-
כן!
כי זו מצווה גדולה..
אני חושבת שכשמישהו נפטר ויש באפשרותו לתת לאחרים חיים, זה המעשה הכי מדהים ואנושי שניתן לעשות בעולם הזה..
זו מצווה נדירה כי המקרים של מוות מוחי והסיכוי של הצלת האיברים גם במוות מוחי הם ממש קטנים!
אני מאמינה שכשתהיה תחיית המתים הקב"ה בגדולתו ובחכמתו האינסופית- ימצא דרך להחיות אותנו גם בלי הכלייה שחסרה לנו בגלל שתרמנו אותה..
http://www.ipanel.co.il/index.php?page=join&content=join&referrer_id=32212
-
כן!
מכל הסיבות הנכונות
__________________________________________________________________
-
כן, אבל חתמתי בלי לחשוב יותר מדי,
היום אני לא בטוחה שהייתי חותמת,
פשוט כי כשיש ילדים את פתאום חושבת שיש דברים שאסור להחליט בשבילם.
אולי יהיה להם קשה לעשות זאת? הרי יותר קל נפשית כשקוברים הכל וזהו. אומנם השיקול של הצלת חיים גובר, אבל בכל זאת.
בכל מקרה אני חתומה.
-
לא חתמתי ... סוג של סיבוב אצלי "נגד עין הרע"
-
בטח.
כבר לפני שנים.
למה? כי אם אני לא אצטרך להשתמש באיברים שיירקבו באדמה אז למה שמישהו אחר לא יוכל להנות מהם ולחיות בהקלה משמעותית-בריאותית?
האיש כמובן חתום גם הוא וגם הוריי ואחיי.
-
לא
פייס: ortal_hori
-
עדיין לא
-
כן , אני חתומה כבר הרבה שנים .
גם בעלי ומשפחה שלי יודעים שזה הרצון שלי
http://www.holdthatpic.com/
-
כן - ממזמן.
אם אני מתה - מה איכפת לי אם זה יעזור לאחרים?
יעל, אמא של יונתן ואיתמר
-
חתמתי על זה בגיל 18 בצבא
-
לא
-
ברור
אני ממש בעד
שיקחו הכל, מה שאפשר כדי להציל
ושכנעתי את כל המשפחה שלי גם
-
לא חתמתי ולא אחתום.
יש לי קטע כזה, סוג של נגד עין הרע או משהו בסגנון....
אני גם לא רוצה שבאופן לא מודע, מישהו יחכה למותי...
תמיד יש מן קטע כזה, כשמישהו חס וחלילה זקוק להשתלה, הוא באופן שרירותי מחכה שמישהו ימות כדי לקבל סיכוי לחיים...
בקיצור, אני לא בטוחה שהייתי ברורה
-
לי לא ממש היית ברורה
לא חתמת נגד עין הרע
אבל... (ושלא נדע ) האם הנחית את משפחתך או את בן זוגך מה לעשות....?
-
לא חתמתי...וגם בעלי לא - בגללי יש לי בעיה כזו....קשה לי המחשבה שאני או מישהו מיקריי לא ייקבר "שלם"
-
לא נתתי הנחייה לאף אחד
נטלי
-
שלשום חתמתי ברגשות מעורבים. בכל זאת מדובר בסיטואציה טרגית.
-
ברור שזה קשה לחתום, מדובר בסיטואציה טרגית,
ובלי עין הרע וכו'..
אבל לפחות בסיטואציה הטרגית אם תקרה, חלילה וחס, בלי עין הרע.. טפו טפו..
נעשה משהו טוב לעולם!
http://www.ipanel.co.il/index.php?page=join&content=join&referrer_id=32212
-
לא חתמתי.
זו הייתה הוראה של אמא שלי ז"ל. גם מסיבות של אמונה וכו'...
אני בעד לתרום כמובן,
אבל זה תלוי סיטואציה לפעמים
ואני בהחלט לצערי יכולה להעיד.
אמא שלי לדוגמה סבלה המון לפני שנפטרה.
עברה ניתוחים, בתי חולים
רוב הגוף כבר לא תפקד
"...אמא שרה לבן בלילה... אמא כאן לידך כל הזמן..."
-
-
שיר
-
לירון, לא נראה לי שאפשר לשפוט על העניין הזה. מבחינה רגשית זה נושא מורכב וכל אחת נושאת את המטענים שלה. אני תמיד הייתי בעד תרומת איברים ואפילו אמרתי את זה לבעלי פעם, אבל מכאן ועד לחתום היה לי מאוד קשה. בעלי הפחיד אותי שאם יש לי כרטיס אז לא יטרחו להציל אותי בכל מחיר
-
גם לי קצת צורם התשובות השליליות, אבל לא מתכוונת לפתוח דיוןמעל זה. נושא רגיש מדי...
__________________________________________________________________
-
שיר הרגת אותי
פייס: ortal_hori
-
מכבדת לגמרי
-
לירון, אני מבינה למה התשובות השליליות צרמו לך,
אבל לא כל אחד חייב לחתום עדי, מדובר בנושא רגיש, מדובר בגוף של בן אדם וכל אחד עם החלטותיו שלו
-
אני ובעלי חתמנו. אם אפשר להציל אז למה לא?
חוץ מזה הבנתי שזה הדדי. מי שחתמה תהיה לה עדיפות לקבל תרומה על פני מי שלא חתמה...
-
כן, מזמן.
שיר -
-
יכול להיות..אבל אני גם יוצאת מנקודת הנחה שיש הרבה אנשים שלא חותמים פשוט מבורות...
לא כי הם בורים וטיפשים..אלא הכוונה בורות בנושא
כשבאמת התעמקתי בזה וקראתי על זה הבנתי שזה גם דו צדדי.ואדם שחותם "עוקף" בתור אנשים אחרים שזקוקים גם הם להשתלה (או משפחותיהם) והוא לא חתום...זו גם נקודה למחשבה
ואני מכבדת..אבל זה צורם לי וזכותי לא להסכים עם זה..בכוונה לא פתחתי דיון אלא רק אמרתי שזה צורם לי.......
-
התשובה שלי ממש כמו של ענת :
לא חתמתי...וגם בעלי לא - יש לי בעיה כזו....קשה לי המחשבה שאני או מישהו מיקריי לא ייקבר "שלם"
בעלי יודע שאני לא מעוניינת שיילקחו ממני דברים
-
עד שהכרתי את בעלי לא ידעתי שיש אפשרות כזאת לכרטיס אדי. חשבתי שמספיק לידע את המשפחה שאני רוצה לתרום.
כשראיתי את הכרטיס אצל בעלי והבנתי שמי שיש לו את הכרטיס יש לו עדיפות אז מייד עשיתי את זה.
לכן חשוב לידע את מי שבעד זה שכדאי לחתום על הכרטיס בשביל ח״וח אם יהיה צורך אז ידעו שיש לאותו אדם עדיפות.
-
שיר היקרה. כאב לי לקרוא על הסבל של אימך


לא הבנתי אבל את מה שרשמת ״לא חתמתי. זאת הייתה הוראה של אמא״ היא הורתה לכם לא לתרום איברים שלכם או שלה? אני רושמת לך רק בגלל שכתבת שאת בעד. עכשיו כשאת בעצמך אמא לא היית רוצה לחתום? לא היית רוצה שתהיה לך ולמשפחתך עדיפות לקבל איברים אם חס וחלילה יהיה צורך?
-
לירונועם
-
בטח שכן!!!!!
גם אני וגם בעלי!!!
-
טוטילה,
אמא שלי הייתה בעד לתרום איברים!
אבל מטעמים של עין הרע וכאלה היא כל הזמן דיברה על שלא לעשות את הכרטיס הפורמלי הזה...
לאו דווקא לפני מותה אלא תמיד.
אגב, אני הבנתי שגם מי שיש לו אדי עדיין שואלים את בני משפחתו לגבי תרומת איברים. אולי מאז השתנו ההנחיות אין לי מושג
"...אמא שרה לבן בלילה... אמא כאן לידך כל הזמן..."
-
מאוד קשה לי לקרוא את התגובות המתנגדות.
והתלבטתי הרבה אם לכתוב.
אני פשוט לא מצליחה להבין. לא מצליחה.
אלפי אנשים מתים סתם. סתם!!
רק מלדמיין את הסיטואציה, שבה ח"ו ח"ו אחד היקרים לי נזקק לתרומה- ובסכנת חיים ובמקביל איברים טובים נקברים סתם להירקב ולהיאכל ע"י תולעים!
איזה חוסר אונים! איזה תיסכול!
אני לא מבינה. מה הדילמה בכלל?
אני אישית חתמתי כמובן, וגם הנחתי את בעלי שאם ח"ו- שייקחו ממני ה-כ-ל.
לא אכפת לי גם אם זה לא מציל חיים אלא רק משפר למישהו את החיים בקצת- שייקחו.
מיכל
-
אני רוצה לתרום את הגופה שלי למדע ( או כפי שבעלי אומר למדע הבדיוני חח)
-
לא.
-
mikibh, יש אנשים שלא רוצים להיות ב"מאגר" האיברים,
מבחינתך, אין מה להתלבט, אבל מבחינת אנשים אחרים, כן יש מה להתלבט.
אני לא מבינה מה את לא מבינה?
לי למשל אין בעיה לתרום דם למאגר הדם, בבקשה, תקחו ממני בכיף, דם שלי טוב ואני שמחה שדם שלי יכול לעזור למישהו.
אבל יש לי בעיה להירשם למאגר האיברים הפוטנציאליים כל עוד אני בחיים.
אם חס וחלילה משהו יקרה לי אני אתן הוראה בעל פה למשפחה שלי שאני מסכימה לתרום את האיברים אם מישהו יבקש,
אבל להיות "רשומה" כתורמת פוטנציאלים ממש לא מתחשק לי.
דרך אגב, יש אנשים שלא מוכנים לתרום דם כמוני, אני לא שופטת אותם ואני לגמרי מבינה אותם.
חתמם אדי, כל הכבוד לך
אני לא חתמתי, וכל הכבוד גם לי,
אם יבוא הרגע, חס וחלילה, מי שצריך איברים יקבל ממני, אבל אני לא נרשמת מראש
נטלי
-
אלי-
לא את זה אני לא מבינה. זה בכלל לא משנה אם חתמת או לא.
אני לא מבינה את הרצון להיקבר "שלמה". כאילו יש לזה איזה משמעות.
לא מבינה איך מישהו מעדיף שיינתקו את הלב הפועם שלו (שנמצא בגוף מת) וייתנו אותו מאכל לתולעים על פני הצלת חיים של מישהו אחר.
איך מצד אחד ברור לכולם שאם ח"ו נהיה במצב שנזדקק או מישהו מיקירנו יזדקק לתרומת איבר, נתפלל כל יום שיימצא איבר כזה ואף נהיה מוכנים לתרום איבר מגופנו שלנו,
אבל אם נמות- זה בסדר שהאיברים יילכו לעזאזל ואנשים ימותו מוות שיכול היה להימנע.
מיכל
-
חתמתי מזמן ובעלי עכשיו חתם, סוף סוף השתכנע, אנחנו בעד לקחת רק איברים מצילי חיים ולא סתם. למשל קרניות לא מוכנים או דברים כאלה ... לא שזה לא חשוב, אבל זה לא משהו של חיים או מוות.
-
אה לא ראיתי את השרשור הזה ועניתי בשרשור נוסף של טוטילה. אני מאמינה שאיש איש באמונתו יחיה.אני ובעלי בחרנו לתרום כל איבר שרק ירצו, בעלי בהתייעצות עם איש דת ואני בלי התייעצות רצוני בלבד. ודאגנו ליידע את המשפחות שלנו.
-
לא
אלי, תן בי את השלווה
לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם
האומץ לשנות את אשר ביכולתי
והתבונה להבחין בין השניים
הזורע חיטה דואג לשנה,
הנוטע עצים דואג לשנים,
המחנך נפשות דואג לדורות (הרב קוק)
אדם הוא מעט ממה שנולד עימו, והרבה ממה שהוא עושה מעצמו. (אלכסנדר בל)
לעולם לא מאוחר מדי להיות מי שיכולת להיות. (ג'ורג' אליוט)