אולטרסאונד מזיק? - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • הייתי אצל רופא נשים אתמול (בגלל הצורך שלי לוודא שהכל בסדר והתינוקי שם עם דופק ושהכל תקין, נוצר לי חשש מכיוון שחברה טובה עברה הפלה וזה נכנס לי לראש)
    והרופא ממש התייחס אלי מוזר ואמר לי שזה מזיק לתינוק כל האולטרסאונד שאני עושה וזה גובל בחוסר אחריות ושאם אני יהודיה אני צריכה להאמין שהכל מאלוהים וממש נתן לי לצאת עם הרגשה לא נעימה(אני עושה כל שבוע וחצי שבועים מאז שאני יודעת שאני בהריון, ואני שבוע 10 וגם אני נהנת לראות אותו על הדרך)
    אתן יודעות משהו שזה מזיק לעובר האולטרסאונד?
7 תגובות
עמוד 1
  • טוב אני לא יודעת מאיפה להתחיל...
    קודם כל שהרופא הזה חוצפן רציני. אם את יהודיה את צריכה להאמין? שאת האמונות שלו ישאיר לעצמו. זכותך להיות גם יהודיה לא מאמינה, או להיות מאמינה ועדיין לרצות לודא שאלוהים רוצה שהכל יהיה טוב. אני במקומך ממש לא הייתי חוזרת אליו יותר. פשוט אמירה מקוממת שאין לה מקום אצל אנשי צוות רפואה בעיניי. איש איש באמונתו יחיה.

    מעבר לזה אני ממש ממש מבינה אותך. שלושה ימים אחרי שקיבלתי תוצאה חיובית אחת החברות הטובות שכבר פנטזנו כמה ימים על חופשת לידה משותפת הלכה לשקיפות ולא היה דופק. זה הכניס לי דברים לרוב שאין לתאר, חלקם מלחיצים עד היום. אז זה טבעי לחלוטין ועוד הרבה בנות פה יכולות לספר לך על הלחץ שלהן....
    בכל מקום רשום שאין שום הוכחה שא"ס מזיק לעובר. גם עליי התעצבן פעם רופא, פשוט כי זה לא נוח להם שאת באה הרבה. ברור שרציונלית אין סיבה והרי רופאים מקבלים תשלום לפי רבעון (בגלל זה הרבה מרשמים יינתנו ל3-4 חודשים ולא יותר) ולמה להם שתתפסי מלא תורים.
    גם אמא שלי בהתחלה כששמעה שהלכתי פעם אחת למיון אמרה שבהריון איתי היא לא הסכימה שיעשו לה א"ס וגינלי כי היא פחדה שזה יגרום להפלה. בסדר, היא גם לא לקחה אפידורל כי אז הם עוד חשבו שזה יעשה נזק מוחי לתינוק. ביקשתי ממנה יפה לא להתערב ולא להכניס לי את הפחדים שלה לראש - אחרת אני פשוט לא אשתף אותה.

    בקיצור זה לא מזיק, כמובן שלבריאות הנפשית כדאי אולי לחשוב יותר חיובי ולא לבלות כ"כ הרבה במרפאות. אבל גם להיות בסטרס ממש לא טוב לתינוק, קורטיזול עובר את השליה ומופרש שם זמן רב יותר מאשר בגוף שלנו (כלומר לשליה אין את אותו מנגנון הפסקה של הורמוני סטרס כמו אצלנו במוח).

    אני קניתי דופלר לאחר הרבה מחשבה ועכשיו כל יום-יומיים שומעת את הדופק לבד וזהו. אפשר לשמוע בו משבוע 12 אני התחלתי לשמוע רק ב13..

    שיהיה בהצלחה ותעדכני מה שלומך!!
  • רופא חוצפן..
    וזה לא מזיק.
    יש נשים שיש להן הריון לא פשוט בכלל ובודקים אותן כמעט כל יום וגינאלית, כך שאם היה סיכון, היו חוסכים את האי נעימות הזו מהמעוברת ולא היו עושים את זה בכזו קלות.






    l]
  • היי אולטרסאונד לא מזיק לעובר נקודה!!!
    שאלתי את רופא הנשים שהייתי אצלו בהתחלה, הוא אמר שההתמחות הייחודית שלו היא באולטרסאונדוהוא הסביר לי שזה לא קרינה או משהו בסגנון (כי אני חשבתי שזה קרינה לעובר) הוא אמר שזה גלי קול ולא יותר מזה!!!!!
    לי אישית כמו שני יש דופלר שאני שומעת את הדופק של העובר ומשבוע 17 גם אני התחלתי להרגיש אותו.
    שיהיה לך בהצלחה ולא ללכת לרופא הזה שלא ילחיץ אותך עם עוד דברים!!
  • ואני עד שבוע 13 בדקתי כל שבוע במוקד של מכבי שיש דופק!! בכל פעם אמרתי שיש לי כאבי בטן ושאני רוצה לראות את העובר!! תרגישי חופשי!! אין על שקט נפשי !
  • קודם כל תודה על ההרגעה שאני לא פוגעת בעובר..
    האמת זה עושה לי טוב לראות אותו וזאת הדרך שלי באמת להרגיש שאני בהריון כי עד שבוע מסויים לא מרגישים תנועות..
    אני חלילה לא חושבת רע לעובר אבל היד שלי על הדופק ותמיד חשוב לי לבדוק ולראות שהכל תקין.. תודה לכולן על התשובות המרגיעות
  • תראי יש היום כל מיני מחקרים שמקשרים בין אולטרסטאונד לכל מיני דברים שאני לא אפרט כאן. אם תחקרי את הנושא לעומק תמצאי שהיום לא אומרים שזה 100% בטוח. אולי הרופא שלך היה מלחיץ וחצוף אבל באמת אין סיבה שתעשי אולטרסאונד כל שבוע. זה שהחברה שלך עברה הפלה זה לא אומר כלום לגבייך. את לא נמצאת בקבוצת סיכון לפי הבנתי.
    אני לא תומכת באלה שמתנגדות לגמרי לאולטרסאונד כי אני מאמינה שהיתרונות עולים על החסרונות (ששוב מה הם בדיוק עדיין לא ברור לפי המדע). אבל אני מאמינה שצריך לעשות את המינימום.
    ואל תתעצבני בבקשה מהתגובה שלי. אני עברתי הפלה בהריון הראשון כך שתאמיני לי אני יודעת מה זה להיות בלחץ בהריון. אני אישית מאמינה שלא משנה כמה אולטרסאונדים אני אעשה זה לא יגן על התינוק. ואם יש הפלה בסופו של היום זה לא משנה עם גיליתי בשבוע 10 או 12. תזכרי שפעם בכלל לא היה דרך לנשים לדעת כלום.
  • בדיקת אולטראסאונד כן מזיקה
    חד וחלק יתכן לא מייד ולא בבדיקה הראשונה,
    תופעות לוואי -
    חום למספר ימים באזור הנבדק
    אי תפקוד מלא באזור הנבדק
    עיוות בקרום העור באזור הנבדק.
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה