הריון בסיכון - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • שלום רב,
    שבוע 26 להריון מהיום, הריון שלישי (הריון 1 לידה רגילה בשבוע 38+5 ילד חי, הריון שני מולה חלקית גרידה בשבוע 9 מעקב בטא חצי שנה 0, הריון 3 הנוכחי, שתי סקירות תקינות, בדיקות גנטיות תקינות ויש סכרת הריון)..ביום רביעי בתאריך 28.6 ביצעתי בדיקת העמסת סוכר של 100 ויצא שיש לי סכרת הריון.
    ביום שישי 30.6 באתי למרפאה שלי כדי לקבל הפניה למחלקת הריון בסיכון, ועל הדרך ציינתי שלפני יומיים הרגשתי כאב מחזור קל שעבר, וכרגע אני מרגישה בסדר גמור. הרופאה שלי בדקה אותי והבחינה בצירונים קטנים ע"י מוניטור והתקצרות צוואר הרחם ל-26 ממ. היא נתנה לי הפניה יש למיון ואני בנתיים בהלם שאני לא מרגישה כלום ואין לי מושג על מה כל הלחץ..
    כשהגעתי למיון חיברו אותי לעירוי, עשו לי מוניטור צירים ולקחו לי בדיקות דם.
    במוניטור ראו ניטור וריאבילי תואם גיל הריון, פעילות רחמית לא סדירה, לאחר הידרציה רזולציה חלקית של צירים בטוקו אחרי העירוי, הבדיקות דם יצאו תקינות למעט בדיקת שתן כללית שיצא לאוקוציטוריה קלה ללא ניטריטים. בבדיקת רופא נמצא צוואר רחם 32 ממ ללא משפחיות וללא שינוי בלחץ פונדלי, צוואר סגור ללא לחץ חלק מקדם ללא דימום או הפרשה חריגה. כמות מים תקינה נצפה דופק +תנועות.הוא כתב לסיכום שהצוואר ארוך, לא מאיימת בלידה מוקדמת, צירים חלפו בתחושה ובטוקו, ללא עדות קלינית להפרדות שליה. והשאלות שלי הם כאלה:
    1. איך יכול להיות שהיא ראתה אורך צוואר 26 והוא ראתה אחרי 4 שעות 32 ממ?
    2.איך יכול להיות שאומרים לי שיש לי צירונים ואני לא מרגישה כלום?
    3. אחרי שהייתי במיון בשישי שבת הרגשתי שמתחיל לשרוף לי בנרתיק לפני ואחרי פיפי,
    אז הלכתי היום לעשות תרבית שתן, ובנתיים רופאת הנשים שלי, לפי תסמינים שנתתי אמרה לי להתחיל אנטיביוטיקה לדלקת בדרכי השתן--- דלקת בדרכי השתן יכולה לפתח צירים והתקצרות?
    4. כדי להוציא שמירה? או שהמצב שלי רגיל ולא מראה על סכנה ללידה מוקדמת?
    5. יכול להיות שצירים שראו במוניטור הם בעצם תזוזות של העובר? כי לא הרגשתי כלום! וזה בעצם מה שמפחיד.. שתתחיל לי חס וחלילה לידה מוקדמת ואני לא ארגיש!
    6. מאיזה שלב אפשר לעצור לידה מוקדמת? כאילו נגיד אם מתחילה התקצרות והיא מגיעה ל25 ממ ומטה זה כבר שלב שלידה פעילה או רק עם יש פתיחה של צוואר הרחם זה כבר שלב שלידה שאותו אי אפשר לעצור?
    תודה רבה וסליחה מראש על החפירה..
3 תגובות
עמוד 1
  • עדכון.. הגיע תוצאות של בדיקת השתן מהבוקר והיא תקינה לחלוטין.. אם כך מה סיבת הצירונים והקיצור שהיה בשישי...והאם לקחת בכל זאת את האנטיביוטיקה שהרופאת משפחה רשמה לי?
    כי כן יש לי מין שריפה כזאת באזור הנרתיק..יש לציין שאין הפרשות חריגות
  • שלום רב

    להלן תשובותיי:
    1. בכל בדיקה יכול להיות סטייה שנובעת מאיכות הבדיקה, מקיום צירים בעת המדידה וכיוון שהצוואר בסוף אינו סרגל ויכול להשתנות מעת לעת.
    2. צירונים קלים אכן לא אמורים להיות מורגשים
    3. יכולה, אבל אם התרבית שלילית אז אין לך דלקת בדרכי השתן
    4. זו החלטה של הרופאה שלך, אני לא מכיר מספיק אותך, את ההיסטוריה הרפואית שלך ואת עבודתך כדי להמליץ לך במקומה. אבל, לפי סיפורך ייתכן ויש לכך מקום כי את אכן בסיכון מסוים ללידה מוקדמת
    5. לא, צירים במוניטור הם צירים ולא תנועות
    6. אפשר לעצור לידה מוקדמת בכל שלב, הן מבחינת קיצור והן מבחינת פתיחה

    לא תמיד, למעשה ברוב המקרים, אין לדעת מה גורם לצירים מוקדמים ו/או לקיצור של הצוואר. דלקת בדרכי השתן יכולה לגרום לזה, אבל אין לך כזו כי התרבית שלילית.

    ד"ר הדר

  • תודה על התשובה המהירה!
    1. אז זה בעצם יכול לקרות כל פעם ממה שאתה אומר לי..מה כל פעם שאני אעלה לבדיקה היא יכולה לראות שיש לי צוואר רחם קצר, היא תטיס אותי למיון, ושם הסתכלו עלי כאילו אני משוגעת.. עזוב את הלחץ הנפשי באותו רגע שהיא הכניסה אותי.. איך יודעים בוודאות שאכן יש סכנה ללידה ולא סתם התקצרות שיכולה לנבוע אפילו משלפוחית שתן מלאה?!
    2. הצירונים האלה שלא הרגשתי.. הבנתי שהם נורמאלים לשליש השלישי של הריון.. אתה רואה בהם סכנה ללידה מוקדמת? או שזה דבר נורמאלי לחלוטין כמו צירים מדומים ואין להם יכולת לפתח לידה פעילה?
    3. יכול להיות שיש לי פטריה או משהו מהסוג הזה? כי כן יש לי מין תחושת שריפה בנרתיק ללא גרד וללא הפרשה מוזרה
    4. כמו שפרטתי ההריון הראשון היה תקין, השני היה מולה חלקית שנגמר בגרידה בשבוע 9 ומעקב תקין שכלתחילה היה בטא מאופס, ועכשיו הריון שלישי עם סכרת הריון. אני בחורה בת 26 בריאה, לא מעשנת, לא צורכת סמים ומקפידה על תזונה נכונה. אני עובדת במשרד אדריכלים, והמקצוע שלי הוא אדריכלית ואנימטורית להדמיות אדריכליות, המשרד לרב שקט ואין לי לחץ בעבודה בכלל. עדיין הייתה ממליף על שמירה? ולמה אני בסיכון ללידה מוקדמת? הרי הצוואר ארוך, ללא פתיחה עם צירונים לא מורגשים שגם עוברים מאליהם.. יותר מלחיץ אותי ללדת בקיסרי בגלל תינוק גדול עקב הסכרת..
    5. אם אתה אומר..
    6. מאוד מנחם לדעת.. רק מפחיד שאני לא אשים לב ואגיע לשלב שכבר אין ברירה אלא לילד..:(
    ותודה מראש!!!!! אתה מדהים!
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה