ייעוץ שינה - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • בן 9 חודשים, מקפידה לשים לב לסימני עייפות מוקדמים, מורידה הילוך בהדרגה, מחשיכה את החדר, שרה שיר מרגיע קצר ומשכיבה לישון.
    לשנת הלילה, יש טקס שינה מסודר הכולל אמבטיה חמה, בקבוק, שיר מרגיע, טפיחות ומגע בזמן שבמיטה.
    עד לפני חודש וחצי, לרוב, נרדם באמצעות טפיחות ולחישות כשהרדמה יכלה להיארך 10 דקות ולעיתים גם 25 דקות.
    לרוב, הייתה התעוררות אחת בלילה.

    מלפני חודש וחצי, עם ההתפתחות ולמידת הזחילה, קשה מאד מאד להרדים.
    לרוב אחרי חצי שעה של מגע כשהתינוק באמת מנסה להירדם ולא הולך לו, אנחנו מנסים דרכים אחרות כמו עגלה, נדנוד במיטה, ידיים רק כדי שהוא יישן ולא נגיע לעייפות יתר כי כבר עוברת יותר מחצי שעה מהופעת הסימנים המוקדמים.
    כשמתעורר בלילה, זוחל במיטה ואז בוכה, קשה מאד להחזיר אותו לישון בשלב הזה גם אם השעה 2 בלילה.
    וגם כשנרדם בבוקר ובצהריים או לעיתים אחר הצהריים, לא משנה מה, מתעורר אחרי 25-30 דקות ואז נדרש נסיון להרדים בחזרה.

    אני ממש מתלבטת מה לעשות כי קראתי לא מעט ואנחנו ממש מקפידים על הכללים של שימת לב לסימנים, הורדת הילוך בהדרגה, השכבה במיטה שלו בחדר שלו וכו.
    אני משערת שלמצב שנקלענו אליו ושאחותו בבית כל הזמן יש השפעה רק שהוא חייב לישון כי זה צורך קריטי להתפתחות.

    אשמח מאד לעזרתך.
    תודה רבה מראש!
1 תגובות
עמוד 1
  • היי דקלה וסליחה על המענה בדיליי, לא קיבלתי התראה לכך שהופיע הודעה חדשה בפורום.

    כל שלב התפתחותי מאוד משפיע על השינה, במיוחד שלב הזחילה!

    נוסיף לכך גם את השהות בבית של האחות וגם סיר הלחץ שהיה בתקופת הקורונה וקיבלנו מתכון "נפלא" לשינה נהדרת....

    הקושי לדעתי נובע מכמה סיבות:
    1. שלב הזחילה שכאמור משפיע על התינוק.... כל השרירים מורגשים וקשה להירגע ולהרפות.

    2. התפתחה עמידות לעזרה הנוכחית של הלחישות והטפיחות, כלומר: הוא התחיל להתרגל לעזרה הזו וזה אומר שמה שעבד מהר כעת כבר לא עובד ככ מהר וצריך להוסיף עוד עזרה.... היה כדאי להפסיק עם המגע ולעבור להרדמה ללא מגע, אלא רק באמצעות ישיבה לצידו (מתייחסת למה שאתם עושים כעזרה הדרגתית עד שיילמד לישון באופן עצמאי לחלוטין).

    3. התפתחה אצל הילד ציפייה לעזרה שיקבל במידה ולא נרדם במיטה: עגלה, נדנוד, ידיים.... משמע הוא מבולבל! זכרי: תינוקות לומדים מהר מאוד, לחיובי ולשלילי! מספיק שפעם, פעמיים הרמתם ועזרתם לו להירדם בדרך אחרת אז לכך יצפה בפעמים הבאות ולא יתאמץ להירדם בכוחות עצמו.
    ציינת שאתם עושים זאת רק כדי שלא ייכנס לעייפות יתר כיון שעוברת חצי שעה מהופעת סימני העייפות הראשוניים- אם אתם רואים שזה מגיע לזה אז הקדימו ברבע שעה את שעת כניסה למיטה.

    קושי להחזיר לישון בלילה נובע לרוב מבלבול מציפייה למשהו שיקרה.. חסרים לי עוד נתונים כדי להבין מה בדיוק קורה ולתת לך מענה יותר מדויק.

    שנות יום קצרות יכולות להיות תוצר לוואי של השכבה בעייפות יתר וגם תוצר לוואי של חוסר יכולת הירדמות עצמאית, התינוק מתעורר רגע לפני שנכנס לשלב השינה העמוקה ומצפה לקבל עזרה .
    כמו כן יכול להיות שמדובר גם בתוצר לוואי של תחילת הזחילה... אם את רואה שזה חוזר על עצמו חשוב להחזירו לישון בכל פעם שישן שינה של 30 דק ומטה עד שמשלים שוב לפחות חצי שעת שינה (מהרגע שהוחזר לישון)... חשוב לוודא שאין משהו "שווה" שמקבל מיד לאחר הוצאתו מהמיטה, כגון : האכלה מידית...
    כמו כן חשוב גם לחשוב האם אתם נותנים לו הזדמנות להסתדר בכוחות עצמו או שמיד ניגשים כיון שפעמים רבות תינוקות מתעוררים לאחר 25-30 דקות אבל כן מצליחים להיכנס לשלב השינה העמוקה אם לא מפריעים להם.....

    מקווה שעזרתי,

    דנה
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה