איך מתקנים טעיוית? - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • יש לבנות מילים שהן אומרות אותן לא נכון בקביעות.
    טעיות נפוצות, כמו "לטאטות", "למאלות", ״יושנת״.
    שזה יכול להיות שמעו בסביבה שלהן
    וגם מילים שמלכתחילה הן בנות אותן לא נכון וממשיכות לדבוק בצורה השגויה
    כמו "ניפרק" (התפרק) ועוד הרבה כאלה.
    אני מתקנת כל פעם והן חוזרות אחרי על המילה הנכונה, אבל הטעות חוזרת על עצמה שוב ושוב.
    עכשיו שיחקנו במשחק חרוזים וכל פעם התפרקו לאביגיל חרוזים. וכל שניה - נפרק לי, נפרק לי.
    וכל פעם אני מתקנת.
    ובעוד 5 שניות שוב, נפרק לי.
    עד שפעם אחת מעט התעצבנתי כבר ואמרתי לה שהיא כבר גדולה ועולה לכתה א' והגיע הזמן לדבר נכון ולזכור סוף סוף את המילה.
    אני יודעת שעשיתי טעות ולא הייתי צריכה להגיד את זה.
    היא התחילה לבכות (היא רגישה אצלי לדברים האלו) ואני הרגשתי חרא.

    אבל מה עושים?
    השיטה של לחזור על המילה נכון ושהן חוזרות עליה פשוט לא עובדת.
    וזה צורם לי באוזן שהו מדברות ככה
    הבעיה אצלי?

    __________________________________________________________________

12 תגובות
עמוד 1
  • הן בגיל שעדיין אפשר לטעות, הן תלמדנה.
    בגילאי 4-6 זה בדיוק הזמן שהן מרחיבות את האומר מילים ומתחילות להבין את הדקדוק.

    סבלנות
  • גם אני בדעה שהן ילמדו לבד....
    כשהן טועות במילה תחזרי על המילה בצורה נכונה כשאלה- למשל כשאביגיל אומרת "נפרק לי" תאמרי בשאלה: "באמת? התפרק לך? "....בסוף היא תפנים.


  • כל הילדים שאני מכירה אומרים "נפרק"
  • יונתן אומר שהוא נקפא לקרח
  • אין צורך להיתרגש זה קורה..
    הקושי הלשוני הוא עוד טרי אצל ילדים בגיל הזה
    הכי חשוב,(וזה גם מה שמלדים בבית ספר להורים)
    שלא תעשי שום דבר שיערער את ביטחונו של הילד בעצמו.

    ****
  • גם הבן שלי ככה והוא בן 6.
    במקום תורך הוא אומר תורייך
    במקום נחנקתי הוא אומר חינקתי
    צריך רק לחייך!
  • אויש שולייי
    פייס: ortal_hori


  • אותי זה דווקא משעשע . זה תזכורת שהם עדיין קטנים
  • זה מה שאני בדרך כלל עושה. פשוט אומרת את זה בצורה נכונה.
    טוב, מקווה שזה יעבור עם הגיל
  • אני הבנתי שלא מתקנים, אלא פשוט אומרים את זה בהטייה הנכונה בתור תשובה או משפט כללי,
    ולא כתיקון.
    תיקון יכול להיות מתסכל, כמו שנוכחת לדעת.

    בסופו של דבר זה מופנם.


    "...אמא שרה לבן בלילה... אמא כאן לידך כל הזמן..."

  • אני רק חוזרת על המשפט מתוקן....



    אלי, תן בי את השלווה
    לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם
    האומץ לשנות את אשר ביכולתי
    והתבונה להבחין בין השניים

    הזורע חיטה דואג לשנה,
    הנוטע עצים דואג לשנים,
    המחנך נפשות דואג לדורות (הרב קוק)

    אדם הוא מעט ממה שנולד עימו, והרבה ממה שהוא עושה מעצמו. (אלכסנדר בל)
    לעולם לא מאוחר מדי להיות מי שיכולת להיות. (ג'ורג' אליוט)


  • גם אני רק חוזרת על המילה הנכונה

מותר ואסור לאכול בהריון והנקה