הטיפ השבועי והפעם על מעבר למיטת מעבר - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • התשובה הראשונה שלי: העבירו את הילד למיטה גדולה יותר רק אם יש סכנה בטיחותית, אם קיים חשש ולו הקטן ביותר שהילד יטפס וייפול מהמיטה, עשו את השינוי. אם חשש זה אינו קיים אל תמהרו! חכו עד שהילד יהיה בן שנתיים לפחות, הדחייה מפחיתה במידה מסוימת את הירידות מהמיטה ואת הביקורים בחדר ההורים באמצע הלילה. הורים רבים עושים את השינוי מוקדם מדי וזאת מתוך מחשבה מוטעית שהתינוקות שלהם לא ישנים טוב במיטת התינוק שלהם כי היא קטנה להם מדי או שהם לא אוהבים את הסורגים וזה נותן להם מעין תחושת בית -כלא.

    פעוטות אשר מעולם לא למדו כיצד להירדם בכוחות עצמם ונזקקים לעזרה חיצונית בהרדמות מתחילים, לאחר המעבר, לרדת מהמיטה ואז ההשכבות הופכות לקשות, מתישות ,ארוכות, מלוות באיומים ובצעקות וכל האווירה הכללית דומה יותר לאווירת שדה קרב ולא לאווירה רגועה ונעימה אשר משרה שינה. אז כמובן שלא מאוחר מדי להתחיל ללמד איך להירדם לבד. זה יקל על כל המשפחה.

    אז מה כן ניתן לעשות על מנת להקל על המעבר?

    1. דברו עם הילד על המעבר ושתפו אותו בתהליך . הפכו אותו לשותף פעיל בבחירת המיטה, בבחירת המצעים.

    2. אל תשנו את הכללים או השגרה של שעת ההשכבה בזמן המעבר. לא להוסיף שינוי על שינוי. ילדים אוהבים את המוכר ואת הקיים וזקוקים לשגרה ולידוע. הורדת הילוך בערב,שמירה על אווירה רגועה יותר לפני ההשכבה וטקס שינה קבוע יתרמו להשכבה רגועה יותר והירדמות מהירה יותר. שימו לב שאתם משכיבים את ילדכם בהתאם לסימני העייפות שהם מראים לכם ולא משכיבים אותם מאוחר מדי.

    3. עקביות, עקביות ושוב פעם עקביות! לא אוכל להסביר לכם במילים עד כמה חשוב שתהיו עקביים מול ילדכם, אם הילד יורד מהמיטה, החזירו אותו מיד למיטה, בלי פינוקים ובלי דיבורים מיותרים. גם אם זה ייקח לכם 50 פעם להחזיר לחדר ולהחזיר למיטה, הילד יבין את המסר. חשוב לפעול באותה דרך ובאותה תגובה גם כאשר ילדכם מגיע לחדרכם בלילה. נכון, אני יודעת, הדבר האחרון שמתחשק לכם לעשות בשלוש בבוקר זה לצאת מהמיטה החמה ולהתחיל לטייל בבית, אבל אין בררה, אם אתם רוצים שילדכם יישאר לישון במיטתו כל הלילה, אז תהיו עקביים והחזירו למיטה כל הזמן! לא לוותר. זכרו: וויתרתם פעם אחת, ילדכם יזכור זאת ויבדוק אתכם שוב ושוב.

    4. חשוב שהתנהגות הילד לא תגרור רווחים מצידכם, גם כעס הוא סוג של רווח, אומנם שלילי אבל עדיין רווח, הילד רואה שהוא מצליח לגרור התייחסות מצד ההורים ולכן חשוב לא להכביר במילים.

    5. בכל בוקר שבו ילדכם מתעורר במיטתו וישן כל הלילה במיטתו, שבחו אותו על כך, תנו לו את תחושת המסוגלות אשר כל כך חשובה בגיל הזה. אמרו לו "כל הכבוד, שנשארת במיטה בלילה ולא ירדת ממנה, נכון שכיף לישון כל הלילה במיטה?"

    6. אם אתם מצפים לילד נוסף יש להתחיל בתהליך ההעברה לא בצמידות למועד הצפוי ללידה וזאת על מנת שהילד לא ירגיש חלילה מקופח ושלא ירגיש ש"זרקו" אותו מהמיטה שלו לטובת התינוק החדש שהצטרף לחיק המשפחה. לאחר לידת האח עשו עם הפעוט "טקס העברת מיטה", האדירו את הפעוט, אמרו לו שעכשיו הוא כבר ילד גדול ולא תינוק.

    7. מטעמי בטיחות: הצמידו את המיטה לקיר, השתמשו במזרן ללא הגבהות על מנת שהמיטה תהיה קרובה יחסית לרצפה, השתמשו במעקה בטיחות. סגרו שקעים חשמליים, מגנו מקומות שמועדים לפורענות בחדר.

    לסיכום: ילדים עם הרגלי שינה טובים, שיודעים להירדם לבד, בכוחות עצמם, יעשו את המעבר למיטת הגדולים בקלות, ללא בעיות יוצאות דופן. ייתכן ותהיה בדיקת גבולות קלה של ההורים אבל ברגע שתגובת ההורים תהיה ברורה ועקבית הילדים יחזרו לשינה הטובה שלהם במהירות.

    ילדים שאין להם את היכולות להירדם לבד, צריכים ללמוד איך לעשות זאת….ואתם בוודאי יודעים למי כדאי לכם לפנות.

    שיהיה בהצלחה, דנה

    www.goodnightbaby.co.il
    054-4270222
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה