תינוק בן 3 חודשים - הריון ולידה

  • תינוקי בן 3 חודשים
    מנסה לעשות לו איזשהו סדר יום אבל לא ככ עובד...
    כשאני מרדימה אותו במהלך היום ומעבירה לעריסה, רוב הפעמים מתעורר ישר ועד שאני מצליחה להשכיב בלי שיתעורר, הוא כבר מתעורר כדי לאכול שוב... (אוכל כל 3 שעות מקסימום במהלך היום)
    ואז יוצא שהוא עייף מדי ולא אוכל מספיק כי נרדם ואז מתעורר כי רעב וחוזר חלילה.. לפעמים מצליחה להרדים בסביבות 9-10 לשנת לילה ואז מתעורר בסביבות 3 לאכול ואז בסביבות 6-7.. אם מרדימה יותר מוקדם, 7-8 אז קם ב 11-12 בלילה לאכול ואז שוב ב 3-4 וב 6-7 בערך.. בגלל שכאילו פספס ארוחה בלילה, בבוקר רוצה לאכול כל שעה וחצי-שעתיים.. מכינה לו את הכמות הרגילה והוא לא מצליח לסיים אותה כי נרדם ואז מתעורר כי רעב..
    לפני שנת לילה, עושה לו מסאז ומקלחת, מחשיכה את החדר ומנסה להשכיב לישון.. אני כבר לא יודעת מה לעשות.. מה אני עושה לא נכון?
1 תגובות
עמוד 1
  • נראה שבנך לא מקבל מספיק שעות שינה במהלך היום ולכן מתעייף מהר.

    יש כמה נקודות שכדאי להקפיד עליהן בכדי לשפר את המצב הקיים:

    1. סדר יום- תינוק בגיל 3 חודשים אמור לאכול, לשחק ולישון, הקפידי על שגרת יום קבועה יחסית שבה לאחר שמתעורר את מאכילה אותו (כדאי להתחיל לעבוד על הפרדה ברורה בין האכלה לשינה ולכן כדאי לא להאכיל מיד לאחר שמתעורר אלא לחכות בערך 10 דקות ואז להאכיל) לאחר מכן משחק, זמן משטח, פעילות, אולי טיול בעגלה ואז חזרה הביתה לצורך התארגנות לשינה. תעשי לך רישום במשך 5 ימים, ברישום תצייני את שעת ההתעוררות בבוקר, מתי אכל, כמה אכל, כמה זמן היה ער, מתי החל להיראות עייף, מה היו סימני העייפות שהראה, מתי נרדם, מתי התעורר וכן הלאה. הרישום יפקס אותך ויעזור לך לבנות לו סדר יום. בגיל 3 חודשים אפשר לדבר על בערך שעה- שעה וחצי- שעתיים גג של ערות.

    2. כדאי לוודא שישן מספיק ואיך עושים זאת? ראשית מקפידים על השכבה בהתאם לסימני עייפות, סימני עייפות נפוצים הם: פיהוק, גבות וורודות, גירוד אוזניים, תנועות איטיות, בהייה, שפשוף עיניים. ברגע שאת "תופסת" את סימני העייפות בזמן אז קל יותר להרדים והשינה לאחר מכן איכותית יותר. מהרגע שזיהית שעייף כדאי תוך גג חצי שעה להתחיל בהרדמה.

    3. כמובן שהכי אידיאלי להרדימו בעריסה /במיטה שלו. ברגע שתינוק נרדם על הידיים הוא מתעורר וקשה לו לחזור לישון. במידה ואת בוחרת להרדימו על הידיים ולהעבירו לעריסה אז כדאי לחכות שייכנס לשינה עמוקה לפני העברתו בכדי למנוע התעוררות. חכי לסימנים של שינה עמוקה, הסימנים הם: הידיים והרגליים רפויות, אין תנועות מציצה עם השפתיים ואין תנועות של גלגלי העיניים, ברגע שזיהית זאת אז העבירי מהר לעריסה והשאירי את היד שלך עליו, גם אם פותח לרגע את העיניים אל תמהרי להסיק מסקנות שסיים לישון, השאירי את היד עליו עוד בכדי שירגיש אותך.

    4. לאחר זיהוי סימני עייפות חשוב להקפיד על צמצום בגירויים, אווירה רגועה, "הורדת הילוך".. לתינוקות קשה להירדם כאשר המעברים מפעילות לשינה חדים מדי. חשוב להקפיד על טקס הכנה לשינה, הפעולות הקבועות והרגועות יעזרו לבנך להבין שהגיע הזמן לישון, אפשר להיכנס לחדר השינה, לשיר שיר, לסגור תריסים, להחליף חיתול ולהתחיל בהרדמה בדרך שאת בוחרת.

    5. חשוב להקפיד על חדר שינה חשוך ושקט.

    אני מאמינה שברגע שתקפידי על הנקודות הנ"ל אז יהיה בנך יישן טוב יותר ואז יוכל גם לאכול טוב יותר.

    כאשר את מאכילה אותו במהלך היום וודאי שאת מאכילה אותו בצורה שתעודד אותו להמשיך לאכול ולא להתעייף תוך כדי שאוכל, דברי אליו, האכילי בחדר מואר. כדאי לוודא שפטמת הבקבוק מתאימה לגיל שלו ושלא מתעייף מדי בגלל מאמץ.

    שאלה- ציינת שמתעורר באזור 6-7 האם התכוונת שמתעורר לאכול וחוזר לישון או שמתעורר לתחילת יום?
השאירי תגובה (לפתיחת דיון חדש לחצי כאן)
 שלחו אלי הודעה על תגובה חדשה לנושא זה

חישוב מועד לידה משוער

מחשבון פוריות / ביוץ

(אם אינך יודעת הכניסי 28)

שמות לתינוקות

  בנים   בנות   יוניסקס
לפי התאמה נומרולוגית:
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה

הטבות ליולדת

כתבות אחרונות

אינדקס הריון ולידה