גמילה..עצות וסקר - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • באיזו גישה אתן דוגלות?

    לחכות עד שהילד מוכן ושזה בא ממנו?

    או הגישה שהולכת ותופסת תאוצה (ודווקא מקורה בתרבות הרוסית של פעם) ההחלטה באה מההורים ובגיל צעיר מסירים טיטול ו"מאמנים" את הילדים להיגמל

    ינאי החל השבוע גמילה בגן, הגמילה היתה מיוזמתי, אני הרגשתי שהזמן נכון: כל קבוצת הגיל שלו נגמלת עכשיו בגן, ינאי מדבר על זה בבית, הוא יודע לעשות פיפי במקלחת בעמידה כאשר מבקשים ממנו, כבר קיץ ושנה הבאה בגן חדש לא מיד יתחילו גמילות, והוא בן שנתיים ו5.

    הגננת זרמה...עבר יום ועוד יום ועוד יום...והוא רק מפספס. עשה רק פעם אחת פיפי בסיר בגן.
    מכונת הכביסה שלי צודקת הצילו...אבל לא מתרגשת
    בבית אני אפשרתי לו בשבוע הזה עד כה מה שהוא רוצה. ישב על הסיר מול הטלויזיה או מול קלטת, ישב עליו ואכל, ישב עליו ושיחק עם צעצועים....
    הגננת נתנה לי על הראש היום..תכלס היא צודקת...פשוט כל כך רציתי שלא יפספס ששכחתי שאני אמורה לעזור לו להבין שסיר אינו אמצעי משחק אלא משהו שהוא עושה ואחכ חוזר לשגרה, ושהסיר צריך לעמוד בשירותיםך ולא בסלון (כמו שאני שמתי)
    יישרתי קו עם הגננת והיום הוא עשה אחהצ פעמיים בסיר (הוא לא בא מיוזמתו, אני קוראת לו כל שעה)
    הגננת אמרה שניתן לזה עוד שבוע ואז נראה אם זה משתפר ואם לא היא התייעצה עם הפסיכולוגית של הגן והיא אמרה שמותר להחזיר טיטול אם זה לא הולך כי במילא לא נראה שהוא מבין או שזה משנה לו עם או בלי

    אני די מבואסת..לא בטוחה שאני מסכימה עם קביעה זו..להחזיר תמיד אפשר..אבל אם כבר התחלנו...
    בעלי חושב כמו הגננת ונגד בעצם רצוני שייגמל...

    מה דעתכם על כל זה???
    מבולבלת...עם גאיה זה הלך חלק...אוח..בנים

12 תגובות
עמוד 1
  • אני עם אור ראיתי רק פספוסים חודשים!!!
    עם לינוי חיכיתי עד שהיא תבוא ותגיד לא רוצה טיטול. זה אמנם היה בגיל שלוש וחודש - אבל מאותו יום לא פיספסה אפילו פעם אחת!!!! זה הוכיח את עצמו
    פייס: ortal_hori


  • אם הוא יודע לעשות כשאת מזכירה לו אז תזכירי לו בינתיים ושגם בגן יזכירו לו...
    לאט לאט הוא יבין מה הוא מרגיש שנייה לפני שהפיפי יוצא ויבקש לבד.
    בהתחלה בד"F לא באים מיוזמתם.

    תנו חיוך, הכל לטובה!!!!
  • אני עכשיו גמלתי את הבן שלי זה לא בדיוק בא ממנו אבל ראיתי שהוא מוכן
    אז התחלתי כשהיה חופש והיה
    איתי בבית כמה ימים, בהתחלה הייתי לוקחת אותו כל רבע שעה לשירותים,
    בימים הראשונים פספס מלא פעמים ולאט לאט הוא נגמל ב״ה
    לדעתי תמשיכי בגמילה, אל תראי לו שאת מבואסת או כועסת שהוא
    מפספס תעודדי אותו תגידי לו פספסת לא נורא פעם הבאה תעשה בסיר/בשירותים
    תלכי על שיטת הפרסים או המדבקות
    תקני לו תחתונים עם הדמות שהוא אוהב

    שיהיה בהצלחה!


  • את שני הבנים שלי גמלתי מיוזמתי אם הייתי מחכה שזה יבוא מהם הייתימחכה כנראה עד היום . כמה נוח לעשות פיפי וקקי בחיתול ושאמא באה לנקות
  • רגע..משהו בגמילה לא נכון

    הורדת טיטול לגמרי?

    בהתחלה אנחנו בהחלט נוקטים יוזמה ולוקחים את הילד לשירותים. שעה זה הרבה לפיפי בהתחלה
    תקחי אפילו כל חצי שעה.
    רק אחרי כמה פעמים הוא מתחיל לקשר בין פיפי לבין הסיר.
    יוזמה שלו תגיע בשלב מאוחר יותר! הוא ממש לא נמצא בשלב של לבקש לעשות.
    בהתחלה יש ה מ ו ן פספוסים ואין מה לעשות
    גמילה זה תהליך למידה נרכש ולוקח זמן למוח להבין את התהליך הזה
    ולוקח לגוף זמן להבין. תביני, בחיתול הוא עושה פיפי בתשלומים. כל פעם קצת.

    את חייבת להיות סבלנית. את תראי שעוד כמה ימים בכלל תהיו במקום אחר והרבה יותר טוב.
    מה שחשוב בגמילה זה להתמיד ולתת לילד ביטחון שהוא יכול
    לא להחזיר טיטול, לא הגיב לפספסוים חוץ ממשפט אחד ״פיפי עושים בסיר״

    ברגע שמחזירים טיטול נותנים לילד תחושה שהוא לא מסוגל ולא יכול!
    בגלל זה עדיף לחכות לבשלות של הילד ולא ללכת לפי ילדים אחרים
    בגלל זה מחכים לסימנים מקדימים לגמילה וילד שמוכן ובשל מספק אותם בלי סוף....
    אני חושבת שחבל להחזיר טיטול. אתן תתנו לו תחושה שהוא לא יכול.

    חשוב שהגמילה תעשה בצורה נכונה וטובה.
    אני עובדת עם סיפור גמילה. לוח חיזוקים.
    ה״אסלה הקסומה״ מומלץ בחום ועוזר להבין את התהליך
    מודלינג ומשחק סימבולי עוזרים גם הם
    אבל קודם כל את חייבת תהיות שלמה עם זה ולרצות ללכת לתהליך הזה
    יהיו עוד הרבה פספוסים. יהיו גם רגרסיות (בדרך כלל אחרי שמתייצבים ויש כבר הצלחות מגיעה רגרסיה או תקופה של עמידה במקום(
    פשוט צריך הרבה סבלנות ולגמול נכון ובצורה טובה
    להאמין בילד!



  • גם אני חושבת שזה צריך לבוא מהילד
  • עם הבכור שלי גם אני הייתי בדעה שלך לגמול מיוזמתי בגיל שנתיים + .
    הוא פשוט לא היה בשל הוא היה מפספס מלא, זה כבר היה מפריע לפעילות יומיומית כי הייתי צריכה להפסיק אותו כל חצי שעה לקחת אותו לשירותים ובין לבין גם להחליף לו בגדים ולנקות את הריצפה כשהוא פיספס.
    אני חושבת שאין שום בעיה להחזיר טיטול אם הילד לא בשל, הוא לא מיחס לזה כישלון ( הם מייחסים לזה כישלון רק אם ההורה מייחס לזה כישלון ) זה לא הפריע לו, להפך זה הקל עליו וגם עלי.
    חודשיים אחר כך הורדנו שוב טיטול ( אז הוא היה נראה לי בשל לגמרי) ותוך יום נגמל מפיפי ותוך 3 ימים מקקי והגמילה הייתה גם בלילה.
    עם הילד השני שלי הורדנו טיטול לפני חודש תוך 3 ימים הבנו שהוא לא בשל ושמנו לו חזרה, בחופש הגדול אנסה שוב.
    אצלי אין לחץ הוא מקסימום יגמל עוד 2-3 חודשים מה זה כבר משנה. זה עדיף מאשר שילד יפספס 3 חודשים ואז יגמל.

    [url=http://www.freeglittergraphics.com]

    הילדים הם גשר אל עצמנו, שנתן לנו הזמן.
    שלום חנוך { מתוך השיר "על פני האדמה" }
  • תודה על השיתופים
    היום היתה לי הפתעה בגן כשבאתי לקחת אותו..הוא היה עם אותו מכנס מהבוקר! (הוא כל יום בהמשך השבוע הזה של הגמילה החזיר הביתה 5 זוגות תחתונים ומכנסים עם פיפי כך שממש שמחתי)
    והמטפלת אמרה לי: הפתעה..ינאי עשה היום רק בסיר ולא פספס...ממש שמחתי ועשיתי לו שם הילולה שיהיה גאה ושמח!
    נראה איך ילך השבוע הקרוב...אתמול הוא גם עשה אחהצ 90 אחוז מהזמן בסיר ופספס רק פעם אחת...
    אני ממש לא עושה עניין..מפספס, אומרת "פיפי עושים בסיר" ומחליפה לו..
    וכן הורדתי לגמרי את הטיטול! אנחנו לוקחים אותו כשיו בערך כל חצי שעה...לשירותים שם נמצא הסיר
    נראה שהדברים משתפרים...בטוח שזה ילד איתו לאט לאט..אבל כן יש תחושה שהוא מפנים קצת...
  • יופי כל הכבוד, הוא בדרך הנכונה

  • לדעתי זה תלוי בילד ובסיטואציה.
    אני אנסה להסביר...
    אני לא בעד גמילה מוקדמת (גיל שנה- שנה וחצי ולפני) זה כמובן אפשרי וכמובן לא עושה שום נזק נפשי לילדי (בניגוד למה שאוהבים לתאר כל מיני מומחים). עובדה שאנחנו גדלנו ככה ויצאנו בסדר. אני פשוט לא רוצה שהתהליך יימשך המון זמן ויגרום תסכול לאמא ולילד (זמני וחולף אמנם, אבל תסכול). זו סיבה אגואיסטית אמנם- לדעת הדוגלים בגמילה המוקדמת- אבל אין לי שום בעיה עם סיבה אגואיסטית.
    אבל לגבי המכנות אין לי דעה חד מדמעית.
    את אביגיל גמלתי בגיל שלוש פלוס. היא לא הייתה מוכנה לפי הספר. אבל אם הייתי מחכה למוכנות שלה, עד היום היא הייתה בחיטול, נראה לי. כי היא ילדה שקשה לה מאוד עם שינויים. צריך לדחוף אותה לשינוי. וזה אכן לקח די הרבה זמן (גמילת יום בערך חודש, גמילת לילה שנתיים). אבל לדעתי זה היה נכון עבורה. אולי אני טועה, כמובן ואולי אם הייתי מחכה עוד חודשיים לבשלות שלה, זה היה נגמר תוך יומיים. את זה אין לי אפשרות לבדוק.
    מיכל גמלה את עצמה בגיל שנתיים ושלוש.
    עוד לפני שאני הייתי מוכנה לגמילה. בחורף.
    זה לא היה חלק, היו נסיגות וכשלונות, אבל זה לא לקח הרבשה זמן בכלל. שבוע בערך, לפני הנסיגות.
    והיא הייתה יותר ממוכנה, אם היא גמלה את עצמה.
    איתן, לפי דעת הקהל (בעלי) לא היה מוכן בכלל לגמילה. הוא היה בן שנתיים וארבע. אבל לי היה לשוב לגמול אותו מראש כדי לדעת שהוא בוודאות מוכן לגן עיריה. אז אני החלטתי על גמילה (כמובן אחרי שטיפת מוח).
    והוא נגמל תוך יום. אפילו לא יום. פשוט במקום בחיתול התחיל לעשות בסיר. משהו כזה.
    אז אני לא בטוחה שיש קשר ישיר בין מוכנות שהילד מראה כלפי חוץ לתהליך הגמילה בפועל (מתוך סטטיסטיקה אישית שלי, של שלוש גמילות בלבד). זה הרבה אינטואיציה של האמא ואופי הילד.

    __________________________________________________________________

  • לפי העדכון שלך נשמע שהולך יטתר טוב
    שיהיה בהצלחה

    "כל זמן שהנר דולק אפשר עוד לתקן"

  • אני בעד לראות שהילד מוכן....לפחות חלקית..נכון שיש ילדים שלפעמים יראו שלעולם הם לא יהיו מוכנים אבל לפחות יש איזהוא תהליך של בשלות ואת זה אפשר לראות על כול על כול ילד....
    אני למשל מממש מממש נגד השיטה של הסיר בכול מקום בבית גם בשירותים....ובכלל בסלון.הרי הם יודעים שלא עושים פיפי בסלון....ולא עוד אח"כ יש גמילה פעמים פעם מהטיטול ופעם מהסיר למה????יש ישבנונים יפים היום שכ"כ מפתים את הילד....רק במקרים חריגים מאוד ילד לא מוכן לשבת באסלה אז אולי הייתי שוקלת סיר.....
    אגב גם להחליף טיטול אני בחיים לא יחליף בסלון.בעייני הסלון צריך להיות מקום שצריך להיות שמור,נקי ויפה -מרכזה הבית.למה צריך להריח בו ריח של שתן וצרכים???אבל זו דעתי......

    אני חיכיתי שהם יהיו מוכנים(מי יותר ומי פחות[;) והורדתי טיטול ביום ולילה אח:"כ גם בלילה ....לדעתי אם מתחיל את השואנג אז למה לבצע של גמילות??????
    הכול צריך ללכת בסבלנות וברוגע ובעז:ה זה יבוא...
    וגם ן לדעתי אצל בנים זה לוקח יותר זמן....כמובן שיש גם יוצא מהכלל לכלל הזה אבל זה די מוכח....
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה