סקירה מוקדמת בעיות - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • אני בהריון ראשון עם תאומים - שבוע 16 (לאחר IUI)
    נעשתה שבוע שעבר סקירה מוקדמת והרופא העלה 2 בעיות :

    1. עובר אחד נראה איבר מין זכרי - אך קטן מכפי שצריך להיות - יחסית לשק האשכים ולגיל העובר. הבנו שאו שמדובר בזכר וההתפתחות איטית או שמדובר בנקבה ואז ישנה בעיה.

    2. עוברית שניה - נקבה עם 2 כלי דם בחבל הטבור .

    שאלתנו היא: מה עלינו לעשות עכשיו עם 2 ממצאים אלה
    תודה
2 תגובות
עמוד 1
  • שלום לך

    מדובר בשתי בעיות נפרדות ונתחיל מהקלה:
    ממצא בחבל טבור של single Umbilical artery אינו נדיר (חצי אחוז מעוברים תקיניO) ונפוץ בתאומים - עד 5% . לרוב איננו מלווה בבעיות. מומלץ (חלק חושבים שזה מיותר) לבצע אקו לב עובר בשבוע 20 . לגבי דיקור מי שפיר - לרוב ההמלצה שאם זה ממצא בודד אז אין צורך בדיקור.

    איבר מין - אם הבנתי נכון זה כנראה מיקרופניס כלומר פין מקוצר אך עדיין קיימת האפשרות שזה cliteromegaly כלומר נקבה עם דגדגן מוגדל. אז ראשית - אלו אבחנות קשות וכנראה שהסורק אשר איבחן בעייה בשבוע 16 הינו סורק טוב. אך עדיין, פעמים רבות מדובר בממצא חסר משמעות ולבסוף מתברר שזה שהפין למשל הסתתר בין ברכי העובר וכו`

    מה לעשות כעת ? אם רצונכם בברור הייתי דוחה זאת בשבועיים אז הייתי מבצע US נוסף במסגרת מכון US של בי"ח (אני ממליץ כמובן על בי"ח שלי בתל השומר) שם הנושא ייבדק ואם יהיה חשד במיקרופניס יעורב גם אורולוג ילדים (למשל לבדוק עם הסוקר האם יש חשד לבעיה בהתפתחות צינורית השתן ומוצאה בקצה הפין וכו`-היפוספדיאס) . אם האבחנה תהיה עדיין חשודה אך לא יהיה ברור סופית מין העובר יומלץ גם על דיקור.

    כמובן שהנושא "בוער" ואתם רוצים להתחיל בברור כעת - זה טוב וניתן כעת להתקשר ולקובע את התור אך הסיכוי שייראו משהו שונה תוך יומיים שלשה הוא קטן ויש לתת לזמן לעבור (כשבוע שבועיים) ואז לעיתים התמונה ברורה יותר לסורק.

    בהצלחה

    דר` בועז ווייס
  • היי אשמח לדעת מה נסגר בסוף
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה