קיצור צוואר ומשפך - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • שלום ,
    אני בהריון בסיכום גבוה נמצאת בשבוע 23+4 עם משפך ואורך צוואר של 33 מקבלת פעם בשבוע זריקת פרוגסטרון
    בעברי לידה מוקדם של תאומים בשבוע 24 ובנוסף הריון בשמירה ולידה בשבוע 36 .
    אני נמצאת בלחץ מאוד גדול עקב הממצאים עכשיו של המשפך... האם המצב באמת כה חמור? בנוסף קיבלתי נרות קרינון לתמיכה נוספת אך ראיתי כי לא מומלץ לקחת אותם אחרי 3 חודשי ההריון, האם זה נכון? האם זה יכול להועיל לקיצור ?
    אשמח לתשובתכם
    תודה
1 תגובות
עמוד 1
  • שלום רב

    ההיסטוריה היא אכן מטרידה, כלומר העובדה שהיו לך לידות מוקדמות בעבר מהווה גורם סיכון ללידה מוקדמת חוזרת (אך לא בהכרח תהיה לידה מוקדמת. הטיפול הוא אכן על ידי זריקות פרוגסטרון במצב זה.
    מבחינת הצוואר, א"צ הוא תקין (כלומר מעל 25 מ"מ) ולכן אני מבין שהמשפכיות אינה גדולה ונותר אורך צוואר תפקודי וסגור מעבר למשפכיות שהוא תקין. במידה והצוואר ימשיך ויתקצר ו/או המשפכיות תגדל - אז נרות פרוגסטרון יהיו מתאימים יותר מאשר זריקות פרוגסטרון, משום שיכולים למנוע את קיצור הצוואר.

    ד"ר הדר

מותר ואסור לאכול בהריון והנקה