איך להתמודד עם המעבר לשעון קיץ - הריון ולידה

המעבר לשעון קיץ פחות קריטי מבחינת ההשפעות שלו על השינה של ילדינו לעומת המעבר לשעון החורף. אך בכל זאת יש ילדים שכן יושפעו מהמעבר ויהיו עייפים יותר מהרגיל בגלל המחסור בשעת השינה.
אז מה בכל זאת ניתן לעשות?
1. השאירו שעון אחד בבית שיהיה מכוון עדיין על שעון חורף.
2. ביום חמישי, היום שבו מזיזים את מחוגי השעון, השכיבו את הילדים כרבע שעה לפני השעה בה הם רגילים בדר"כ ללכת לישון.
3. ביום שישי, כדאי לאפשר לילדים לנוח בצהריים. המנוחה תעזור להם להשלים את שעת השינה שהפסידו בלילה.
4. בימים שלאחר המעבר, הקפידו להשכיב את הילדים בכל פעם רבע שעה לפני השעה בה הם רגילים לישון. אם לדוגמה הם רגילים בשעה 20:00 לישון, אז השעה תהיה בשעון הקיץ כבר 21:00 לכן, התחילו בהשכבה בשעה 20:45.
אז: ביום שישי השכיבו בשעה 20:45. יום שבת 20:30. יום ראשון 20:15 ויום שני 20:00....
5. שימו לב שהשמש שוקעת מאוחר יותר ויש יותר שעות אור , אך עדיין זה לא אומר שהילדים שלנו לא יהיו עייפים. הקפידו להשכיב אותם בהתאם לסימני העייפות שהם מראים ואל תתפתו להשאיר אותם ערים רק בגלל שיש עדיין אור בחוץ.
6. החשיכה יורדת מאוחר יותר לכן קשה יותר להירדם. הורמון המלטונין המשרה שינה מופרש עם החשיכה (כלומר מאוחר יותר) לכן קשה יותר להירדם.
לכן הקפידו לעמעם אורות בזמן טקס השינה ולהחשיך את חדר השינה .
בהצלחה,
דנה קרסיס יועצת שינה מוסמכת לתינוקות וילדים. מענה תמידי לבכי. 054-4270222
0 תגובות
השאירי תגובה

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)