-
יש מלא דיונים על זה בכל מקום
אני ממש השתכנעתי להתחסן בזה
אם תסתכלי במאמזון לדוגמא יש שם כמה אמהות שהתינוקות שלהם חלו בשעלת
וזה גרר אשפוזים של 3 חודשים ומעלה כשהילדים מונשמים ו...
בקיצור לא עלינו!!!!
למרבה צער בגלל שיש הורים שלא מחסנים יש מחלות שמצאו את הדרך לחזור.
אגב אני מסתכלת מידי פעם באפליקציה שנקראת הריונית
יש שם פורום שאני לא אוהבת אבל מציצה משעמום
אז יש גם שם אמא שבהריון רשמה ממש נגד זה, ושבועיים אחרי הלידה עדכנה שלתינוק יש שעלת...
בקיצור זה נעשה יותר ויותר נפוץ וזו מחלה נוראית
-
שני,
היו לך תופעות לוואי אחרי החיסון?
אני דווקא מאוד נגד אלו שלא מחסנים כעקרון.
-
עוד לא עשיתי
אני רק שבוע 25
אבל מתכוונת לעשות
רק כתבת את זה וראיתי עוד דיון במאמאזון
תראי אני לא אגיד שאני שמחה לעשות חיסון שיחסית חדש ולא נבדק מספיק
מצד שני, הנה עוד פוסט של אמא שם שכתבה לפני 25 דקות:
"בזמנו לא עשיתי בשעלת.
ולאחר הלידה בגלל שלא עשיתי בתי חלתה בזה בגיל 3 שבועות.
עכשיו ב"ה הכל בסדר, אבל אם הייתי עושה הכל היה נמנע. (לא מדובר בצינון. זו מחלה קשה)
בתור אמא שעברה את זה עם הילדה שלה-ויודעת בדיוק במה מדובר
חובה לעשות לכל מי שאכפת לה מהתינוק שלה. חשוב מאוד ומציל חיים!
ואין צורך להתייפייף יותר מדי... ללכת ולעשות..."
חייבת לציין שככה או ככה, מלחיץ
-
כן, תאמת ממש מלחיץ.
רק המחשבה שתינוק כזה קטן נחשף למחלה כזו זה נורא.
-
כדאי מאוד להתחסן וכדאי לקבוע תור כמה שיותר מוקדם כי הכל עמוס.
אני רציתי להתחסן אבל הרופאה שעד לא מזמן עשיתי אצלה את המעקב לא יידעה אותי ורק אחרי שעברתי ממנה המליצו על חיסון שפעת ושעלת.
-
אני חייבת לומר שהפחידו אותי לשני הצדדים כך שמצאתי את עצמי שבוע 35 ולא מחוסנת.
הרי כמו כל אמא/ אמא לעתיד אני לא רוצה לעשות טעויות ולהעניק רק בריאות לעובר לכשיהיה תינוק וכשזה מגיע על הנייר לטיעונים שלחסן נגד שעלת כביכול, ואני מדגישה כביכול מעביר נוגדנים לעובר, כמובן שכולן רוצות לעשות זאת. שעלת זו מחלה זוועתית והסיוט של כל הורה, אבל אין מחקר שקובע חד משמעתית שהנוגדנים באמת עוברים לעובר (אם תמצאו כזה אשמח לקרוא). ההמלצות נשענות בעיקר על תאוריה. תאורתית יכול להיות שאת מחסנת גם את העובר, אף אחד לא בדק אם באמת, ויותר מיזה, אף אחד לא בדק קלינית את השפעת שאר החומרים שמוסיפים לחיסון (זה לא חיסון טהור נגד שעלת), אף אחד לא יודע איך זה ישפיע על התינוק בטווח הרחוק מבחינה התפתחותית. אגב, החיסון לא בסל הבריאות מהסיבות שצויינו לעיל. דבר נוסף, עד לפני שנים ספורות, לא עשו זאת. זה קצת מרגיש כאילו הופכים את כולנו כאן לשפני ניסוי לראות עוד כמה שנים אם זה אכן מומלץ.
זה היה צד אחד של המטבע.
הצד השני, כמו שציינתי, שעלת זו מחלה מבעיתה וכמובן, כמו כולן גם אני רוצה להיות בטוחה במאה אחוז שהקטנציק שלי לא יחלה.
אין לי מושג מה הדרך הנכונה, בנות.