רסיטל לפני ובמהלך הריון - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • שלום, אני בת 39 ,לאחר 2 הפלות,אחת מהן לפני שנתיים וחצי כתוצאה ממום בלב שהיה לעובר בזמן שלקחתי פריזמה. מאז הוחלפה התרופה לרסיטל ואני מנסה שוב להיכנס להריון. הפסקתי לקחת רסיטל מחשש ששוב יהיה מום. קשה לי בלי התרופה ואני לא יודעת מה לעשות: האם ליטול אותה ולקחת שוב סיכון או להמשיך לנסות בלעדיה? תודה מראש.
1 תגובות
עמוד 1
  • היי
    החשש שלך מאוד לגיטימי. יש לא מעט נשים שמפסיקות טיפולים תרופתיים בהיריון/בהנקה מחשש שיפגעו בתינוק, אך חשוב לציין שדיכאון לא מאוזן מסוכן גם הוא ומהווה גורם סיכון להפרעת תזונה עם משקל יילוד נמוך, התקשרות וטיפול לקויים עם היילוד ויתר בני המשפחה ובמקרים קיצוניים חוסר תפקוד ואובדנות. במידה והיית מטופלת בתרופה נוגדת דיכאון עוד לפני ההיריון- יש חשיבות רבה על איזון הדיכאון במהלך ההיריון כיוון שהוא יכול להחמיר בהיריון וסביב הלידה עקב שינויים הורמנליים. כך גם לגבי חרדה.
    קיימת שאלה ביחס לסיכון למומים לבביים, שנצפו בחלק מהמחקרים. נתונים עדכניים דווקא שוללים שכיחות יתר של מומי לב תחת טיפול ב- fluoxetine (פריזמה) ועוד יותר ב-citalopram (רסיטל).
    ההמלצה שלי היא להתייעץ עם המרכז הטרטולוגי של משרד הבריאות. מי שאחראי על מתן מענה במרכז זה הם רופאים המומחים בטרטולוגיה (מומים בעובר). להם יש את המידע הכי מעודכן והם יוכלו לבצע הערכה של עלות מול תועלת בחידוש הטיפול ברסיטל תוך בחינת ההיסטוריה הרפואית שלך(השירות הטלפוני ניתן ללא תשלום 02-5082825). יתכן למשל שימליצו להמשיך בטיפול ברסיטל תוך מעקב אקו לב עוברי. .
    רק בריאות ובהצלחה!
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה