היקף בטן קטן - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • שלום ד"ר,

    אני נמצאת במעקב גדילה בעקבות חשד ראשוני ל-iugr (נשלל בהמשך), בבדיקה אחרונה היקף ראש ואורך ירך תואמים גיל הריון, בעוד היקף בטן קטן בשבועיים.
    נאמר לי להמשיך במעקב כל שבועיים.
    מה משמעות הדבר?
    ממה נובע הפער?

    מיטל

2 תגובות
עמוד 1
  • שלום מיטל, לעיתים פער שמופיע במדדי הבטן ביחס לשאר המדדים יכול לסמן מגמה של האטה בגדילה, ובמקרים אחרים פשוט פער שמבטא קצב גדילה שונה של האיברים השונים.
    פער של 10-14 יום במדדי US לרוב נמצא בטווח הנורמה.
    המומלץ במידה ומשקל העובר המוערך ב-US וקלינית הוא בטווח הנורמה (מעל אחוזון 10) וכאשר היקף הבטן אף הוא בטווח הנורמה (מעל אחוזון 3) הוא לבצע מעקב גדילה כפי שהינך עושה. (בנוסף כמובן מעקב תנועות ומעקב אחר חיוניות העובר)
    במידה והמשקל או היקף הבטן חורגים אזי נדרש מעקב נוסף לגבי סיבות אפשרויות.
    לרוב הסיבה תהייה על רקע שלייתי.
    בהצלחה.

    דר' עופר אסייג
    רופא בכיר, היחידה להריון בסיכון גבוה
    המרכז הרפואי אסף הרופא
  • שלום אני נמצאת במעקב גדילה בבדיקה האחרונה אחרונה היקף בטן גדול בשבוע ומעל איחזון . אני עם סכרת הריונית אבל מאוזנת במעקב עם דיאטנית .. מה משמעות הדבר ??
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה