כל שבוע קורה לך משהו חדש בבטן.

להתמודד עם המעבר לשעון החורף?

עוברים לשעון חורף, מזיזים בשעה 2:00 לפנות בוקר את המחוגים שעה אחת אחורה. כלומר, הרווחנו עוד שעת שינה. יש !!!! אבל, הילדים שלנו פתאום יתחילו לקום בשעה 6:00 אם הם רגילים לקום בשעה 7:00 או בשעה 4:00 אם הם רגילים לקום בשעה 5:00!!! ואז זה כבר לא כיף.
זמן קריאה:
3 דקות
שיתוף כתבה ב:

תוכן הכתבה:

החופש הגדול הסתיים, חזרנו לשגרה, הילדים הקטנים התחילו ללכת לגנים וחלקם המשיכו ללכת לגנים, השינוי עורר אצל רובם רגשות מעורבים והקושי בא לידי ביטוי כמובן בשינה, אחרי לא מעט זמן הגיעו החגים וגם הם תרמו ליציאה מהשגרה ולפגיעה בהרגלי השינה הטובים של ילדינו.
עכשיו סוף כל סוף אנחנו אחרי החגים, חזרנו לשגרה שמאוד מיטיבה עם ילדינו, אך, ממש בקרוב, צפוי להתרחש עוד שינוי קטן שיכול לגרום לילדינו לשיבוש בשעות השינה שלהם.
לנו, המבוגרים, קל להסתגל במהירות למעברים בין שעון הקיץ לשעון החורף, לילדים פחות.

אז איך נוכל להקל על השינוי ?

בחורף מתחיל להחשיך מוקדם, אחד ההורמונים המשפיעים על שנת התינוק והילדים הוא הורמון המלטונין, המכונה גם הורמון השינה, הורמון המלטונין, מתחיל להיות מופרש בחושך והוא מעודד שינה, לכן ילדכם צפויים להראות לכם סימני עייפות מוקדם מהרגיל כאשר נעבור לשעון החורף.
שעות מומלצות להשכבה של תינוקות וילדים הן 18:30-20:00.
אם כיום ילדכם הולך לישון בשעה 20:00, אז כשנעבור לשעון החורף הוא כבר יהיה מאוד עייף בשעה 19:00.
לכן, בימים הראשונים לשעון החורף מאוד חשוב שתסתכלו על ילדכם על מנת שתוכלו לקרוא היטב את סימני העייפות שלו ושתוכלו להגיב בהתאם.
אם שעת ההשכבה בשעון הקיץ היא 20:00, אז התחילו את ההשכבה ביום הראשון לשינוי בסביבות השעה 19:00, ביום השני השכיבו את הילד בסביבות השעה 19:15, ביום השלישי בסביבות השעה 19:30…. כך בכל יום תדחו במעט את שעת ההשכבה עד שתגיעו לשעת ההשכבה המקורית, 20:00.
אל תחששו להשכיב את ילדכם מוקדם מהרגיל, ההשכבה בזמן תקל על תהליך ההירדמות ותתרום לשינה איכותית יותר במהלך הלילה. השכבה בעייפות יתר תורמת להשכבה קשה וללילה מלא ביקיצות בגלל נוכחות הורמון האדרנלין.

מתי אפשר לפתוח את הבוקר?

אתם צריכים לקבוע מאיזו שעה אפשר להתחיל את הבוקר. לדוגמה, אם הילד אשר היה רגיל להתעורר בשעה 5:30 בבוקר, מחליט לפתוח את הבוקר ולהתחיל את היום בשעה 4:30 אז עליכם להחזיר אותו לשינה בדיוק כפי שהייתם מחזירים אותו לשינה בשעה 24:00 בלילה. עליכם להיות מאוד נחושים ועקביים במסרים שאתם מעבירים לילדכם.
וודאו שהילד חוזר לישון לפחות לחצי שעת שינה בכדי שהלמידה תהיה חיובית.

ייתכן ויעזור לכם לשים וילון בחדר הילדים על מנת שהחדר יהיה חשוך בבוקר ושלא ייכנס אור אשר עשוי להעיר את הילד.

זכרו: ילדים עם הרגלי שינה טובים אמורים להסתגל לשינוי במהרה, מספר ימים ותשכחו בכלל שהיה שעון קיץ..

שיהיה המון בהצלחה


דנה קרסיס, יועצת שינה לתינוקות וילדים, מלווה הורים לשינה טובה
עובדת בשיטת "לילה טוב" באמצעות תהליך הדרגתי ומדויק אך כמובן הכולל מענה תמידי לבכי ניתן ללמד את הילדים להירדם בצורה עצמאית לחלוטין ולישון בעקבות כך לילות רצופים. אמא לשני ילדים מתוקים, נשואה וגרה בהרצליה.

ליצירת קשר עם דנה:
054-4270222
[email protected]
www.goodnightbaby.co.il
לפייסבוק של דנה קרסיס

כתבות הכי נצפות בקטגוריה

חיפוש
אפליקציה של יולדת

מומלץ לגלוש באתר בכל הדפדפנים למעט אינטרנט אקספלורר

דילוג לתוכן