעלה ואת לא צריכה להרגיש אשמה כי את עשית מה שאת יכולה מצידך.
    יהודה עדיין לא ממש קורא טקסטים, הם עדיין לא הגיעו לשלב הזה, הם רק עכשיו מסיימים ללמוד את כל הניקודים.
    יש לו רבה מקסים שמלמד קריאה בשיטה מיוחדת שהוא פיתח שהיא ממש ממש ממש חוויתית לילדים כבר למעלה מעשרים שנה שהוא מלמד (אחת האמהות של החברים של יהודה אמרה לי שהוא לימד את בעלה!) והילדים מאוד מאוד נהנים.
    בחנוכה ועכשיו בפסח הוא נתן להם דיסק שהוא הקליט בשבילם במיוחד כדי שגם בחופש הם יחזרו וילמדו.
    אני יודעת שיש ילדים שבכל זאת צריכים גננת שיח אבל ב"ה אצלנו המצב הוא לא כזה (למרות שאנחנו כן עומדים להתחיל טיפול אצל קלינאית תקשורת)

    מירי, אמא לארבעה מדהימים!!!
  • מירי - אני מסכימה איתך שETD עשתה הרבה מאוד ואין מקום לאשמה עצמית (למרות שאין אפשרות להוציא אותה מאיתנו ;-) ), אבל לסגור את זה כ"הכל מלמעלה" ולהניח בצד ולאפשר לילד להיות מתוסכל בגלל רבה אחד שלא נכון לו?
    אני יודעת שזה ויכוח עתיק ימים, אבל עם כל הכבוד ל"הכל מלמעלה" אם אנחנו כאן למטה לא נישתמש במה שעומד לרשותנו ושהוא העמיד עבורנו עולמנו יהיה לנו ולילדינו רע ומר....
    אני בטוחה שETD לא חושבת אפילו על להרים ידיים ולאפשר לאורי להתגלגל בתיסכולו הרב אלא תהפוך עולמות ע"מ למצוא את הדרך הנכונה לו.

  • בנות -תודה.תודה ושוב תודה על התגובות....
    נכון "הכול מלמעלה" אבל הקב"ה נתן ונותן את הכוחות את היכולות שלנו לגדל את ילדנו ואנחנו בתור הורים שיודעים שהופקד אצלנו כזה אוצר יקר רוצים לעשות את הטוב ביותר בשבילו......
    אורי הוא ילד מקסים,חכם,נבון ורגיש ילד שלא רואים כול יום אני בהחלט לא אתן לו ליפול ככה...................בגלל חוסר ניסיון שלנו,חוסר רגישות של אנשי מקצוע וכו'.......
    נתפלל לד' שישלח לנו עזרה והצלחה בהכול אבל נעשה כול מה שנוכל.....
    אני ישמח מאוד אם מישהי תכול לתת לי עצות'עיונות מנסיונה....כי אני רואה את הילד ופשוט כואב הלב..........
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה