ילדה בת שנה- מתעוררת כל שעה בלילה למים. - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • הילדונת שלי נרדמת בקלות יחסית בלילה- מקלחת, יניקה ואז צחצוח שיניים, סיפור קצר ושיר. לרב גם קצת מים מבקבוק במיטה. ההרדמות באופן עצמאי במיטה (לא תוך כדי שתייה).
    החל מסביבות 10 בלילה מתעוררת כל שעה-שעתיים ונעמדת בוכה 3. אם אתן לה קצת מים מבקבוק (לא מצליחה לשתות לבד), תשכב חזרה ותחזור לישון. ב5 (מאז שעון חורף) נגמר הלילה והיא ערנית - אני לוקחת אותה ליניקה אתי במיטה.
    כל הרדמה מחודשת כ5 דקות, אבל מצריכה אותנו להתעורר ולקום אליה.

    השאלה איך אפשר לגמול אותה מההתעוררויות לילה.
    ניסיתי להפסיק את התלות במים בלילה, אבל זה פשוט צרחות שלא נגמרות. האם להתעקש על זה?
    איך לגרום לה לחזור לישון באופן עצמאי? האם לחכות שיעבור לבד?
1 תגובות
עמוד 1
  • היי מעין,

    לצערי הסיכוי שילדתך תתחיל לישון טוב נמוך, זה לא "יעבור לבד".... לביתך יש תלות חזקה מאוד במים וזה מונע ממנה לישון שינה טובה ואיכותית.

    המקור לקושי הוא דרך ההירדמות בתחילת הלילה. היא לא נרדמת "עצמאית", היא "מתניעה" את עצמה לשינה באמצעות שתיית המים בשכיבה במיטה.

    רצוי מאוד להפסיק זאת.

    תני מים אך ורק מחוץ למיטה ולא בשכיבה. מכוס לא נשפכת. ואז הכניסי למיטה. או לחילופין אל תתני בכלל מים... הרי היא לא צמאה... היא יונקת אחרי המקלחת.. נכון? אז למה שתהיה צמאה? זה בפירוש עוזר לה להירדם....

    רצוי לעזור לה להירגע בצורה אחרת ולא בעזרת המים... היא צריכה ללמוד להירגע באמצעותך, באמצעות מגע, חיבוק....

    ביקיצות בלילה לא לתת מים, אלא להרגיע ולהחזיר לישון בצורה שאת מרגישה איתה בנוח.

    כמו כן הייתי בודקת האם לא נכנסת לשנת הלילה עייפה מדי שכן היא מתעוררת כבר בשעה 22:00 ולרוב יקיצות בתחילתו של הלילה נובעות מהשכבה בעייפות יתר. מהרגע שהיא מתחילה להראות סימני עייפות ראשוניים כדאי שתהיה במיטה גג כעבור 30 דקות.... בגילה שעת הכניסה הממוצעת לשנת הלילה היא בערך 18:45...

    כרגע כל החזרה לשינה אורכת רק 5 דקות אבל לא רחוק היום בו ההחזרות לשינה יארכו הרבה יותר זמן וזה בגלל עמידות, התרגלות לעזרה הקיימת....

    רצוי גם להפסיק את העברתה אליכם למיטה ב 5 בבוקר, הפעולה הזו +ההנקה בשכיבה פשוט מהווה עבורה פרס רציני והחשש הוא שתתחיל להקדים את היקיצות בלילה עם ציפייה לעבור אליכם למיטה.... היא הרי לא יודעת מה השעה...

    ממש חשוב לפעול בצורה ברורה, חשוב להקנות יכולת הירדמות עצמאית על מנת שהיא תדע להחזיר את עצמה לישון בכוחות עצמה.... הקניית יכולת הירדמות עצמאית היא מיומנות חשובה לכל החיים ויש מס דרכים לעשות זאת.. אני בעד גישה הדרגתית ועדינה הכוללת גמילה הדרגתית מגומלי תלות תוך כדי ביסוס ביטחון. לצערי אני לא יכולה לפרט כאן בדיוק מה לעשות שכן מדובר בהרבה מאוד נתונים.
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה