אמהות לבני שנתיים וחצי זקוקה להתייעץ איתכן - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • הבן שלי בן שנתיים וחצי - אשמח שרק בנות עם ילדים בני שנתיים וחצי יענו לי כי הגיל כאן מבחינתי הוא מאוד חיוני לי ( אם הילד/ ה שלכם בחודש או חודשיים קטן/ גדול משנתיים וחצי בבקשה תציינו לי את הגיל המדויק)

    ולשאלה: היום הייתי בטיפת חלב עם הבונבוני, ועשו את בדיקת התקשורת. עד לפני שבועיים הוא בקושי הגה מילים ( כלומר בעיקר דיבר ג׳יבריש ופה ושם זרק מילה ) בשבועיים האחרונים חלה קפיצה בשפה והוא החל לדבר במשפטים של שתי מילים בעיקר ( לעיתים רחוקות אומר משפטים בנות שלוש מילים). הוא ״משלים״ את המילים החסרות בג׳יבריש.
    בכול אופן, בבדיקת התקשורת היה ניכר שהוא מתקשה למשל: לא ידע להגות את המילה מסרק וכשהיא שאלה ״מה זה?״ (לגבי המסרק) הוא עשה תנועות סירוק עם הידיים. שמתי לב שיש גם מילים שהוא לא אומר את כל המילה למשל פרח הוא אומר- פאח.
    אציין שבאופן כללי הוא ילד קטן מימדים ופחות בשל למשל: בכלל לא בשל לגמילה וכו׳

    רציתי לדעת האם ילדכם מדבר שוטף, כמה מילים במשפט, האם הוא הוגה את כל המילה או חלקים ממנה, לגבי שירים ודקלומים מה יודע לדקלם והאם בצורה ברורה את כל המילים?

    בנוסף רציתי לדעת מה הגובה/ אורך של הילד ומשקל.

    אני מרגישה בתוכי שיש עיכוב רציני בדיבור בעיקר הבדיקת תקשורת פקחה את עיני ( בעלי למשל אומר שהוא פשוט מאחר אבל ידביק את הפער, שהוא בן ואצל בנים השפה מתפתחת לאט יותר וכו׳). לדעתי הגודל שלו מטעה אותנו הוא נראה הרבה יותר קטן מהגיל הכרונולוגי שלו - אשמח לשמוע איך זה אצלכן.
    תודה

    הילדים הם גשר אל עצמנו, שנתן לנו הזמן.
    שלום חנוך { מתוך השיר "על פני האדמה" }
9 תגובות
עמוד 1
  • בעלך צודק באופן כללי .
    אני אספר מניסיוני .
    נדב בן 5 + אבל מה שאת מספרת באופן כללי מאוד הזכיר לי אותו בגיל הנ"ל . נדב התחיל לקרוא לי אמא בגיל שנתיים וחצי בדיוק עד אז הייתי רק "מא"
    אכן היה לו עיכוב .שהגשתי טפסים לקלינאית הוא היה בן 3 בערך ועד שהגענו לאבחון חלפה עוד חצי שנה ואז היא כבר הסבירה שאולי הוא מדבר פחות טוב מילדים אחרים אבל לפי הפרמטרים הוא ממוצע .
    בעיכוב מעולם לא טיפלנו והיום אנחנו מטופלים העכבות גמגום שהחל לו והקלינאית כל הזמן מציינת בפני שהשפה שלו עשירה וטובה .
    האותיות החסרות שציינת כמו ר' מגיעות עם הזמן ,בד"כ בגיל 4 . גם האות ח' .
    אף פעם לא מזיק ללכת לאבחון אבל לקחת הכל באיזי .
    נדב גם היה נמוך ביחס לחבריו ופתאום השנה הוא צמח .
    כשהוא היה תינוק לקח לו גם המון זמן לזחול (התחיל לזחול בגיל שנה וללכת בשנה וחצי) וכשפניתי באופן פרטי לפזיו' היא אמרה לי שיש ילדים שפורחים מאוחר יותר ...
  • יעזור לך אם אני אגיד שלאיתן חסר שמונה ימים כדי להגיע לגיל שנתיים וחצי, הוא שוקל 12 קילו והגובה 90 סמ. אורך לא מדדתי. הוא מדבר די שוטף. אומר משפטים בני 4-5 מילים, יודע לבטא את כל מה שהוא רוצה לומר. הדיבור שלו לא ברור, אנשים מבחוץ לא הכי מבינים אותו. אבל אני מבינה הכל ואין לו כבר ג׳יבריש.
    אבל מה זה עוזר לך בדיוק?
    אביגיל (היום בת כמעט 5.5 שנים, שוקלת 15 קילו וגובה 110 סמ. לא יודעת מה האורך) לא דיברה בכלל בגיל שנתיים וחצי. כל ילד וההתפתחות שלו.
    את לא אמורה להשוות את הילד שלך לילדים אחרים. תסמכי על האינטואיציה שלך ואיך שאת רואה את הילד. דעה של אחות טיפת חלב יכולה לעזור לך בזה. אבל מתי הילד של השכן התחיל לדבר ובאיזה גובה הוא היה אז, זה ממש לא רלוונטי. אם את מרגישה שמשהו לא תקין, תלכי לבדוק. להזיק זה לא יזיק.

    __________________________________________________________________

  • הי,
    אני באמת חושבת שכדאי להוריד לחץ..
    הבן שלי גדול יותר, אך אני יודעת להגיד לך בוודאות שכשהוא נכנס לגן השנה בספטמבר- הוא היה בן שנתיים וחצי ולא היתה לו ר'. הוא דילג עליה בכל מילה ואחרי 3 חודשים בגן פתאום זה נפתר מעצמו. בדצמבר הוא התחיל להגות ר' וידע לשבץ אותה נכון בכל המילים שהיתה חסרה.
    מה זה אומר? כלום פחות אות יותר, תתיעצי עם רופא התפתחותי/רופא ילדים/הגננת שלו. לדעתי זה המדד הכי טוב בנוסף לאינטואיציה שלך כמובן. בכל מקרה כל הגורמים שציינתי יצטרכו לתת לך חוות דעת על מנת להגיש בקשה לאבחון במכון להתפתחות הילד. אם תראי שכולם לא מתרגשים חוץ ממך- אז יהיה לך יותר קל לקבל את המצב כמו שהוא, ואם צריך לטפל- אז בכל מקרה צעדת צעד אחד בכיוון הנכון
  • חסרון אותיות אני יודעת שלא בודקים עם קלינאית עד סביבות גיל 3-4. יותר לכיוון ה4.
    גם הילד שלי לא דיבר בגיל 2.5 לגמרי. אבל השינוי היה תוך חודש בערך. פתאום הוא פתח את הפה...

    אגב גם הילד שלי נפל בבדיקת תקשורת.. האחות אמרה שבודדים עוברים אותה בהצטיינות בשלב הזה.
    אבל האמת שאני נזכרת שהטווח לבדיקה הוא 2-2.5 ואנחנו הלכנו בשלב המוקדם- יותר קרוב לשנתיים..

    בכל מקרה לא יזיק ללכת לשאול ולבדוק

  • אמנם הבנות שלי כבר מזמן לא בגיל הזה, אבל יש לי מדד להשוואה.

    אור שלי דיברה שוטף כבר בגיל שנתיים וחודש. לינוי בגיל שנתיים וחצי דיין לא דיברה ברור בכלל.....וכן דאגתי. אז הרמתי טלפון לקלינאית תקשורת שהסבירה לי תרגילים שונים לעשות, ואמרה שעד גיל 3 אני כבר אראה. באמת טיפה אחרי יומולדת 3 פתאום נפתח הזרם
    פייס: ortal_hori


  • הקטנה בת 2 ושבעה חודשים גובה 90 ס"מ משקל 11 ק"ג.
    היא מדברת יפה אבל משמיטה המון אותיות, אומרת משפטים אבל לרוב משמיטה אות ראשונה או אחרונה של כל מילה ואז אף אחד חוץ ממני לא מבין אותה.
    היא גם מסכלת אותיות (ארבן=ארנב)
    היא שרה שירים אבל לא את כל המילים וכמובן משמיטה אותיות.

  • אז ככה - איתמר בן שנתיים ו-7 והוא מדבר שוטף (עם מילים שחסרות בהן אותיות, או שאותיות מתחלפות בהן). המשפטים שלו הם בארוך של עד 7 מילים (אני סופרת ותכף אני אסביר למה).
    לגבי הגובה - איתמר היה לפני כ-חודשיים בטיפת חלב והגובה שלו היה 90 והמשקל, נראה לי בערך 12.5-13

    יונתן המתוק והחכם שלי בגיל שנתיים וחצי היה בטיפת חלב וקיבלנו הפנייה לקלינאית תקשורת בגלל שהוא חיבר משפטים רק של 2-3 מילים.
    אז היום יונתן מדבר שוטף ויש לו אוצר מילים גדול א-ב-ל ההגייה שלו עדיין משובשת ולא כולם מבינים אותו. אנחנו בטיפול של קלינאית תקשורת כבר שנתיים וחצי (עם הפסקות) וידינו עוד נטויה.
    מה שאני רוצה להגיד זה שלדעתי זה אכן אינדיקציה שמשהו בדיבור שלו מתעכב. יכול להיות שהוא יתחיל לדבר שוטף עוד חודש ויכול להיות שלא, אבל אני הייתי מקדמת את עניין הטיפול (כי התורים לוקחים ה-מ-ו-ן זמן)

    יעל, אמא של יונתן ואיתמר
  • כאחת עם ניסיון ב"בעיות בדיבור"... רוצה להגיד לך שנראה שאת סתם נלחצת

    הוא עוד ממש קטנטן...

    רעי בגיל שנתיים וחצי לא דיבר בכלל. היה מדבר איתי בפנטומימה
    "...אמא שרה לבן בלילה... אמא כאן לידך כל הזמן..."

  • תודה בנות

    הילדים הם גשר אל עצמנו, שנתן לנו הזמן.
    שלום חנוך { מתוך השיר "על פני האדמה" }
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה