עבור דר אסייג - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • שמי טל ואני בשבוע ה28+5 הריון שני, בעקבות ממצאים של עורק טבורי אחד ועצם ירך קצרה עברתי דיקור מישפיר בשבוע ה20 הדיקור נמצא תקין בנוסף לכך במשפחתי קיימת תסמונת נדירה הנקראת תסמונת סטיקלר stykler syndrom המתבטאת בבעיות עיניים(קוצר ראיה ובעיות רשתית) בעיות מפרקים(הזדקנות מהירה יותר קומה נמוכה בד"כ בעקומה אך באחוזונים נמוכים-לא גמדות) וכיו"ב, כיום אין שום בדיקה גנטית או אלטראסאונד שיכולה להזהיר אותי על המצאות התסמונת זהו סיכוי של 50-50. התסמונת קיימת אצלי ואצל בני הבכור
    כרגע אני נמצאת במעקב גדילה אחת לשבועיים בעקבות הפרשים בגודל העצמות הארוכות לפני כשלושה שבועות היה הפרש בעצם הירך של שבוע וכרגע ההפרש הוא כמעט שבועיים בשאר העצמות הארוכות הוא שבוע וחצי כל שאר הממדים האחרים מתאימים הרופא שמבצע את מעקב הגדילה טוען שבהפרש של שבועיים זהו משהו מגמתי ולדעתו רוב הסיכויים שלילד יש את התסמונת החשש שלי הוא יותר מנושא של גמדות ואחרי הרקע הארוך כל כך זו השאלה האם יש מקום בשלב כזה לחשוש מגמדות ומאיזה שבוע ניתן לראות סימנים המעידים על גמדות ומה צריך להיות ההפרש בשבועות או הסימנים המעידים על כך???? אלפי סליחות על השאלה הארוכה כל כך ותודה גדולה מראש על התשובה!
3 תגובות
עמוד 1
  • שלום לך טל,
    Stickler syndrome היא תסמונת אוטוזומלית דומיננטית ( משמעו שנדרש רק עותק אחד של גן הנושא את המוטציה כדי להיות עם התסמונת - ולכן ה-50% סיכוי להוריש לצאצאים)
    הפגיעה בתסמונת היא בייצור הקולאגן (הרקמה המחברת את המפרקים אך מצוייה במקומות רבים נוספים ) ומכאן הפגיעה בשלד, עיניים, ושמיעה.
    אך אני מניח שאת זה כבר את יודעת.

    גמדות מתבטאת בפער בגדילת העצמות הארוכות שהולך ומחיר עם התקדמות ההריון. מאובחן לעתים קרובות בשבועות המתקדמים יותר (28-30 ואף הלאה) שכן אז הפער הופך משמעותי.
    פער של עד שתי סטיות תקן (שזה בשבוע 28 יותר משבועיים) הוא בטווח הנורמה. ההפרש שנצפה בגמדות הוא רב יותר (3-4 סטיות תקן במיקרים רבים שמתבטא בפער של חודש ויותר במדדי העצמות הארוכות, כתלות בגיל ההריון).
    בנוסף עצמות שאינן שייכות לעצמות ארוכות (כגון גולגולת) מתפתחות בקצב תקין.
    ולכן ההמלצה לרוב למעקב אחר קצב הגדילה של העצמות הארוכות.
    דר' עופר אסייג
    רופא בכיר, היחידה להריון בסיכון גבוה
    המרכז הרפואי אסף הרופא
  • בהמשך, האם בוצע יעוץ גנטי?

    דר' עופר אסייג
    רופא בכיר, היחידה להריון בסיכון גבוה
    המרכז הרפואי אסף הרופא
  • שלום
    יש קבוצת פייסבוק עבור תסמונת סטיקלר,
    נשמח שיצטרפו אלינו עוד אנשים להם או למשפחתם יש את התסמונת
    https://www.facebook.com/groups/488211591685185/
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה