ילדה שלא מוכנה לישון ומתעוררת בלילה - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • הילדה שלי בת שנתיים ו7 חודשים. בחצי השנה האחרונה מאז עברה למיטת מעבר היא לא מוכנה לישון. לרוב אני מנסה להרדים אותה בשעה קבועה 20:00 לאחר מקלחת וקריאת ספר. אבל היא מתנהגת למופת עד לרגע השינה. היא לא מוכנה לישון עצמאית לבד (לציין שבעבר בעריסה ישנה באופן עצמאי). היא צריכה שאני אשב לידה ואז לוקח לה יותר משעה להירדם. היא מתחילה לדבר (אני כמעט לא משתפת פעולה) ורוצה פיפי ורוצה לישון על הידיים שלי ומתחילה לילל ולבכות. היא רוצה את אבא שלה. או לישון במיטה שלנו. העיקר לישון כמו שהיא רוצה.
    כשאני מתחילה לצאת מהחדר היא בוכה בכי היסטרי.
    בנוסף באמצע הלילה בדרך כלל בסביבות 3 היא מתעוררת בוכה ובאה לחדר שלי. אני מובילה אותה לחדר שלה והיא רוצה שוב שאשאר לידה. אני נשארת קצת היא נרגעת. כשאני יוצאת מהחדר שוב בוכה. היא מתעוררת ככה מספר פעמים וכבר מגיעה לשלב של היערות מלא וכבר מבקשת אוכל.
    מתחילה לבכות בכי היסטרי. היא מתעוררת ככה מספר פעמים בלילה. יש ימים שהיא ירה משעה 3 עד 5 וחצי ולא נרדמת.
    אני ממש מיואשת! אני מגיעה למצב שאני מאבדת את זה ומתחילה לצעוק עליה וזה מגביר אצלה את הבכי.
    אשמח לעזרה
4 תגובות
עמוד 1
  • היי רונית,

    גיל שנתיים פלוס מהווה גיל של בדיקת גבולות אינסופית שמתקיימת לאורך כל היום... כשמגיע הזמן לישון בדיקת הגבולות מתעצמת כי כולם עייפים ורוצים לישון (גם הילדה שלך עייפה ורוצה לישון... היא פשוט לא יודעת לבטא זאת).

    נוסיף לעניין בדיקת הגבולות גם חוסר יכולת הירדמות עצמאית וקיבלנו מתכון לקושי עצום.

    ציינת שבעריסה הייתה נרדמת עצמאית. מניחה שאת מתכוונת למיטת תינוק..: בכל מקרה אשמח לפירוט שלך לגבי צורת ההירדמות שהייתה לפני המעבר כיון שלרוב תינוקות בעלי יכולת הירדמות עצמאית לא מפתחים כזו התנגדות עצומה לשינוי.. כן יש רגרסיה מסויימת, התנגדויות מסוימות שכוללות הארכת זמן השינה ומתיחת גבולות כי פתאום עולם חדש נגלה להם (וביננו זה לגמרי הגיוני ובריא) אבל לאחר כמה ימים (במידה וההורים עקביים) אז הדברים חוזרים למקומם והילדים נרדמים במיטה ללא בעיה.

    ברגע שאין באמת יכולת הירדמות עצמאית אז הסיכוי לרגרסיה קשה במעבר למיטה פתוחה עולה.

    כך או כך כיום המצב שלכם הוא כזה שאין לה יכולת הירדמות עצמאית והיא כבר פיתחה תלות לעזרות שמקבלת, זה בא לידי ביטוי: בהרדמות ארוכות, יקיצות בלילה וזמני ערות ארוכים מאוד בלילה....

    היא מבולבלת!!!

    צריך לעשות סדר.

    צריך לנטרל בצורה הדרגתית את כל גורמי התלות ולבנות לה את היכולת להבין שלישון זה כיף ואפשר לעשות זאת לבד ללא עזרות חיצוניות, כלומר: נדרשת כאן בניית יכולות בצורה הדרגתית ומדוייקת.

    יש גם משקל גבוה מאוד לתגובות ההורים.

    לא אוכל לפרט לך בהודעה מה בדיוק לעשות כיון שזה המוןןןןן! אבל את יכולה להיות רגועה שיש לקושי שאתם חווים סיבה וגם פיתרון.

    ממליצה לכם להחליט לקחת את נושא השינה כפרוייקט ולטפל באופן מקצועי באמצעות יועצת שינה שתיתן לכם כלים מדויקים ותמיכה.

    שיהיה המון הצלחה!
  • היי דנה, תודה רבה על כל המידע!
    כן התכוונתי למיטת תינוק - במיטת תינוק הייתי משכיבה אותה לישון ושרה לה שירים ויוצאת בהדרגתיות מהחדר.
    אם הייתה בוה הייתי כמובן ניגשת אליה, מרגיעה אותה ולאחר שהיא נרגעת הייתי יוצאת שוב.

    הבעיה שבמיטת מעבר היא יכולה לקום לבד והיא פשוט קמה מהמיטה כל פעם שאני מנסה להתרחק ולצאת מהחדר.
    הייתה תקופה שעבדה יחסית טוב כשהייתי יושבת מחוץ לחדר שלה ומחכה שהיא תירדם. כל פעם שהייתה רוצה לצאת מהחדר הייתה רואה אותי וחוזרת לישון.
    לאחר תקופה זה כבר לא השפיע עליה.
    היא פשוט רוצה לישון על הידיים שלי, לדבר איתי, לפתח שיחות, לישון במיטה שלי.. כל פעם זה סיפור אחר.
    אני רק מזכירה שעוד מעט אנחנו נתקלח ונקרא ספר ונלך לישון היא ישר אומרת אני לא רוצה לישון. נהיה לה מש אנטי. ולקראת שינה היא בוכה בכי שונה מבכי של כאב/רעב וכו'.. בכי של התבכיינות ופינוק..
    אני בשלב הזה כבר מאבדת את העשתונות כי גם אני עייפה מאוד ובתקופת הקורונה הייתי איתה כל היום וגם בחודש אוגוסט (בעלי עובד עד מאוחר אז כמעט ולא יוצא לו להרדים אותה והיא מבקשת לראות אותו לפני השינה וזה גם יכול להיות אחד המרכיבים שהיא פשוט מחכה לו)...

    ממש מתסכל ומעייף....

    אבדוק לגבי טיפול בנושא הזה באופן מקצועי
    תודה רבה!

  • דרושים עובדים לעבודה קלה מהבית בכתיבה והזנת תוכן, לפניות אפשר לשלוח לי הודעת וואצפ 054-5699972 שרון

  • דרושים לעבודה קלה מהבית בהזנת תוכן והעתק הדבק, לא נדרש ניסיון, לפרטים שלחו לי וואצפ 054-5699972 מאיה
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה