בעיניין תרומת איברים מעניין אותי - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • האם מי שהוא נגד לתרום איברים, אם חו״ח הוא יצטרך איבר כלשהו, הוא יסרב לקבל?
    ומה דעתכן אם מישהו מוכן לתרום מאינטרס אישי (״לעקוף״) בתור ולא בגלל שבאמת חשוב לו להציל חיים?
    ואם מישהי מוכנה להיות אם פונדקאית בשביל הכסף ולא בגלל שחשוב לה לעזור לנשים שלא מצליחות?
    סתם מעניין אותי...
16 תגובות
עמוד 1
  • אז אני חתומה על כרטיס אדי מגיל 18 בדיוק כמו שהייתי תורמת דם (היום כבר לא בשל אפילפסיה) מתוך אמונה אישית שכל המציל נפש אחת.....
    כשהכרתי את בעלי דיברנו ושכנעתי גם אותו לחתום על הכרטיס. ההבדל שהוא סימן שם באישור איש דת
  • אז אני אענה על השאלות שלך
  • אני חתומה אז השאלה הראשונה לא רלוונטי בכלל.
    חתמתי הרבה לפני שהיה את הקטע של קדימות בתור, אז זה בטוח לא ממניעים אלו.
    אבל אני דווקא מרוצה מזה שעשו את הקדימות בתור.
    קודם כל, זה גורם ליותר אנשים לחתום וזה מעולה, לדעתי.
    פחות מעניין אותי מה המניעים של האנשים החתומים. מעניין אותי שיהיה ניתן להציל יותר אנשים.
    ושנית, אני חושבת שכן, מי שחתום מגיע לו לקבל קדימות בתור. מי שהצהיר שמוכן לתת, יש לו זכות לקבל קודם. זו דעתי. מה גם שאני חתומה ואם חו״ח אני אצטרך, אשמח מאוד לקדימות בתור.
    זה המעט שניתן לגמול לי על כך שאני כל החיים רשומה כנושאת איברים פוטנציאליים, וזה בת׳אכלס לא הכי נעים בעולם. אבל אני מוכנה לשאת בנטל ולכן גם אשמח לקבל משהו בתמורה. שלא נצטרך, כמובן.
    כל האנשים שלא מוכנים לתרום מטעמי דת למשל אבל לקבל לא מפריע להם, זה יכול להרתיח אותי!
    זה הדבר הכי מרגיז בעולם!

    לגבי פונדקאות, לא נראה לי שמישהי עושה את זה רק בשביל הכסף. המחיר שהאשה משלמת, פיזי ונפשי הוא גדול מאוד ושום כסף שבעולם (לא הכסף שמשלמים על זה בכל מקרה) לא יכול לפצות על הקשיים העצומים שכרוכים בזה. אז אם לא היה בזה גם את התרומה האדירה ש״מפצה״ על הקושי, לא נראה לי שמישהי הייתה מוכנה לעשות.

    __________________________________________________________________

  • השאלה הראשונה נראית לי צינית לגמרי
    "...אמא שרה לבן בלילה... אמא כאן לידך כל הזמן..."

  • האם מי שהוא נגד לתרום איברים, אם חו״ח הוא יצטרך איבר כלשהו, הוא יסרב לקבל?
    שאלה רטורית. אף פעם לא חשבתי על זה, אבל א נראה לי שיש לו איזהי ברירה אם הוא רוצה לחיות, לא?
    ומה דעתכן אם מישהו מוכן לתרום מאינטרס אישי (״לעקוף״) בתור ולא בגלל שבאמת חשוב לו להציל חיים?
    לא נראה לי שיש כאלו אנשים....
    ואם מישהי מוכנה להיות אם פונדקאית בשביל הכסף ולא בגלל שחשוב לה לעזור לנשים שלא מצליחות?
    העיקר שהיא עוזרת - הכסף זה בונוס כאן. תשאלי אימהות שהביאו ילדים בשיטה הזו. אם זה לא היה קיים - לא יכלו להביא ילדים משלהם לעולם.


    [email protected]
    פייס: ortal_hori


  • תודה על התשובות
    שיר השאלה הראשונה בכלל לא צינית. אני שואלת בגלל שאני יודעת שבדת למשל יש את העיניין שלא לגרום למישהו לחלל שבת לדוגמה ולכן מעניין אותי אם יש דבר כזה שאנשים לא מוכנים לקבל תרומה כי ככה הם גורמים לאחרים להשחית את הגוף. נכון גם שיש כאלה שלא רוצים שיחברו אותם למכונות הנשמה וכו׳ אז אולי יש גם כאלה שלא מוכנים לקבל איברים.
    זה גם מזכיר לי קצת את אלו שנגד חיסונים..
    דבר נוסף, ברור שהעדיפות היא לפי רמת הדחיפות אבל אם יש שני אנשים באותה דחיפות למה לא לתת עדיפות למי שחתם?
    סתם עוד שאלה שעולה לי: האם אכפת לכם מי תורם לכם?למשל אם זה איבר של בן אדם עבריין או גרוע יותר...ולהיפך חשוב לכם למי אתן תורמות? זה מוסרי להגביל את התרומה? למשל אני לא רוצה לתרום לפדופיל וכו׳?  
  • 1. אני לא חושבת שיש מישהו שהוא נגד הרעיון הכללי של תרומת איברים לעניין הצלת חיים. ערך החיים מקודש אצל כל אדם. יש רק מניעים שמפריעים לעיתים- ספציפית לעניין החתימה או התרומה. וזכותו של כל אדם להחליט מה ייעשה בגופו והוא אינו חייב לספק הסברים גם אם זה תמוה בעיני אחרים. וגם אם מישהו אינו מבין את הצורך בלהיקבר "שלם", יש כאלו שזהו רצונם והוא אינו חייב להבין זאת. כנ"ל.

    לגבי קבלת איברים- אין לי מושג בכלליות לגבי כל האנשים וסיבותיהם והאם היו מוכנים לקבל. יש הרבה סיבות לאלו שאינם תורמים וכנראה שיש גם כאלו שמסיבות כאלו ואחרות אינם מקבלים, כפי שאפרט כבר.

    לעניין הדת- ההלכה (ספציפית לפי דרכי שלי- אני מודעת לזה שיש דעות נוספות ומכבדת אותן) לא מסכימה לקבל תרומת איברים שנלקחו מאנשים עם מוות מוחי וגרמו למותם הסופי (מוות לבבי)- כדוגמת לב למשל, במקום שרובו יהודים מכיוון שהאיבר נלקח תוך כדי גרימת מוות לאדם (על פי הדעה הזו בהלכה- מוות מוחי הוא עדיין לא המוות הסופי ויש להמתין שהלב לא יפעם יותר על מנת לקבוע מוות)

    ולכן יש בעיה מסוימת לאלו שנוהגים לפי הפסיקה הזו ומקבלים את דעת הרבנים שהורו כך, גם לתרום איברים וגם לקבל איברים בארץ. בחו"ל יש פחות בעיה כי על פי הרפואה העולמית מוות מוחי הוא מוות וקובעים מוות על פי מוות מוחי. הבעיה היא רק עם יהודים שכביכול ההלכה הזו חלה עליהם (גם אם אינם סוברים כך בעצמם. זו החלטה שלהם.).. ואסור 'להמית' אותם כדי להציל חיים של מישהו אחר-קרוב לי.
    בדיוק כפי שהסברת טוטילה על חילול שבת. שאסור לי לגרום ליהודי לחלל בשבילי שבת גם אם אינו שומר אותה כלל.

    אני לא אומרת באופן גורף כי אין לי מושג מה באמת קורה- אני רק משערת שכשקיימת בעיה כזו אצל אדם בעל דעה כזו, בעת צורך להשתלה, הוא מבצע אותה בחו"ל. שוב- לא בוודאות, כך נראה לי שקורה ואמור לקרות.

    כל האמור הוא כמובן כמובן רק לגבי איברים שמחייבים מוות וודאי של התורם- ולא לאיברים כמו כליה וכו שניתן לתרום בחיים.

    לגבי שאר השאלות אני מסכימה עם מה אמרו שולי ונטלי. (אני בהריון כרגע אז אני הכי בעולם מסכימה עם נטלי לגבי פונדקאות. לגבי התופעות וכו. וגם בעלי די לא נהנה מכל מצבי הרוח, חוסר החשק וכו.. את זה אני מוסיפה..)


  • אחת ויחידה תודה על התשובה

    לגבי אלו שרוצים להיקבר ״שלמים״ בלי קשר לדת זה קצת מוזר לי כי יש מקרים כמו שחו״ח מישהו נהרג בתאונת דרכים קשה או שריפה או שכורתים לו איבר כדי להציל אותו (אנג׳לינה) ואז בכל מקרה לא נקברים שלמים...
  • טוטילה, יש לך שאלות מעניינות
  • איזה נושא מעניין

    הילדים הם גשר אל עצמנו, שנתן לנו הזמן.
    שלום חנוך { מתוך השיר "על פני האדמה" }
  • האם מי שהוא נגד לתרום איברים, אם חו״ח הוא יצטרך איבר כלשהו, הוא יסרב לקבל?
    אין לי מושג....

    ומה דעתכן אם מישהו מוכן לתרום מאינטרס אישי (״לעקוף״) בתור ולא בגלל שבאמת חשוב לו להציל חיים?
    אני לא אוהבת את אלה שחותמים רק ע"מ לקבל תרומה מאחר וכאשר מגיע חו"ח המקום והזמן צריך לקבל אישור מהמשפחה ואישור מהרב שבד"כ לא יאשרו....

    ואם מישהי מוכנה להיות אם פונדקאית בשביל הכסף ולא בגלל שחשוב לה לעזור לנשים שלא מצליחות?
    אז מה? היא עוזרת ונותנת ילד שהם לא היו יכולים לקבל בדרך אחרת והיא מקבלת כסף שהיא צריכה שלא היתה יכולה לקבל בדרך אחרת....
    נראה לי הוגן (פרט לתחושה שזה כאילו סחר בבני אדם, אבל זה לא כי סוחרים בעצם בהריון לא בוולד)
    וגם.....
    אין אפשרות בחירה למי יינתן האיבר המדובר. אי אפשר להחליט שלא יקבל אותו עבריין/ערבי וכד'.
    ומי שנמצא על סף מוות בטח לא יגיד שהוא מעדיף למות ורק לא לקבל איבר מעבריין....

    לדת היהודית יש המון פנים יפות, אני לא אוהבת שהיא טוענת שיהודים טובים יותר, שווים יותר....

  • ולמי שמעוניינת קצת יותר להעמיק את הידע, מאמר על עמדת ההלכה, המשפט, החוק באשר להשתלת איברים:

    http://www.daat.ac.il/daat/refua/hashtala.htm

    [url=http://www.freeglittergraphics.com]

    הילדים הם גשר אל עצמנו, שנתן לנו הזמן.
    שלום חנוך { מתוך השיר "על פני האדמה" }
  • ווא פלפלת חומר רציני. תודה
  • זה באמת נושא די מעניין.....
    ממה שאני יודעת זה נשוא לא פשוט בכלל....
    זה הרי ברור שההלכה היהודית היתה הראשונה שהיתה בעד דבר כזה כי הרי יודע "שכול המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא....."
    אבל-
    כשמדובר בתרומת איברים ישנם כמה בעיות כמו:קביעת המוות לעניין ההלכה-ישנם איברים כמו לב שצריך בעצן לקחת אותם בעוד ה"מת חי " עדיין בחיים ז"א נקבע לו מוות מוחי אך ליבו עדיין פועם.......וכאן באה דעת ההלכה וגם בעה הדעה האישית של כול אחד-לפי ההלכה אסור לנתק אדם ממכונת ההנשמה כול עוד ליבו פועם ולמרות שליבו פועם בגלל ההמכונה.....יש לכך כול מיני סברות והסברים.
    ולכן באה הבעיה באשר להסתמכות על רופאים באשר לקביעת המוות.
    לפעמים בזה שלוקחים איבר מאדם אפילו לפני מותו בעצם קיצרו את חיוו )חמרות שיכול להיות שהיה קיצור רק של שעה למשל) אבל היה קיצור ודבר זה אסור מהתורה.
    ישנם עוד בעיות כמו דחיית הקבורה:אצל הדתיים לא דוחים את הקבורה משום סיב וגם אם בן אדם מת שעתיים לפני שבת קוברים אותו מיד.......לפני שבת בכול כדי שהמת יגיע לקבורה ....אבל מצד זה מותר לצורך תרומת איברים.....
    הרבה רבנים אומרים: לא לחתום מראש-ואם חלילה יתעורר צורך בדבר יבואו וישאלו את בני המשפחה ואז יסתמכו רק על דעת הרבנים וכו'
    הקב"ה ברחמיו ידאג לכול המשתילי אבירים להחיותם ולהקימן על כול איברהם....כמו שהוא ידאג לכול הנרקבים בקבר שזה מה שקורה בעצם לכול אחד......
    אל לנו לדאוג מהנושא הזה........
    פונדקאות לפי ההלכה למיטב ידעתי לא מותרת.......
    קדימות בתור-אינטרס אישי-לא נעים,מעצבן,אבל אם חו לבן אדם יקרה משהו שיקחו ממנו איברים ובזה הוא כבר לא יוכל לשלוט כי הוא חתם אז מסתבר שאולי בנוסף לשיקול האישי שלו היה לו גם את השיקול האמיתי האם הוא רוצה שיתשמשו באיבריו או לא.......הרי לאפחד אין תעודת ביטוח האם ימות מוות טבעי או ח"ו......
  • תוספת לעניין הסוגיה של תרומת איברים ואיסור הלכתי- לא כל הרבנים אוסרים תלוי איזה רב שואלים הדעות נחלקות. באשר למוות מוחי- אפשר להמחיש את זה כך - אם נקי חיה הרה ונחבר לה מכונת הנשמה ונערות לה את הראש ונחבר לה אינפוזיה ומכשיר האכלה, אין ספק שהחיה מתה . העניין הוא שלבה פועם אבל אין לה ראש במצב כזה אחר מספר חודש ההיריון אפילו אפשר להוציא טלה חי אבל הכבשה עדיין מתה עם לב פועם...

    [url=http://www.freeglittergraphics.com]

    הילדים הם גשר אל עצמנו, שנתן לנו הזמן.
    שלום חנוך { מתוך השיר "על פני האדמה" }
  • לדעתי זה מאוד חשוב! אני וכל משפחתי רשומים לאדי - תרומת איברים ואני חושבת שכולם צריכים להרשם לכרטיס אדי
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה