בתי ספר ויצירתיות - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • מה דעתכן על המקום של היצירתיות של הילד בתוך מסגרת בתי הספר?
    לפעמים יוצא לי לחשוב על זה ואני מקבלת את הרושם שבית הספר חונק את היצירתיות המחשבתית של הילדים. נראה לי מאוד לא טבעי שילדים קטנים ילכו למוסד עם חוקים נוקשים וישבו על הטוסיק כמה שעות כל יום, יאכלו סנדוויץ' מסכן שאמור להספיק להם לכמה שעות טובות וכו'. אני גם לא אוהבת את זה שבבית הספר יש, לרוב, רק תשובה אחת נכונה. יש ילדים עם המון יצירתיות שעלולים להתפספס בגלל זה.
    סתם מחשבה.
10 תגובות
עמוד 1
  • מאמר שקראתי לאחרונה ומאוד התחברתי
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4343151,00.html

    __________________________________________________________________

  • האמת כולנו גדלנו ככה והיה בסדר.....
    פייס: ortal_hori


  • שולי, מאמר קולע! תודה
  • אנחנו לא יצאנו בסדר!!! למה? כי כמו שבבית ספר עושים מה שהמורה אומרת כי היא יודעת מה טוב בשבילינו. לא יכולנו להביע כל התנגדות או לשאול שאלות קשות. וככה כשגדלנו קיבלנו את מה שהממשלה מחליטה בלי כל מחאה. איך זה שאף אחד מעולם לא התנגד על קיצבאות לחרדים והשבתת תחבורה ועליות מחירים וויתורים כואבים לערבים או לטייקונים.... 

  • כשאופק דין היה תינוק כל הזמן דיברנו על כך שנשלח אותו לבית ספר דמוקרטי...

    אבל מאז עברנו עיר ולצערי אין אחד קרוב אלינו
  • תכלס - בכיתה של 40 ילד (גם של 30 ואפילו של 25) אי אפשר להגיע לכולם, אי אפשר להתייחס לכל אחד עפ"י צרכיו, אי אפשר שכל אחד יעשה מה שנכון עבורו, המורה צריכה שקט ע"מ להעביר שיעור, ע"מ להספיק את החומר.
    הנפגעים הם כמובן הילדים שלא נמצאים בממוצע הכי בסיסי והם לא מעטים
  • תראי, אצלנו יש הרבה משפחות ששולחות לבתי ספר פרטיים.. שזה ההבדל ביניהם- בתשומת לב לילדים..
    יש גם עניין גדול של חיבור הילד עם בית הספר, מציאת מקומו בתוך הבית ספר.
    ויש הורים שמרגישים באיזשהו גיל (ממש לא כיתה א', בד"כ זה בא בחטיבה..) שהילד לא מוצא את עצמו בתוך הסגרת אז שולחים למקומות אחרים..
    יש מקומות שהם פחות עירוניסטיים, יותר מרחביים, שיש ילדים שפורחים שם..
    צריך לשים לב לילד ולהתחברות שלו אל המקום ולא להכריח ילד לשבת ולשבת ולשבת כשהוא בכלל בכיוון של לגדל חיות בטבע. זו דעתי..
    בציבור הדתי יש כל כך הרבה ישיבות- תיכוניות שהן לא במיינסטרים.. שהן לא בקטע הזה של להכריח לשבת כשילד מתחבר ללימוד בצורה שונה.

    בנוסף- אני חושבת שמורה בתוך בית ספר רגיל/ פרטי/ מיוחד או מה שיש- חייבת לפתח יצירתיות.
    לפעמים יש מצבים שאין תשובה אחת.
    וגם במכללה אני לא סובלת שהמרצה מכוון לתשובה אחת ורק היא נכונה.
    אני משתדלת לכבד כל ילד שמצביע ונותן מעצמו לשיעור, לחבר את זה לנושא ולקשר את הילד למה שנעשה בשיעור.
    גם אם התשובה שלו זה לא בדיוק מה שתכננתי לשמוע!
    אני חושבת שמורות עושות את זה.

    יש היום המון דגש על פיתוח חשיבה, יצירתיות, חשיבה עצמאית.
    לא נותנים את החומר בכפית כי היום כל ילד יכול לפתוח ויקיפדיה ולקרוא הכל. העניין הוא לא החומר אלא דרכי החשיבה, אסטרטגיות למידה.
    ככה אני רואה את השטח.
    http://www.ipanel.co.il/index.php?page=join&content=join&referrer_id=32212
  • פיתוש, אני באמת רוצה להאמין שהיום המצב שונה ממה שהיה בזמני.
    לפחות באוניברסיטה המצב שונה. ממש נהניתי ללמוד באוניברסיטה (כנראה שלא מספיק כדי להמשיך לתואר שני
  • אני חושבת שמאוד באופנה להתלונן על בתי ספר,
    אבל אין הכללה גורפת,
    כל ילד לגופו וכל בית ספר לגופו.

    אני אגב לא הייתי מסוגלת ללמוד במקום "פתוח" ו"זורם", כללים, מסגרת נוקשה וחוקים זה בדיוק בשבילי. כך שבאמת כל מקרה לגופו...
  • העברת תכנים בצורה המונית יכולה להעשות באופן האפקטיבי ביותר במסגרת של בית ספר, קשה להעביר תכנים מבלי שהילד "ישב וילמד".
    ישנם מורים מדהימים שמשקיעים את הלב והנשמה ויודעים להגיע אל כל ילד, בעלי סבלנות וגישה. לעומת זאת, יש מורים שמכינים תבנית ודורשים שהילד יתאים לאותה תבנית שהכינו. אם הילד לא מסתדר במסגרת התבנית על מידותיה המדויקות יש התנגשויות בין הילד לתלמיד.
    באופן כללי בתי ספר אכן הורגים את היצירתיות של הילד עם השנים, יש נושאים שנחשהבים לחשובים ביותר בעיקר הראליים לאחר מכן חשובים במידה הם המקצועות ההומניים וכל האומנויות למיניהם בקושי מקבלים ביטוי.
    לדעתי גם פחות מעודדים חשיבה יצירתית.
    אני הייתי ילדה מאוד יצירתית עם דימיון מאוד מפותח לקח לי הרבה זמן להתאים "לתבנית" בתי הספר, היה לי מאוד קשה, אמרו שיהיה לי קשה בעתיד בלימודים וכו' ובחרתי במקצוע שמאוד מתאים לי ויכול לבטא ולהדגיש את הנקודות החזקות אצלי, ובניגוד למה שאמרו אני אחרי תואר שני וכל מיני קורסים ולימודי תעודה.

    הנה קישור להרצאה מעניינת - "בתי ספר הורגים יצירתיות":
    http://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html?qsha=1&utm_expid=166907-20

    [url=http://www.freeglittergraphics.com]

    הילדים הם גשר אל עצמנו, שנתן לנו הזמן.
    שלום חנוך { מתוך השיר "על פני האדמה" }
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה