מאכלים שאסור לאכול - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • לא ידעתי שאני בהיריון ב 4 או 5 שבועות הראשונים. במהלך התקופה הזו אכלתי סושי פעם אחת (ללא דגים לא מבושלים) וגם שתיתי אלכוהול פה ושם... האם הזקתי לעובר? ומה מומלץ לאכול מעכשיו ואילך? מרוב הבחילות אני בקושי אוכלת.
5 תגובות
עמוד 1
  • שלום מיכל!

    העלת מספר נושאים חשובים מאוד.
    1. לגבי תחילת ההריון- כמובן שכעת אין מה לעשות. אלא אם כן את מרגישה שהפרזת באלכוהול ותהיי שקטה יותר להתייעץ עם רופא השמפחה שלך.
    לגבי סושי שתדעי לפעם הבאה- לפי ההנחיות לא מומלץ לאכול סושי גם אם הוא צמחוני אלא אם את מכינה בבית שלך. הסיבה לכך היא שבמטבחים בחוץ לא עושים הפרדה בין חיתוך הירקות והדגים והסכנה היא בזיהום המועבר על ידי דגים שאינם מבושלים מספיק.
    2. מה מומלץ לאכול? אני מצרפת לך לינק להנחיות של משרד הבריאות לתזונה בהריון שכולל בתוכו הנחיות לתזונה מאוזנת, דגש על רכיבי מזון חיוניים וגם בטיחות במזון.

    http://www.health.gov.il/Subjects/pregnancy/during/Pages/proper_nutrition_during_pregnancy.aspx

    3. בחילות בהריון- במהלך הטרימסטר הראשון תופעת הבחילות היא מאוד נפוצה ולרוב עוברת עד תחילת הטרימסטר הבא. למרות הקושי חשוב להמשיך לאכול מנות קטנות כל כמה שעות. מזונות יבשים כגון לחם\צנים\קרקר מתקבלים טוב בדרך כלל, כמו כן להימנע ממזונות מתובלים מידי או חריפים מידי ולהימנע ממזון מטוגן. שורש גינגר טרי בתה או לשים מעט בפה כסוכרייה עשויה להקל על תחושת הבחילה.

    בהצלחה
    עינת כהן
    תזונאית קלינית

    https://www.facebook.com/einatcohen.vegan.nutrition
  • מה לגבי מזון שמוגש על ידי מכונות מזון באירועי יום הולדת ילדים? יש לבן הגדול שלנו יום הולדת בעוד חודש ואני כבר ממש מפנטזת על המכונת מזון של גלידה אמריקאית שהזמנו לפעילות ביום ההולדת לילדים.. אבל פתאום חשבתי שאולי בכלל עדיף שלא אתקרב לאוכל שמוגש בכאלו דוכני מזון שאולי המוצרים מלאים בחומרים לא בריאים. יש למישהי מושג? מצרפת קישור כדי שתוכלו להבין על מה אני מדברת, זו מכונת גלידה אמריקאית כזו שמשכירים לאירועי יום הולדת לילדים קטנים. תודה.

    מכונת גלידה

    מתכוננת ללידה..
  • צהריים טובים!

    אכן יש בעיה עם גלידות רכות כגון גלידה אמריקאית. לפי הנחיות של משרד הבריאות לנשים בהריון יש להימנע מסוגים אלו של גלידות. ככל הנראה בשל העובדה שגלידה זו בעלת טמפרטורה גבוהה יותר בהשוואה לגלידות אחרות ומהווה קרקע להתפתחות חיידקים.

    שיהיה יום הולדת שמח!

    עינת כהן,

    תזונאית קלינית

    https://www.facebook.com/einatcohen.vegan.nutrition
  • לא הבנתי אסור גלידות או שרק גלידה אמריקאית
  • צהריים טובים

    הבעיה היא בגלידות רכות שמוגשות בטמפטורות נמוכות כגון גלידה אמריקאית. לרוב גלידות שקונים בסופר נשמרות בטמפטורות נמוכות, כמובן שתמיד יש לשים ברכיבים שהחלב מפוסטר ואם יש ביצה אז שגם היא מפוסטרת. עיקר הבעיה במקרה הזה היא גלידות עם קצפות (בקצפת לרוב יש ביצה לא מבושלת) או קניית גלידות במקומות שלא ניתן לדעת את תהליך ההכנה.

    בהצלחה

    עינת כהן
    תזונאית קלינית

    https://www.facebook.com/einatcohen.vegan.nutrition
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה