דילמה....כיתה א ותוצאות מיצב - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • הי,
    משרד החינוך פרסם את תוצאות מבחני המיצב בבתי הספר, במטרה לעזור להחליט לאיזה בי"ס לשלוח את הילדים.
    בביה"ס אליו נרשמנו התוצאות הרבה מתחת לממוצע, ממש גרוע, ואני פשוט מבואסת מזה בצורה רצינית. אין לי הרבה ברירה כרגע כי זהו בית הספר האזורי....(אלא אם כן אחליט לנסוע ולהסיע חצי שעה הלוך וחצי שעה חזור בכל יום...)

    השאלה היא האם הנתון הזה באמת חשוב לדעתכן?
    סך הכל ידעתי שזה לא בית הספר הכי טוב בעולם, אבל לא חשבתי שהרמה שם עד כדי כך נמוכה....
23 תגובות
עמוד 1
  • איפה רואים את זה?? אני גם סקרנית
    פייס: ortal_hori


  • וואוו זה מרתק
    פייס: ortal_hori


  • אוף....אצלנו ממש לא....אני מאוד מודאגת.
  • לא הבנתי כלום
  • לנו אין מיצ״ב
  • בית ספר אחר שיחסית קרוב אלינו הוא גם לא משהו אבל בכל זאת יותר טוב.
    אבל אני לא רוצה לשלוח לשם כי מבחינה חברתית זה יפגע מאוד, אנחנו גרים ביישוב קטן, וחשוב שהחברים יגורו קרוב ויהיו מבני המקום.
    בית ספר מעולה מבחינת מיצב נמצא כחצי שעה נסיעה מכאן. חשבתי שאולי אם אראה שמדובר בתת רמה אז אשלח לשם בכיתה ב'. כלומר, לחכות שנה ולראות. מה דעתכן?
  • שולי נראה לי מוזר, למיטב ידיעתי זהו מבחן ארצי לכלל בתי הספר.
  • יש בתי ספר שמשקיעים המון במיצ"ב, ע"ח שעות לימוד של מקצועות אחרים, ע"ח שעות חברה, יש בתי ספר שממש עובדים על זה חזק.
    יש גם בתי ספר שמבקשים מהתלמידים היותר חלשים לא להגיע לבי"ס ביום המבחן....
    המבחן הזה לא ממש משקף את הנעשה באמת, את הערכים הניתנים בבית הספר, את ההשקעה בחינוך ולא רק בהעברת תכנים וכו....


  • בתור מורה אני מסכימה עם ענבר.

    אי אפשר להתעלם מהעובדה שכשהאוכלוסייה מוגדרת כקשה יותר, הציונים לרוב יהיו נמוכים יותר מבשאר המקומות.
    אבל הציונים הגבוהים בשאר האזורים לרוב לא משקפים, מהסיבות שציינה ענבר, ומעוד סיבות "יפות"..

    כך שיש עוד צדדים למטבע חוץ מציוני מיצב.

    אם כי אם היה עוד בי"ס באיזור הייתי מכניסה אותו בבירור למכלול השיקולים.

    לדעתי אם הצוות חם, הילדים ממושמעים ויש אווירת למידה- אין סיבה בגלל ציוני מיצב לדחות על הסף את בית הספר.

    הייתי מציעה לך ללכת לעשות שם סיבוב באיזה יום ולהתרשם מהאווירה בעצמך
  • ענבר אני בשוק שמבקשים מהחלשים להעדר

  • איך המורה? איך המנהלת? מה אומרים שאר ההורים בישוב?
    איך הילד שלך מבחינה לימודית? חזק? חלש? וחברתית?


  • את צודקת בקשר לתוצאות חלשות- שהגיוני יותר שהן נכונות. זה מה שכתבתי.
    בקשר לגבוהות- העניין מוטל בספק רב.
    (שמעתי על מקרים קיצוניים יותר- שלוקחים את כל החלשים ל"שיעור" בספריה/מחשבים וכו כדי שלא ינכחו
  • מה אומרים השאר? אנחנו גרים במקום מתפתח, לאט לאט מצטרפות עוד משפחות צעירות שמחזקות את המקום....הרבה הורים מעורבים כאן, אני מאמינה שמשהו מהמאמץ הזה עוזר. השאלה האם עוזר מספיק.

    אם כך אלך לראות את בית הספר, על אף שאני לא ממש סומכת על עצמי שאצליח לקלוט "הלך רוח" מסיבוב כזה. אחת ויחידה מה את מציעה לשאול, איך לבדוק, מה לבחון?
  • נראה לי שכדאי שתגיעי לקראת ההפסקה, כך תשמעי גם את הילדים- שפת הדיבור, אולי תצפי פיזית בהתנהלות שלהם, בנימוס, בשפה, אלימות אם יש.. תבדקי ליד חדר מורים איך הקולות משם, איך נשמע הצוות- האם ממורמר/שחוק/מבוגר או שצעיר, עם חיוניות והומור- שאני חושבת שחשוב ובא לידי ביטוי בחיבור לילדים.

    אני הייתי מביאה איתי את הילד/ה שעולים לכיתה א כדי להראות לו מה זה בית ספר וכדי לתרץ את הנוכחות שלי שם
  • תודה

  • ממש מסכימה עם מה שאמרו מעליי
    פייס: ortal_hori


  • אנחנו הגענו לכמה בתי ספר במפתיע לבדוק את האוירה וההתנהלות.
    הסתובבנו בהפסקה, ראינו איך נכנסים לכיתות בסוף הפסקה, נכנסנו למנהל/ת דיברנו איתם, אמרנו שבאנו לראות כי יש לנו ילדונת שעולה לכיתה א', זה מקובל והגיוני.


  • גם אני עשיתי סיור בבית ספר. בלי הילדה.
    היה לי לא נעים בהתחלה, אבל המנהלת משכה אותי בעצמה להסתובב ולהתרשם.
    הראתה לי כל מיני מקומות גאווה שלה, את הכיתות, את המורים.
    אני יותר הסתכלתי על הקישוט של הקירות. רואים לפיהם מה התכנים, מה הדגשים של הבית ספר.
    האם הקישוט נתלה איפשהו באוקטובר ולא הוחלף מאז או שהוא מעודכן ומסודר.
    האם יש עבודות של הילדים על הקירות או באיזו פינת תצוגה
    האם הילדים מסתובבים הרבה באמצע השיעור, מסיבות שונות.
    איך הם פונים למורים? האם בכבוד?
    איך הם פנו למנהלת? בפחד? אמרו שלום כשהיא עברה לידם?
    ראיתי הרבה ילדים בתורנויות כלשהן של סידור, אירגון וכו׳.
    ראיתי ילדים שהמורה שלחה למזכירה לצלם דפים.
    האם הלכו ישר לשם ובחזרה?
    הייתי בהפסקה, בדקתי את רמת האלימות.
    ראיתי במה הם משחקים.
    בדקתי אם יש נוכחות של מבוגר בהפסקה.
    בדקתי אם יש הרבה ילדים שיובים לבד בצד.
    ועוד כל מיני.
    כמובן ששאלתי מלא שאלות
    כמה ילדים בכיתה? מה הנסיון של המורה? מה לגבי חוגים בצהרון? והכנת שיעורי בית? מה המערכת שעות? האם יש שיעורי תגבור למתקשים? שאלתי לגבי אוכל בצהרון ומה המדיניות לגבי ילדים ש״משעמם להם״ בשיעור פשוט כי הם קולטים מהר מדי (בעיה שלי בילדות. המשקעים הכי רציניים שלי מהיסודי). כל מיני שאלות. ברור שאת התשובות צריך לחלק בחצי, כי בכל זאת, היא מפרסמת את הבייבי שלה, אבל אפשר להבין את הלך רוח הכללי.

    אלו היו הדברים שחשובים לי. כפי שאת רואה, אף אחד מהדברים לא מיוצג במיצ״ב.

    וכן, אני יודעת שיש בתי ספר שעובדים אך ורק עבור המיצ״ב ומוכנים לעשות הרבה דברים לא כשרים כדי שיהיה ציון גבוהה במיצ״ב

    __________________________________________________________________

  • תודה

  • אני בכלל לא מבינה את הדילמה..
    מי שואל אותנו לאן אנחנו רוצים לרשום את הילדים?
    יש איזור רישום, ויש את הבי"ס האזורי..
    כל השאר הם בתי ספר פרטים שעולים הון.
    לא?

    ומיצ"ב.... מי באמת עוד לוקח אותו כפרמטר בבחינה של הבי"ס...?
    בושה שעוד עושים את המבחן הזה..
    שנה שלמה הילדים לומדים רק למיצ"ב, רואים את המורות יוצאות מדעתן מרוב לחץ רק בגלל המבחן הזה...
    רק כדי להוכיח, כדי לצאת ב"עשירון העליון"..
    שטויות במיץ עגבניות!
    עם החלשים מושיבים עוזרות שיעזרו להן, ואפילו לחכמים מגלים את התשובות..
    http://www.ipanel.co.il/index.php?page=join&content=join&referrer_id=32212
  • אצלנו כרגע בירושלים יש בחירה בין 2 בתי ספר, וגם כשנעבור אז גם שם יש בחירה בין 2 בתי ספר, לא הכל הולך אוטומטי לפי אזור


  • וואי אין נלחצתי...
    "...אמא שרה לבן בלילה... אמא כאן לידך כל הזמן..."

מותר ואסור לאכול בהריון והנקה