הרדמה לשנת לילה בגיל חודשיים וחצי - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • היי דנה,
    תינוקת בת חודשיים וחצי, בדכ מתעוררת בין 8 ל10 בבוקר, יונקת בערך כל 2.5-3 שעות, אני לא מצליחה לזהות סימני עייפות מוקדמים לכן בערך כל שעה וחצי אני מרדימה אותה או במנשא (ואז ישנה בין 40 דק לשעה וחצי) או בעגלה וישנה כ40 דק.. בערב מקלחים אותה בסביבות 19 לפעמים לפני האוכל ולפעמים אחרי. הבעיה מתחילה כמעט כל יום בהרדמה של שנת הלילה שמלווה בבכי וקושי להרדם והרבה התעורריות ובסופו של דבר נרדמת סופית בסביבות 23-24.
    למשל אתמול קמה משינה ב17, ב18 קילחנו אותה והרדמתי בקלות ב1830, לאחר מכן קמה ב1920 ואחרי כשעה וחצי ניסיתי להרדים אבל זה כבר היה מלווה בבכי וקושי להירדם, לאחר מכן קמה ב2140 ואכלה ומיד לאחר שאכלה ניסיתי להרדים ושוב זה היה מלווה בבכי ולקח הרבה זמן.
    איך ניתן לשפר את ההרדמות בערב?
    לגבי טקס שינה, אם היא קמה כל יום בבוקר בשעה שונה, באיזה שעה אמורים לעשות את טקס השינה בערב?
    תודה רבה
1 תגובות
עמוד 1
  • היי לינה,

    הסיבה בגללה קשה לביתך להירדם בתחילת הלילה בשעה מוקדמת היא בשל העובדה שהיא עדיין קטנטונת. הורמון השינה מתחיל להיות מופרש רק סביב גיל חודשיים ולכן ניתן לצפות שהלילה יתחיל באזור השעה 22:00 בגיל זה.

    אם את לא מצליחה לזהות סימני עייפות מוקדמים ואת רואה שהרדמות יזומות כל שעה וחצי עובדות טוב אז זה בסדר כי חלונות השינה בגיל הזה הם באמת כל שעה- שעה וחצי...

    יחד עם זאת כן חשוב לוודא שהילדה לא נמצאת כל היום בתוך העגלה או במנשא, כלומר שתהיה לה שגרת יום ברורה, סדר יום קבוע של : האכלה,שינה, זמן פעילות ("זמן פעילות"= החלפת חיתול, קצת זמן משטח פעילות) ואז שוב הרדמה... חשוב ליצור עבורה נקודות זמן ברורות שתבין מתי זה זמן פעילות ומתי זה זמן שינה וגם זה יעזור לה ביצירת סדר יום תקין ויתחיל לעזור לה לישון בשעות יותר "הגיוניות"...

    מאוד חשוב להקפיד על הבדלים בין יום ללילה וזה אומר שלפני כל הרדמה לשנת יום את עושה לה ריטואל קבוע ומרדימה אותה במנשא לדוג או בעגלה בחדר חשוך ושקט ולפני כן את עושה מס פעולות קבועות שיעזרו לה להבין שהגיע הזמן לישון... אפשר בהחלט שגם חלק משנות היום יהיו בחוץ בזמן טיול אבל אם את מרדימה בבית תעשי זאת בחדר שקט וחשוך...
    ובמהלך היום תדאגי לחשוף אותה לאור יום כדי לעזור לגוף להסתגל להבדלים בין יום ללילה.

    בגלל שבגיל זה הלילה יכול להתחיל מאוחר יותר אז לדעתי כדאי פשוט להתחיל מאוחר יותר את שגרת הפעולות שעוזרת לה להבין שנגמר היום ומתחיל הלילה. אולי זה אומר שכדאי לקלח רק באזור 21:00 ואז להיכנס איתה לחדר השינה ולהרדים כפי שאתם רגילים ומאותה נקודת זמן להתייחס לכל יקיצה כאל "יקיצת לילה" וזה אומר לגשת בצורה מאוד משעממת, לא לדבר איתה, מינימום תאורה ולהחזיר לישון בדיוק כפי שהרדמתם בתחילת הלילה.

    כאשר מתעוררת בשעה 8:00 בבוקר תפתחי איתה את היום ואל תנסי להחזירה לישון , ייתכן שפתיחת יום בשעה יותר מוקדמת גם תעזור "בסידור" שאר שנות היום ואולי זה גם יעזור להקדמת שעת ההירדמות הסופית לשנת הלילה.

    מצרפת לך לינק להורדת מסמך עם טיפים לניו- בורנס. https://lp.vp4.me/kpsw

    בהצלחה :)

    דנה
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה