-
תכלס זה נכון שזוגות עובדים ללא ילדים או ילד אחד בריא בגופו ונפשו ״מפסידים״.
בגלל זה זה לא עיניין של ״נורמטיבי״ אלא עיניין של מטמתיקה בלבד עם כל הצער והכאב. אם למשל (בדוגמא המצחיקה שלי

) יש 400 ילדים שכל אחד זקוק לשקל אחד כדי ללמוד אבל בתקציב יש רק300 שקל אז מה יהיה הוגן? זה לא עיניין של שינאה ורצון להשמיד. אם היה מספיק כסף לכולם לא הייתה לנו בעיה.
אחת ויחידה אני מסכימה איתך הפעם.
-
אני קראתי עכשיו קצת מהדיונים שלכם....
ETD - הכעיס אותי משפט אחד שלך - "לחגיגות שלכם של יום העצמאות"
פייס: ortal_hori
-
אני חושבת שההיטפלות לחרדים זה בגלל שהם נתפסים כאוכלוסיה מתנשאת. הם כביכול חושבים שהם טובים יותר מכל השאר, אם כך, למה הם זקוקים כל כך לכל השאר? לא נעים לטפח את מי שלא סובל אותך.
אני גרה באיזור של אוכלוסיה חרדית והפשקוילים שמופיעים פה הם פשוט זוועה. שכנה שלי סיפרה לי שקיבלו את הילדים שךה ךתלתמוד תורה, וברגע ששמעו שהבן הגדול שלה משרת בצה"ל, הם הפסיקו לקבל את הבנים הקטנים יותר. היא גם אמרה לי שהרב שלהם אמר לא לרשום את הבנות לבית יעקב כי הן יסבלו מגזענות (אשכנזים, ספרדים). בפפעם האחרונה שאכלנו אצל שכנים היתה בדיחה על ספרדים. הם כנראה שכחו שאני ממוצא מזרחי.
חוץ מזה - בכניסה לבית הכנסת יש איזה שלט שאוסר על בעלי טלפונים חכמים להתפלל שם. הילדים של שכנים לא יכולים לבוא אלינו בימי חול בגלל שיש לנו סרטים במחשב. פעם ישבתי קדימה באוטובוס ומישהו הזוי אמר לי לעבור אחורה ויש עוד. יש לי גם חשבון אישי איתם, אבל את זה אני כבר לא אככתוב.
מה שכן, כיחידים, לא כחברה, אני מוצאת את רובם אנשים נעימים, מכבדים ונחמדים יותר ממה שהייתי רגילה אליו עד כה. כיחידים, הם לא מחצינים סלידה ממי שלא דתי כמוהם. הם גם ממש טובים בהשבת אבדה והימנעות מגזל.
ומה שניסיתי לכתוב כאן זה ששונאים אותם על דברים אחרים ולכן מחפשים דרכים "להוריד אותם אל העם", לחשוף אותם לכלל האוכלוסיה בתקווה שיום אחד הם יגלו שעבדו עליהם ושלחילונים אין קרניים.
אני לא עובדת ובעלי עובד ואף אחד לא מנסה בכוח להוציא אותי לשוק העבודה. למה? הרי הנשים שלהם עובדות מתוך אמונה שהן אלו שצריכות לפרנס ושהבעל צריך ללמוד. אני לא עובדת מתוך אמונה שאני צריכה לטפל בילדים ומי יקבע איזו אמונה היא לגיטימית ואיזה לא?
שירות בצה"ל - אם הוא בעייתי, אז שיעשו שירות לאומי או שירות אזרחי ואחר כך יחזרו לספסל הלימודים.הבעיה כאן זה המנהיגים שאוסרים. הרבנים שיושבים על כס המלכות, מנותקים מהעם ומחלקים פקודות הזויות. כאן בשכונה הופצו פשקוילים על "חרדקים" - חרדים קלי דעת שהעזו להתגיס לצבא. הם משלמים בהוקעה חברתית.
שיואו - חפרתי....
-
נטע- תתפלאי- אני מסכימה עם כל מילה שלך. וכמוני עוד אלפים.
יש המון חסרונות בחרדים כחברה ויותר ויותר יחידים ממנה סולדים מכך.
ויש גם המון שטויות שקומץ מטורפים מתוכן עושים- כדוגמת המודעות, שגם אני נחשפתי אליהן. אבל מעולם לא חשבתי שמישהו קורא אותן ברצינות
-
-
ארבעה דפי של דיון אני עוקבת ושותקת.
מי שמכיר אותי יודע שזה קשה לי
-
אויש בנות אני קוראת את התגובות...ודי זהאולי ניהיה קצת מוגזם....
ברור שיש כאן הרבה דעות ...ולא קל להעביר את הדעה של כול אחת לכולן.......
ובגדול הדעות כאן משרתות את האינטרס האישי של כול אחת מכאן....לא????כול אחת כאן זועקת את סיםורה האישי......
ולסיום אני ממש מצטערת אם פגעתי במישהי זו ממש לא היתה הכוונה.....
לא נעים לי שאחרות שקראו את התגובות שלי -קראו בצורה הרבה יותר קיצונית ממה שהייה צריך להאמר(מתוקונת-ח"ו לא התכוונתי להגיד שאנחנו לא "חוגגים" את יום העצמאות-התכוונתי להגיד שאין שום התייחסות לדתיים/חרדים ביום העצמאות ויכול להיות שזה בגלל שחרדים לא משתתפים בחגיגות האלו.....פשוט היתה על זה ממש שערוריה שלמה בעיריה שלנו והרבה חילונים גם התרעמו על זה שמוציאים כ"כ הרבה כסף...)
צבא ,שירות וכו-ביבי בום ממש לא הבנת אותי בנושא הצבא-בעלי לא משרת בצבא מסיבה אישית שלו(שלא קשורה לנושא ולא לפורום) וכתבתי והדגשתי שמרביתנו(ממשפחתי) משרתים אבל,גם הוספתי שהצבא די מקשה על החרדים.....
שוליקו-אני מבינה אותך......אני יודעת ושמעתי מהרבה שעלו לארץ שבכלל לא קל להם.....בעלך ואבי עשו צבא ושירתו המון במילואים למרות היותם עולים חדשים(אבל זה היה מרצון לא?????) שמרו והגנו על הארץ......
ונטע-וואלה את די צודקת החרדים נראים כציבור שחצן ומתנשא(לא שיאיר לפיד לא כזה) ולכן די נטפלים אליהם.....
טוטילה-אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ולכול אחד מאיתנו יש זכות להביא כמה ילדים שהוא רוצה אפילו 20.......אל תגידי לי רק שאת לא מביאה יותר ילדים כי את מפחדת שזה יהיה ע"ח אחרים......עזבי את כול המשפחות החרדיות שהאבא והאמא עובדים(וממצים את כושר ההשתכרות שלהם) ויש להם 5 ומעלה ילדים- לא מזכירים כמובן....כי מבחינת הציבור החילוני(לא כולם לפחות חלק) רוב החרדים לא עובדים ורוב החרדים מגדלים ילדים ע"ח השני(טוב,שמאמינים שניתם לגדל ילד ולתת לו אוכל מקצבה זעומה של 170 ש"ח) הבאת ילדים לעולם זה נושא של כול אחד ואחד ואפחד לא יקבע לי כמה ילדים להביא כמו שאפחד לא קבע להוריי לא להביא 5 ילדים כשהם גרו בחו"ל.......וגם אפחד לא יקבע לי מה הם ילמדו......
דווקא מצאה חן בעיני האמירה של יאיר לפיד "כול הורה צריך לדאוג לילדים שהוא הביא"(כאילו זלזל בשר חרדי שזעם על ההורדה בקצבאות.....) נכון אני ידאג להם להכול-כולל לימודים.....ותאמינו או לא -הם לא יהיו מפגרים מאחרים בני גילם חילונים......
שהילדים הללו ישרתו בצבא-זה כבר נכון והוגן מבחינות מסוימות או לפחות שירות אזרחי......
-
ETD, בעלי, בניגוד לכאלה ממשפחתך, שירת לא מבחירה. הוא חייב שירות. כי הוא אזרח מדינת ישראל. למרות שלא כל אזרחי מדינת ישראל חייבים בשירות, נכון להיום.
כנראה שלמרות שהוא גוי, החובות שלו למדינה גדולים יותר מיהודים טהורים.
-
שולי
-
שולי
פייס: ortal_hori
-
שולי לא התכוונתי להמשיך את הדיאלוג (??) הזה אבל הצלחת להרגיז אותי:
א. אין לי שום דבר אישי נגד גויים רוסיים, ולא כתבתי שכולם אנטישמים, אם כי לא מעט הם כאלו, וע-ל-י-ה-ם אני כותבת שאין שום סיבה לממן אותם. לבעלך יש משפחה יהודיה- אישה וילדים כך שהלגיטימציה שלו לחיות כאן היא מלאה.
ב. ציטוט ממך: "הגוי הזה כרגע עובד ומשלם הרבה יותר מיסים ממך והמשפחה שלך, והוא אחד מאלו שמממן לכאלו כמוך את האורך החיים שהם בחרו לעצמם"
מי את שתקומי ותקבעי לי שבעלך תורם יותר ממני למדינה?? שמשלם יותר מיסים?? למה את מכירה אותי אישית?? יודעת אם אנ עובדת או לא ואם כן במה?? יודעת מה עשה בעלי?? ואם עובד או לא??
לא מקובלת עליי ההתבטאות הזאת בכלל! ואת יודעת מה? בלי קשר שתדעי שאני קוראת את התגובות שלך ומעריכה אותך מאוד- אבל כאן עצבנת אותי!
פיוווו...............
-
אחת ויחידה
אני איתך בדעותייך אבל מניסיון כאן חבל על העצבים שלך
זה לא יעזור כמה שתיכתבי , וכמה שתצדיקי
מי שנגד הדתיים / חרדיים ימשיך ויהיה נגד תמיד
התקשורת עושה את שלה
אני מיזמן לא מביאה את דעותיי כאן
כי זה לא יעזור ...
למרות שיפה ונחמד לקרוא מה שאת כותבת

-
קרן
-
זו הבעיה שלא מכירים ולא יודעים מה באמת ...
ונכון צודקת יש הרבה חוסר ידע
ולרוב מי שלא מכיר ניזון מהתקשורת
שהחרדים מקבלים ומקבלים ולא נותנים כלום
ולא מנסים להבין ולהקשיב לצד השני וחבל
אני ממש קוראת לזה שינאת חינם

אבל כל הכבוד לך שיש לך כוח לכתוב


-
אני חושבת שצריך לעשות הידברות קולקטיבית בין חילונים לחדרים.
חרדים לא מבינים את חילונים
וחילונים לא מבינים את החרדים.
חרדים חושבים שחילונים כופרים, אנשים ריקים ומנוערים מתוכן ואין להם חיים פנימיים אמיתיים,
וחילונים רואים את החרדים כפרזיטים עצלנים אשר חיים על חשבון הציבור בחילוני ולא תורמים מאומה.
אני אישית מרגישה,
כשחרדי רואה אותי הוא רואה בי slut (באנגלית זה נשמע פחות בוטה
-
אלינור (??) אני מסכימה איתך במליון אחוז.
ממש הייטבת להגדיר את הבעיה.
ידעת להגדיר איך את מרגישה שחרדי רואה אותך, ואני יכולה לספר מה חילוני חושב כשהוא רואה אותי (אני יכולה להביא גם הרבה דוגמאות מכאן
-
אני נטלי
-
למה? כי המצב שקיים הוא בלתי נסבל, זה למה
פייס: ortal_hori
-
מעניין שזאת מדינה דמוקרטית להביא 10 ילדים אבל משום מה לפתוח בית עסק בשבת אסור...תחבורה ציבורית אין טלויזיה ביום כיפור אין....
מתי החרדים ויתרו על משהו?
-
נטלי :) :) חח נראה לי קראתי לך אלינור בעוד שרשור פה.. פעם כן זכרתי
-
אחת ויחידה, נכון, לא כתבת שכולם אנטישמיים, כתבת שרובם אנטישמים.
אז אני נפלתי על אחד שלא?
ומאיפה הנתון ההזוי הזה?
את מכירה הרבה גויים רוסיים כאלה? עשית סטטיסטיקה כלשהי?
אני אישית מכירה לא מעט גויים רוסיים עם סבתא יהודיה. אף אחד, אבל אף אחד מהם לא אנטישמי.
מה שכן, רובם המוחלט תורם למדינה הזו לא מעט, ולא אוכל חינם.
להגיד את מה שאת אמרת זה בדיוק כמו להגיד שכל החרדים אנטישמיים. להלן נטורי קרטא.
וכשבעלי עשק את המדינה וקיבל את הסל קליטה שלו, עדיין לא הייתה לא משפחה יהודית ואי אפשר היה לנבא שלגוי הזה תהיה אשה יהודיה.
אז איך תבחרי למי לתת זכות שיבה ולמי לא? תחתימי אותם על התחייבות להתחתן עם יהודיה? למי תתני לגיטימציה?
ורגע, אם אני במקרה לא הייתי נחשבת לפי הלכה יהודיה, אז לא הייתה לו לגיטימציה לחיות כאן? נפל בי הכבוד לתת לבן אדם לגיטימציה לחיות בארץ הקודש? וואו, תפקיד כבד הפלת על כתפיי הצנומות...
ובעלך לא שירת בצבא? לא משנה בכלל מה הסיבות... הייתה לו הפריולגיה לא לשרת. בעלי הגוי כן. וגם אם היו לו סיבות שלא, אף אחד לא שאל אותו.
למד אחרי החתונה וקיבל כמה שקיבל מהממשלה? בעלי למד אחרי הצבא ושילם המון(!) לממשלה.
בעלך עובד (או לומד, לא הבנתי) מתי שנוח לך? בעלי יוצא כל שנה ל 70 יום מילואים.
וזה רק מהנתונים שאת עצמך פרסמת.
אז כן, אני מרשה לעצמי לכתוב שבעלי תורם יותר.
אין לי מושג כמה אתם משלמים מס, גם לא מעניין אותי, אבל ברגע שאת מרשה לעצמך לפגוע בדברייך באוכלוסיה שלמה של אזרחי המדינה, תצפי שהתשובה תגיע אלייך בתור נציגת האוכלוסיה שלך.
__________________________________________________________________
-
shuliko

בעלך וחבריו הם בוני הארץ.
היי גאה בו.
-
את מאוד חדה וחריפה, אבל קצת מעוותת את דבריי.
א. לא כתבתי שרוב הגויים אנטישמיים. בתבתי "הרבה מהם"- מה שאכן נכון. מידע אישי. והיות ואת לא מכירה אותי ולא יודעת איפה אני עובדת ועם מי, אין לך ברירה אלא להאמין לי (או שלא. זכותך).
ב. בעלך בחר לעלות לפה מרצונו ולסבתי לאחר השואה לא הייתה אף מדינה אחרת שהסכימה לקבל אותה. עם כל הכבוד- אמנם לכולם הזכות לחיות היכן שרוצים. אבל זוהי מדינה יהודית. ואני מצטערת שאת מאלצת אותי לכתוב את זה כי ממש ניסיתי לא להיכנס לנישה הזו.
ג. נשארנו עם צבא ו600 ש"ח כפול 12 חודש שבעלי קיבל בעד לימודיו.
את הסכום הזה כמעט במלואו החזרנו ע"י מס הכנסה מעבודתו כרגע, מעבודתי, מע"מים למיניהם ושות'.
לא חייבנו אף אחד לתת את הסכום וכבר כתבתי שאם זה סלע המחלוקת וזה מה שיוצר את השנאה אז שיעיפו את הכסף הזה לכל הרוחות.
אז נשארנו עם הצבא. שאני לא אחזור כמנטרה על מה שכתבתי לעייל לגבי העניין.
ומכאן ועד הזכות לקרוא למי שאינו עומר שירות צבאי "אוכל חינם" המרחק רב.
וגם אני אגב שילמתי הון על לימודים. לא רק בעלך.
ואני ממש לא חושבת שפגעתי באוכלוסיה שלמה. ההיפך הוא הנכון. לדעתי.
-
בנותיי (הבנות של הגוי ההוא) לומדות בגן דתי. אפשר לומר חרדי. לא משנה כרגע למה. כעיקרון, אין לי בעיה עם התכנים שם. הדבר היחיד בערך שצרם לי, זה שבזמן הצפירה ביום הזכרון לחללי צה״ל הילדים לא עמדו. למה? כי זה בדיוק נפל על זמן התפילה שלהם והם היו באמצע התפילה.
נראה לי שזה אומר הרבה על הנושא של לגיטימציה לחיות כאן...
__________________________________________________________________
-
אני אגיד לך מה אנחנו עשינו תמיד בזמן צפירה? (שואה, זיכרון)
ישבנו וקראנו תהילים לעילוי נשמת ההרוגים.
כל אחד מכבד בדרכו.
ובשני ימי הזיכרון המשפחה שלי מתאבלת על קרובים
-
לצערי, המדינה הזו כפי שהיא כיום רחוקה מלהיות יהודית.....מכל מיני סיבות.
חלקן מטופשות וחסרות אחריות - אבל זה המצב הנוכחי.
לפיכך, צריך ללמוד להתמודד איתו ולא ללכת נגדו.
למה זוג מהמם ומתוק שראיתי בתוכנית הבוקר לא יכול להתחתן כי הבחורה לא עלינו אביה יהודי בלבד??? הם עשו צבא ועושים מילואים תומרים למדינה הרבה יותר מיהודים או אחרים שחיים פה ולהם אין בעיה להתחתן??
פייס: ortal_hori