היי קרן,
אני עשיתי את הבדיקה. התלבטנו הרבה זמן כיוון שהבדיקות בסקר הראשוני יצאה תקינה, אבל כיוון שהרופא שלנו אמר שבהריון מטיפולי פוריות יש סיכון מעט גדול יותר לתסמונות אחרות השתכנענו לעשות.
הבדיקה לא זולה כלל (באזור ה 4000-5000 ש"ח), אבל יש החזר קטן מהקופ"ח ועוד החזר אם יש ביטוח פרטי (כדאי לברר לפני).
התוצאות הן מאד ברורות - סיכון נמון או גבוה (לפחות בבדיקה שאנחנו עשינו).
היתרון של הבדיקה היא שאין בה שום סיכון לעובר, זו בדיקת דם רגילה ומבעלי לקחו דגימת רוק מהפה (כדי שיהיה יותר קל לזהות ולבודד את הDNA של העובר מהדם שלי) והיא בודקת (סטטיסטית!) תסמונת דאון ועוד תסמונות לא עלינו...
החסרון של הבדיקה (והוא חסרון גדול...) שבדיקת מי שפיר היא בדיקה רחבה יותר כיוון שהיא מגלה שורה של דברים נוספים הנובעים מהפרעות כרומוזומליות (כמו טרנסלוקציות וטריפלואידיות) וניתן דרכה לבצע את בדיקת הצ'יפ הגנטי שבעזרתו ניתן לעלות על דברים נוספים. ובניגוד לבדיקת הדם היא בודקת תאים של העובר ולא רק את הדם (אני חושבת).
כמובן שהפן הכלכלי הוא שיקול פה, אבל אני הייתי מתחילה בבדיקת הדם ואם התוצאות בה היו בספק (בשקלול שאר הבדיקות שעשית), רק אז הייתי פונה למי שפיר, אבל ההחלטה כמובן היא רק שלך.
יש כמה חברות היום בארץ שאפשר לעשות אצלם את הבדיקה, מאד דומות אחת לשניה במה שהן בודקות. המפורסמת היא הרמיוני של "טבע", אנחנו עשינו בפנורמה שאחרי סקר קצר הבנו שהיא הכי מומלצת.
השוואה בין החברות תוכלי למצוא בקישור (זה מלפני יותר משנה, מאז נוספו תסמונות נוספות שבודקים) -
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4408118,00.html
נקודה חשובה שכדאי לדעת ולברר עם החברות - לא תמיד מצליחים לבודד את הDNA של העובר ולבדוק אותו, חשוב לבדוק מה קורה במקרה כזה, האם מבצעים שוב את הבדיקה ללא עלות נוספת ואם לא מצליחים פעם נוספת האם מקבלים החזר מלא. בעקרון אם לא מצליחים בחברה אחת כנראה שבחברה אחרת זה יצליח, כל חברה מבודדת את הDNA באופן שונה.
בהצלחה!